Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e38 VAIHDELAATIKON ASENNUS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juha79
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 6
    • Keuruu

    BMW e38 VAIHDELAATIKON ASENNUS

    Hei! Tähän mennessä tapahtunutta: Ajoin autolla normaalisti kunnes vaidelaatikko jumiutui 5-vaihteelle tai 3-vaihteelle. Laatikkoon vaihdettiin öljyt ja akunkenkä otettiin irti ja niin edespäin. Otin laatikon irti ja vein sen korjaukseen -> turbiini oli rikki ja sitä rataa... nyt asennettiin laatikko asennusohjeiden mukaisesti mutta auto ei liikahda mihinkään, aivan kuin auto ei tunnistaisi vaihdelaatikkoa lainkaan... missä vika, alkaa konstit loppua..., olisiko kellään tietoa? Kiitos jo etukäteen

    Taustatietoa: BMW e38 735 (M62), automaattilaatikko 5hp24, smartscan vikakoodilukija ei anna mitään ilmoituksia vaihteistosta, ajotietokone ilmoittaa hätäsiirto-ohjelma eli sama kuin ennen vaihteistoremonttia
    Last edited by Juha79; 19-02-2012, 11:28.
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Onko laatikossa riittävästi öljyä? Öljyn tason tarkistukseen/lisäämiseen löytyy ohjeet täältä.

    Paljonko autolla ajettiin vian ilmettyä ja tehtiinkö itse laatikolle tarkistuksia tai korjauksia turbiinin korjauksen yhteydessä?
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      #3
      Missä turbiini oli, kun laatikkoa asennettiin paikalleen? Toivottavasti ei vetolevyssä kiinni, vaan varmasti laatikossa hahloissaan!
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Juha79
        Newbiemmer
        • Feb 2012
        • 6
        • Keuruu

        #4
        Originally posted by zener View Post
        Missä turbiini oli, kun laatikkoa asennettiin paikalleen? Toivottavasti ei vetolevyssä kiinni, vaan varmasti laatikossa hahloissaan!
        Turbiini oli laatikossa kiinni mutta en tarkastanut sitä henkilökohtaisesti. Öljyä laatikossa on 9,9 litraa joten sen ptäisi olla tällä hetkellä kunnossa. Vian ilmettyä autolla ajettiin noin. 2 km, jonka jälkeen ko. rakkine hinattiin Jyväskylän Laakkoselle. Laakkosen tuomio oli että laatikko pitää vaihtaa hintaan 5670 €, joten ei kiitos! Ennen laatikkoremonttia tarkastettiin öljyt. Sen jälkeen laatikko lähti Poriin Nätkinin Pekalle (Autotransmission)operoitavaksi, joten senkin siis PITÄISI olla kunnossa.
        Last edited by Juha79; 19-02-2012, 16:38.

        Comment

        • Juha79
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 6
          • Keuruu

          #5
          BMW e38 VAIHDELAATIKON ASENNUS

          Pitääkö vaihdelaatikko ohjelmoida uudestaan remontin jälkeen? Onko havantoja missä tämä vaihteiston ohjausboxi sijaitsee?

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Originally posted by Juha79 View Post
            Turbiini oli laatikossa kiinni mutta en tarkastanut sitä henkilökohtaisesti. Öljyä laatikossa on 9,9 litraa joten sen ptäisi olla tällä hetkellä kunnossa. Vian ilmettyä autolla ajettiin noin. 2 km, jonka jälkeen ko. rakkine hinattiin Jyväskylän Laakkoselle. Laakkosen tuomio oli että laatikko pitää vaihtaa hintaan 5670 €, joten ei kiitos! Ennen laatikkoremonttia tarkastettiin öljyt. Sen jälkeen laatikko lähti Poriin Nätkinin Pekalle (Autotransmission)operoitavaksi, joten senkin siis PITÄISI olla kunnossa.
            No, onkohan siellä lueskeltu vikakoodeja laatikosta ja mitähän ne olivat?
            Jos sähköisesti mitään vikaa ei ole niin silloin on asennuksessa tai laatikon korjauksessa mennyt jotakin pieleen. Jos laatikon ohjausyksikköön ei pääse BMW testerillä käsiksi on alkuperäinenkin vika voinut olla sähköinen, mikä ei poista sitä mahdollisuutta että myös turbiini on ollut vialla vaikkakaan ei ehkä havaittavissa ajossa niin selvästi. Ettei vain ole jäänyt jokin liitin irti tai huonosti paikoilleen asennettaessa - tosin tämähän näkyy vikakoodeissa ellei ole polttanut ohjausyksikön sulaketta - ja se taas näkyy siinä ettei ohjausyksikköön pääse bmw testerilläkään kiinni.

            Comment

            • Juha79
              Newbiemmer
              • Feb 2012
              • 6
              • Keuruu

              #7
              laakkosella todettiin vain, että öljyn määrä oli oikea ja vaihdelaatikko on úusittava. Mistä nämä ohjainlaitteiden sulakkeet löytyvät?

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Originally posted by Juha79 View Post
                laakkosella todettiin vain, että öljyn määrä oli oikea ja vaihdelaatikko on úusittava.
                Mitenhän laatikon uusimistarve on selvitetty ilman diagnostiikkaa...

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Kuulostaa siltä, että Laakkosella on vain haluttu tämä auto pois käsistä.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    #10
                    Originally posted by kaol View Post
                    Kuulostaa siltä, että Laakkosella on vain haluttu tämä auto pois käsistä.
                    Voi hyvinkin olla. Harva tuota enää merkkiliikkeen hinnoilla alkaa korjauttamaan koska ei siinä mitään järkeä ole. Maksaa äkkiä enemmän kuin autolla on arvoa

                    Eli nyt vaan joku foorumilainen lukemaan vikakoodit niin päästään eteenpäin
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      Originally posted by kaol View Post
                      Kuulostaa siltä, että Laakkosella on vain haluttu tämä auto pois käsistä.
                      Jos näin on vaikuttaa erikoiselta toiminnalta, luulisi että merkkiliikkeelläkin on järkeä tehdä homma näin:
                      -määritetään varmuudella ja perustellusti mikä on vikana ja tehdään kustannusarvio korjauksesta.
                      -veloitetaan tästä työstä asiakasta normaalin veloituksen mukaan.
                      -asiakas korjauttaa luonnollisesti haluamallaan tavalla valitsemassaan paikassa, mutta ainakin merkkiliike on hoitanut asian kunnialla ja saanut työstä sitä vastaavan korvauksen.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Mutta tällöinhän merkkiliikkeellä menee aikaa ja vaivaa oikean diagnoosin tekemiseen vaan turhaan. Kuitenkaan asiakas ei noin vanhaa autoa merkkiliikkeessä korjauta niin laskevat sen piikkiin
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          Originally posted by Supa View Post
                          Mutta tällöinhän merkkiliikkeellä menee aikaa ja vaivaa oikean diagnoosin tekemiseen vaan turhaan. Kuitenkaan asiakas ei noin vanhaa autoa merkkiliikkeessä korjauta niin laskevat sen piikkiin
                          Tokihan se diagnoosin tekemiseen käytettävä aika on yhtä lailla veloitettavaa aikaa kuin muukin, toi se työtä vastaisuudessa eli ei.

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #14
                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Tokihan se diagnoosin tekemiseen käytettävä aika on yhtä lailla veloitettavaa aikaa kuin muukin, toi se työtä vastaisuudessa eli ei.
                            Mutta onko se taas hyvää mainosta kun asiakas sitten itkee merkkiliikkeen taksoja. Vajaa 100e tunti ja sitä kun päiväkin tutkitaan niin
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              #15
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Mutta onko se taas hyvää mainosta kun asiakas sitten itkee merkkiliikkeen taksoja. Vajaa 100e tunti ja sitä kun päiväkin tutkitaan niin
                              Eli vikaa tutkitaan juuri sen verran, että tiedetään ettei vika ei johdu mistään pikkuasiasta. Sen jälkeen tehdään asiakkaalle sellainen kustannusarvio, että mahdolliseen korjaukseen ryhdyttäessä se kattaa liikkeelle korjauskulut, vaikkei diagnoosi osuisikaan ensimmäisellä kerralla oikeaan. Ja vaikka vika ei loppupeleissä johtuisikaan esim. tässä tapauksessa vaihteistosta, niin se laatikko myydään silti asiakkaalle.
                              Yleinen käytäntö autokorjaamoalalla, etenkin merkkiliikkeissä.
                              Last edited by kaol; 24-02-2012, 18:47.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎