Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e38 VAIHDELAATIKON ASENNUS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juha79
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 6
    • Keuruu

    #16
    No niin!! Otettiin seiskasta vaihdelaatikko irti ja havaittiin että asennusvaiheessa oltiin laitettu turbiini huonosti hahloilleen ja se oli rikkonut öljypumpun! Joten eikun uutta pumppua tilaamaan, jotta vältyttäisiin edellisten tapahtumien kaltaisilta katastrofeilta, olisiko jollain vaihdelaatikon asennusohjeita/ vastaavia vinkkejä, alkaa nämä "oppirahojen" makselut jo vähän kyllästyttää

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14352
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Juha79 View Post
      No niin!! Otettiin seiskasta vaihdelaatikko irti ja havaittiin että asennusvaiheessa oltiin laitettu turbiini huonosti hahloilleen ja se oli rikkonut öljypumpun! Joten eikun uutta pumppua tilaamaan, jotta vältyttäisiin edellisten tapahtumien kaltaisilta katastrofeilta, olisiko jollain vaihdelaatikon asennusohjeita/ vastaavia vinkkejä, alkaa nämä "oppirahojen" makselut jo vähän kyllästyttää
      Tätä minä vähän arvelinki...
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #18
        Eiköhän toi oo se ainoa virhe, joka näiden asennuksessa tehdään jatkuvasti. Toinen on ehkä se, että öljyn täyttö ei onnistu ihan speksien mukaan.

        Nimimerkillä "viime kesänä vaihtanut 740:n öljypumpun lootaan"
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • MrBubbles
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 799
          • Seinäjoki

          #19
          Originally posted by Morkai View Post
          Eiköhän toi oo se ainoa virhe, joka näiden asennuksessa tehdään jatkuvasti. Toinen on ehkä se, että öljyn täyttö ei onnistu ihan speksien mukaan.

          Nimimerkillä "viime kesänä vaihtanut 740:n öljypumpun lootaan"
          Tai niinkun mulla käytiin kerran että oli jääny laatikon etuseinä löysälle ja pari viikkoa menee niin kaveri soittaa että tuli öljyt ulos kyseessä tommonen dodge ram niin kiva ottaa toisen kerran alas laatikko kun se painaa 240kg mutta näistä oppii!
          No life, no friends, just motorsport!

          -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
          -jokunen e30.
          -e28

          Comment

          • Juha79
            Newbiemmer
            • Feb 2012
            • 6
            • Keuruu

            #20
            Vaihdettiin vaihdelaatikkoon öljypumppu ja nostettiin laatikko paikoilleen. Nyt käy ja kukkuu eli TOIMII!!! eli opiksi vaihdelaatikkoremottia suorittaville nosta laatikko pystyyn, tarkasta tarkasti, että turbiini on hahloissaan, siten että turbiinia pyörittäessä vaihteisto pyörii mukana, sen jälkeen lukitse turbiini paikoilleen esimerkiksi nippusiteillä niin homma toimii. Kiitoksia kaikille vastanneille ja auttaneille. T: Juha

            Comment

            • MrBubbles
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 799
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by Juha79 View Post
              Vaihdettiin vaihdelaatikkoon öljypumppu ja nostettiin laatikko paikoilleen. Nyt käy ja kukkuu eli TOIMII!!! eli opiksi vaihdelaatikkoremottia suorittaville nosta laatikko pystyyn, tarkasta tarkasti, että turbiini on hahloissaan, siten että turbiinia pyörittäessä vaihteisto pyörii mukana, sen jälkeen lukitse turbiini paikoilleen esimerkiksi nippusiteillä niin homma toimii. Kiitoksia kaikille vastanneille ja auttaneille. T: Juha
              Ja mieluusti vielä niin että turbiinin etuseinässä oleva malja-akseli ei paina siihen vastaavaan stefaan. Eli yläreunasta vedätykseen laatikon häntää kohti niin kauan että takaseinä ottaa vetolevyyn
              No life, no friends, just motorsport!

              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
              -jokunen e30.
              -e28

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎