Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 730d ahtaa liikaa *vika löydetty*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalkkuna
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 864
    • vaajakoski

    #16
    Originally posted by Thuppu View Post
    Käytitkö apuna mikrometriä vai menikö silmämitalla?
    Yritys ja erehdys periaatteella silmämitalla
    VW sharan 1,8T
    e30 318i 4d -89 projekti
    e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

    Comment

    • MrBubbles
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 799
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by schwarze View Post
      Hei, nyt on asennetta! Mulla olis Garretti huoltoa vaille. Mitäs maksas laakerointi ja tasapainotus? Siivet menee toki uusiksi molemmin puolin.
      ei oikestaan järkee lähtee akselia ja kompuraa vaihtamaan. todennäkösesti kompura on popsinu koteloaan hiukan ja se vaatii täten kompurakotelonkin vaihdon. eli yhtäkuin yhtä kallis kun uusi.
      No life, no friends, just motorsport!

      -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
      -jokunen e30.
      -e28

      Comment

      • zordiack
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 73
        • Nokia

        #18
        .. ja vitut se toimi sittenkää

        Pakko palata vielä tähän, ei se saatana korjaantunukkaan ahtopaineanturin vaihdolla loppuun asti. Samat vaivat sieltä saa vieläkin irti, tosin nyt tarvii polettaa enemmän.

        Eli summa summarum, turbossahan siellä on vikaa, kaikki muut on jo vaihettu Oli siinä ahtopaineanturissaki jotai mätää, kun homma parani jo sen vaihdolla, mutta ei lopullisesti. Eli varmaan siellä turbon säätösiivet jumittaa tahi pakopuolelta puuttuu jo siivistä tavaraa. Selviää kunhan saa ton saatanan vimpulan jotenki pihalle tuolta, oli sen näköstä, että pakko se on alakautta ottaa. Monttupaikkaa ootellessa..

        Comment

        • Behemoth
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 562

          #19
          Originally posted by zordiack View Post
          Pakko palata vielä tähän, ei se saatana korjaantunukkaan ahtopaineanturin vaihdolla loppuun asti. Samat vaivat sieltä saa vieläkin irti, tosin nyt tarvii polettaa enemmän.

          Eli summa summarum, turbossahan siellä on vikaa, kaikki muut on jo vaihettu Oli siinä ahtopaineanturissaki jotai mätää, kun homma parani jo sen vaihdolla, mutta ei lopullisesti. Eli varmaan siellä turbon säätösiivet jumittaa tahi pakopuolelta puuttuu jo siivistä tavaraa. Selviää kunhan saa ton saatanan vimpulan jotenki pihalle tuolta, oli sen näköstä, että pakko se on alakautta ottaa. Monttupaikkaa ootellessa..
          Jos muuttuvasiipinen turbo, niin siivet jumissa. Saikkasin tänä kesänä TDI Passatin kanssa, kunnes luovutin ja vaihdoin turbon. Alipainekellon säätövipu ei liikkunut etes pihtien kanssa, joten siivet oli totaalisen jumissa. Uusi isompi turbo tilalle, ohjelma ja sitten mentiinki eri tahtiin kuin ennen. Nakkas jumitilan päälle, koska ahtoi yli.
          E66 730Ld LCI

          ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

          Comment

          • zordiack
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 73
            • Nokia

            #20
            Originally posted by Behemoth View Post
            Jos muuttuvasiipinen turbo, niin siivet jumissa. Saikkasin tänä kesänä TDI Passatin kanssa, kunnes luovutin ja vaihdoin turbon. Alipainekellon säätövipu ei liikkunut etes pihtien kanssa, joten siivet oli totaalisen jumissa. Uusi isompi turbo tilalle, ohjelma ja sitten mentiinki eri tahtiin kuin ennen. Nakkas jumitilan päälle, koska ahtoi yli.
            Tässähän kyllä se tappi liikkuu, sitä kun edestakasin kihnuteltiin ihan tarkotuksella. Se liikkuu omasta mielestä jopa herkästi, sehä tässä ihmetyttääkin.. kai noi osaa sitte mennä sisältä jumiin tai sitten siellä ei oo enää kaikki romutkaa tallessa Noh, ehkä huomenna ollaan viisaampia jos saadaan toi pihalle.

            Comment

            • zordiack
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 73
              • Nokia

              #21
              Turbohan se siellä

              Nonii, turbohan se siellä oli paskana kuitenkin. Pienen ähellyksen jälkeen tuli nätisti alakautta pihalle (ei muuten tuu yläkautta jossei pura ilmastoinnin kompuran putkia pois). Irrotus ei ollu lopulta paha homma, pohjamuovit irti, yläkatti ja turbon hilut irti ja plops - toki Morkain inspiroimana parkkiksella

              Koitettiin ensin varovasti aukikin sitä pakopuolelta, mutta eihän se lähteny ollenkaan ja sitten loppu iteltä konstit niin vein sen Kangasalle LDS-Turbolle huoltoon. Nooh setä kurkki skoopilla ja pakopuolen siivistä kaikista rotta nakertanu kotelon sisällä olevista päistä palaa pois :think Oli ne säätösiivetkin sen näköset, että vähän oli tullu damagea ja paskaakin oli, liikkuivat kyllä.

              Eli lopputuloksena vika löytyi, mutta vaihteeks eurot hupenee No tuleepan sisustaltaan turbo uusittua, edessä se olis ollu kuitenkin.

              Comment

              • zordiack
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 73
                • Nokia

                #22
                Tässä vielä itse itseäni jatkaen, tää tuli nyt lopullisesti turbon osalta kuntoon. Turboon vaihdettiin pakopuolen siivet (olivat revenneet), akseli ja laakerit ja ehostettiin VNT-systeemi. Nyt on taas tehot tallella eikä tökkäile. Näitä turbojahan ei virallisesti korjata, mutta esim. tonne Kangasalan suuntaan kannattaa olla yhteyksissä jos haluaa paikallista tukea..

                Comment

                • toperi
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2007
                  • 105

                  #23
                  Originally posted by zordiack View Post
                  Tässä vielä itse itseäni jatkaen, tää tuli nyt lopullisesti turbon osalta kuntoon. Turboon vaihdettiin pakopuolen siivet (olivat revenneet), akseli ja laakerit ja ehostettiin VNT-systeemi. Nyt on taas tehot tallella eikä tökkäile. Näitä turbojahan ei virallisesti korjata, mutta esim. tonne Kangasalan suuntaan kannattaa olla yhteyksissä jos haluaa paikallista tukea..

                  mitä kustansi moinen homma. mulla on hyllys turbo jossa siivet entiset samoin kuin sun omassa olleet...
                  sais siitä varaturbon kun niitä tuntuu menevän

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎