Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38:iin kardaanin kannatinlaakerin vaihto....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Temboo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 33
    • Pieksämäki

    E38:iin kardaanin kannatinlaakerin vaihto....

    Morjesta!

    Elikkä itellä olis ilmeisesti tommonen projekti edessä(ei ole vielä varmistunut pitääkö tuo laakeri sellaista tärisyttävää ääntä etupenkkien alla kun kiihdyttää), onkohan kukaan mahdollisesti vaihtanut kyseistä osaa koskaan omaan/toisen seiskaan?

    Lähinnä sitä kyselin et kannattaako kotikonstein sitä ruveta yrittää vaihtaa vai viekö suosiolla liikkeeseen ja vaihatuttaa siellä?
  • Temboo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 33
    • Pieksämäki

    #2
    Ylöspäin...

    Uppistaa^^

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Kyllä se on joko tuo tukilaakeri tai kardaanin kumilimppu.
      Se tosin mikä sen mahdollisesti on rikkonut kannattaa tarkistaa samalla.

      Vaihtaahan tuon itsekkin hieman riippuen tiloista ja työkaluista.

      En ainakaan itse millään parkkipaikalla alkaisi tehdä.

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3311
        • Kajjjaani

        #4
        Tuolla jotain asiasta




        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • Temboo
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 33
          • Pieksämäki

          #5
          Kiitos paljon vastauksista! .

          Todellakin tuo laakerihan se kuulema oli paskana, käytin eilen huoltamolla.

          Siinä pitää ottaa pakosarja, noi pellit ja sit vasta kardaani irti joten eiköhän ole parempi että ammattimies tuon homman hoitaa .

          Comment

          • spyke
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 125
            • Helsinki

            #6
            Tommonen hommahan siinä on joo. Kannattaa kuitenkin samalla katsoa, mikä sen laakerin on rikkonut.
            Itsellä samat jurinat e39:ssä. Vaihdoin kannatinlaakerin, keskityshelan ja kuminivelen. Jurinat poistuivat hetkeksi alkaakseen taas tuhannen sisään uudestaan. Luultavasti vian aiheuttaa huono ristikkonivel ja näin joudun tekemään uudestaan tuon irrotus/kiinitys homman, mutta nyt vaan vaihtokardaanilla.
            E38 728 -99

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎