Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 730D käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CeeKoo
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 49
    • Kiikka

    E38 730D käyntiongelma

    Köyhä kun on niin tuli ajeltua tankki niin tyhjäksi että auto sammui ennen kun pääsin tankkaamaan. No, kanisterilla sitten 15L tankkiin ja muutaman kerran käytin virtoja päällä ja pois, yhteensä ainakin minuutin niin ilma pitäisi kai poistua. Sitten käymään, kävi hyvin 3-5s ja sitten sammui. Tätä tapahtui useita kertoja.
    Sitten auto kävi jo muutaman minuutin paikallaan mutta silloin tällöin huomasi että kone vähän nikotteli ja tuntuu että ei käy kaikilla. Auto vm.9/1999

    Luin vikakoodit ja tuli ensin tälläistä.

    ------------------------------------------------------

    515 Injector cylinder 6

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 9

    Engine speed 2197.80 1/min
    Coolant temperature 83.91 Grad C
    Einspritzmenge 38.91 mm^3
    RPC rail pressure 927.71 bar
    Fehler aufgetreten bei 337150.00 km

    Error not present
    load cut off

    Errorcode: 02 03 09 01 70 08 58 B7 4C 9 83 B3 00 00 00 00

    00 00 00 00 00 00 00 00 00
    -------------------------------------------------------------

    7760 Capacitor voltage 2 for cylinders 4,5,6

    Error frequency : 11
    Logistic counter: 39

    Error occured 1. times at:

    Engine speed 699.30 1/min
    Coolant temperature 83.22 Grad C
    Einspritzmenge 14.85 mm^3
    Supply voltage 13.66 V
    Fehler aufgetreten bei 337150.00 km

    Error occured 2. times at:

    Engine speed 1273.73 1/min
    Coolant temperature 61.38 Grad C
    Einspritzmenge 16.39 mm^3
    Supply voltage 13.89 V
    Fehler aufgetreten bei 337150.00 km

    Error occured 3. times at:

    Engine speed 774.23 1/min
    Coolant temperature 47.72 Grad C
    Einspritzmenge 11.26 mm^3
    Supply voltage 13.89 V
    Fehler aufgetreten bei 337150.00 km

    Error present
    Sporadic error
    Voltage to low

    ----------------------------------------------------

    Sitten poistin koodit ja kävi taas hetken hyvin ja sammui, tuli samat vikakoodit mutta eri pytyistä, tuli injektor 1-2 sekä Capasitor voltage for cylinder 1-2-3.

    Sitten poistin nämä ja sitten pääsin jo ajamaan monta kilometriä eikä enää sammunut. Voiko loppunut polttoaine aiheuttaa tälläistä vai onko syytä hakea isompaa vikaa?

    Purin tänään myös oikean pyöräkotelon kun vaihdoin pissapojan letkuja ja jouduin myös irrottamaan paksun johtovyyhdin jossa ilmeisesti on ollut tyyppivikaa kun se hankautuu mutta silminnähden vikaa ei näkynyt.
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Oisko moottorinohjauksen puolella ongelma suuttimien jännitepumpussa, konkka rikki tmv.
    Tarkista nyt ainakin että suuttimien johtosarja on ehjä eikä hankaa mistään oikkariin.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • CeeKoo
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 49
      • Kiikka

      #3
      Missä päin konehuonetta tälläinen suuttimien jännitepumppu on?

      Täytyy tänään tarkistaa toi johtosarja.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Siis se on kytkentä moottorinohjauksen sisällä, ei varsinaisesti mikään laite.
        Enkä nyt mene varmaksi sanomaan, toiminta ei välttämättä oo ihan samanlainen mutta suurinpiirtein, liekkö virtapumppu oikea termi.

        Mutta muistelisin että joskus on ollut ongelmia konkkien kanssa moottorinohjauksessa, kannattaa lueskella aiheesta.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9143
          • Oulu

          #5
          Tuossa tarinaa. KLIK
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • CeeKoo
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 49
            • Kiikka

            #6
            Noniin, piti mennä kokeilemaan auto tänään josko ihme olisi tapahtunut ja auto lähtisi hyvin käymään. No ei lähteny. Nyt tuli taas kerran uusi vikakoodi.

            Electronic mobile immobil.... Eli EWS systeemistä.

            Inpa sanoo että
            Sporadic Error
            Error Present
            EWS Transmission fault
            EWS Timeout elapsed.

            Sen verran kokeilin että kun kääntää virrat päälle niin EWS boksi naksahtaa että ei se ihan hengetön ole.

            Lisäksi kun Inpall kattoo EWS "live dataa" niin tälläinen on näyttö.




            Onko hyviä arvauksia mitä seuraavaks puretaan

            Comment

            • CeeKoo
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 49
              • Kiikka

              #7
              Hiphei vika löytyi. Eilen päivällä pissapojan letkua vaihtaessa avasin "sähkökeskuksen" luukun ja ilmeisesti konepeitolta pääsi jossain vaiheessa lumen sulamisen johdosta vettä valumaan. Moottorinohjaimen kaikki liitokset olivat märkiä, otin kaikki auki ja kuivasin koko pömpelin sisältä ja päältä sekä sähkökaapelit. Sitten putsasin vielä sähköspreillä pinnit ja pistin kasaan. Kaikki vikakoodit hävis ja auto pelaa taas normaalisti. Meinas tulla kalliit pissapojan letkut jos olis koko ohjain kärähtänyt.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎