Announcement

Collapse
No announcement yet.

750iL Gearbox failsafe mode???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frst
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 53
    • SUUR-KUUSAA

    750iL Gearbox failsafe mode???

    Taas ollaan pulassa.

    Eli otsikonmukainen lippulaiva päätti että nyt loppuu hyvä meininki, ja alkoi kiukuttelemaan.

    Pelasi about 20-30km ihan hyvin, mutta.
    Normaalisti risteyksestä lähdin kiihdyttelemään, luistonesto pyrki hillitsemään sutimista, jonka jälkeen joku perävärkin tuntumassa rusahti vaimeasti, ja meno loppui kuin seinään.

    Vaihdekeppi antaapi valita minkä vaihteen vain, ja mittaristokin pysyy mukana pelissä. Vaan auto ei liiku mihinkään. Kun Laittaa vaihteen esim. r-asentoon, pakkivalot syttyy. Kun päästää jarrun, ja nostaa kierroksia yli 2000 niin töksähtää ruutuun gearbox failsafe mode. Auto ei liiku mihinkään suuntaan. Tämän jälkeen mittariston näyttö ei tiiä vaihteista enää mitään, eikä pakkivalotkaan syty.



    Auto on melko matala, voisko pohjan tuntumassa olla joitain johtoliitoksia jotka ottais kovin herkästi itseensä? Noissa risteyksissä ja kauppojen pihalla nimittäin tuota loskapaskaa riittää..

    Auto oli jo tunkilla tuossa, ja huomasin että repsikan puolen vetarin pultit oli perämurikan puolelta sormitiukkuudessa, osa oli jo päässyt tosi löysälle!

    Pultit on kiristetty ja akun kenkiä pidetty joitain minuutteja irti, jonka jälkeen koitettu vaihdelaatikon toimintaa, ja aina sama sävel. Auto ei liiku ja failsafe mode on päällä.

    Akku on ehjä ja voimissaan, eikä herjaa muuta kuin tuota failsafe modea. Auto pelasi nykimättä ja mukisematta 100% ennen tapahtunutta.

    Autoon on tehty 2010 vai 2011 parin tonnin laatikkoremontti, ja ennen tämänpäiväistä ajoa se oli seisonut parisen kuukautta pihalla.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by frst View Post
    Taas ollaan pulassa.

    Eli otsikonmukainen lippulaiva päätti että nyt loppuu hyvä meininki, ja alkoi kiukuttelemaan.

    Pelasi about 20-30km ihan hyvin, mutta.
    Normaalisti risteyksestä lähdin kiihdyttelemään, luistonesto pyrki hillitsemään sutimista, jonka jälkeen joku perävärkin tuntumassa rusahti vaimeasti, ja meno loppui kuin seinään.

    Vaihdekeppi antaapi valita minkä vaihteen vain, ja mittaristokin pysyy mukana pelissä. Vaan auto ei liiku mihinkään. Kun Laittaa vaihteen esim. r-asentoon, pakkivalot syttyy. Kun päästää jarrun, ja nostaa kierroksia yli 2000 niin töksähtää ruutuun gearbox failsafe mode. Auto ei liiku mihinkään suuntaan. Tämän jälkeen mittariston näyttö ei tiiä vaihteista enää mitään, eikä pakkivalotkaan syty.



    Auto on melko matala, voisko pohjan tuntumassa olla joitain johtoliitoksia jotka ottais kovin herkästi itseensä? Noissa risteyksissä ja kauppojen pihalla nimittäin tuota loskapaskaa riittää..

    Auto oli jo tunkilla tuossa, ja huomasin että repsikan puolen vetarin pultit oli perämurikan puolelta sormitiukkuudessa, osa oli jo päässyt tosi löysälle!

    Pultit on kiristetty ja akun kenkiä pidetty joitain minuutteja irti, jonka jälkeen koitettu vaihdelaatikon toimintaa, ja aina sama sävel. Auto ei liiku ja failsafe mode on päällä.

    Akku on ehjä ja voimissaan, eikä herjaa muuta kuin tuota failsafe modea. Auto pelasi nykimättä ja mukisematta 100% ennen tapahtunutta.

    Autoon on tehty 2010 vai 2011 parin tonnin laatikkoremontti, ja ennen tämänpäiväistä ajoa se oli seisonut parisen kuukautta pihalla.
    sanoisin että vetari irti perästä. :think
    Last edited by peto2; 03-03-2012, 15:18.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • frst
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 53
      • SUUR-KUUSAA

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      tietämättä mikä auto on kyseessä, sanoisin että vetari irti perästä.
      Originally posted by frst View Post
      "750iL Gearbox failsafe mode???" Eli otsikonmukainen lippulaiva

      Miten tuon failsafe moden saa nollattua? Akun kengät ollu irti yön yli, ei vaikutusta. On myös laitettu plussa ja miinus johdot yhteen, ei silläkään vaikutusta.
      Last edited by frst; 03-03-2012, 12:26.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by frst View Post
        Miten tuon failsafe moden saa nollattua? Akun kengät ollu irti yön yli, ei vaikutusta. On myös laitettu plussa ja miinus johdot yhteen, ei silläkään vaikutusta.
        olen puusilmä!

        failsafemode poistuu sammuttamalla ja käynnistämällä auto uudelleen, mikäli vika on poistunut... edelleen oon sitä mieltä että vetari on irti perästä.
        Last edited by peto2; 03-03-2012, 15:14.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • frst
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 53
          • SUUR-KUUSAA

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          voi luoja! 750iL on ollut mallistossa 25 vuotta, neljässä "sukupolvessa".. joten mikä auto?

          failsafemode poistuu sammuttamalla ja käynnistämällä auto uudelleen, mikäli vika on poistunut... edelleen oon sitä mieltä että vetari on irti perästä.
          Täällä e38 osiossa puidaan ilmeisesti e38 korimallisia joita on otsikoinnin mukaan tehty vuosina 1995-2001. Aihetta koskeva auto on vuosimallia 1995.

          Vetarit on kiinni, repsikan puolen takapyörä takertelee eli vaihde n asennossa ei pyöri kunnolla.
          Kuskin puoli pyörii vapaasti.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by frst View Post
            Täällä e38 osiossa puidaan ilmeisesti e38 korimallisia joita on otsikoinnin mukaan tehty vuosina 1995-2001. Aihetta koskeva auto on vuosimallia 1995.

            Vetarit on kiinni, repsikan puolen takapyörä takertelee eli vaihde n asennossa ei pyöri kunnolla.
            Kuskin puoli pyörii vapaasti.
            no katos perkele.. en mää näistä osioista mittän tiiä ku käytän vaan tuota new post nappulaa.. sori

            jos tuo failsafe mode menee päälle heti kun käynnistää niin tarkista laatikon kyljestä liittimen kunto.. jos vaikka jääpaakku päässyt irrottamaan/rikkomaan sen... en muista peittääkö pohjamuovi tuon alueen, jos peittää niin tuskin se rikki on mutta kannattanee tarkistaa :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #7
              Originally posted by frst View Post
              Täällä e38 osiossa puidaan ilmeisesti e38 korimallisia joita on otsikoinnin mukaan tehty vuosina 1995-2001. Aihetta koskeva auto on vuosimallia 1995.

              Vetarit on kiinni, repsikan puolen takapyörä takertelee eli vaihde n asennossa ei pyöri kunnolla.
              Kuskin puoli pyörii vapaasti.
              Olisiko aiheellista tutustua perämurikan sisältöön ja pyörän napaan kun kerran fillari takeltelee?
              Ja joka tapauksessa lukea vikakoodit askista, se auttaa jo paljon eteenpäin.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • frst
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 53
                • SUUR-KUUSAA

                #8
                Originally posted by BeamR View Post
                Olisiko aiheellista tutustua perämurikan sisältöön ja pyörän napaan kun kerran fillari takeltelee?
                Ja joka tapauksessa lukea vikakoodit askista, se auttaa jo paljon eteenpäin.

                Joo omat epäilykset osuis myös tuonne perän sisältöön. Enpäs älynnyt päivällä koittaa tosta kardaania pyörittää vaihde n-asennossa, tarviikin seuraavaksi katsoa pyöriikö kardaani mihinkään suuntaan.

                Perästä päin kuului myöskin tuo vaimea rusahdus joka myöskin viittaa siihen että perässä on vika.

                Comment

                • Elgbacka
                  Newbiemmer
                  • Feb 2012
                  • 2
                  • kuusankoski

                  #9
                  Originally posted by frst View Post
                  Joo omat epäilykset osuis myös tuonne perän sisältöön. Enpäs älynnyt päivällä koittaa tosta kardaania pyörittää vaihde n-asennossa, tarviikin seuraavaksi katsoa pyöriikö kardaani mihinkään suuntaan.

                  Perästä päin kuului myöskin tuo vaimea rusahdus joka myöskin viittaa siihen että perässä on vika.

                  Perä total kaput. ja vaihteisto menny samaa kyytii, kuuluu joku vika-ääni sieltä kun on virrat päällä. kardaani kyllä pyörii kun PYÖRITTÄÄ

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by Elgbacka View Post
                    Perä total kaput. ja vaihteisto menny samaa kyytii,
                    Ei se perän hajoaminen vaihteistoa riko.

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #11
                      Jep, ainoa ihme ääni joka tulee, kun kardaani pyörii tyhjiltään, on lukituspinnin naputus P:tä kytkettäessä. Eikä sekään riko vaihteistoa ihan helpolla.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • turbopuusti
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 823
                        • Lahti

                        #12
                        Ei mitään informaatioarvoa tällä eli kuhan kyselen:

                        Tarkkaileeko vaihteisto pyörien nopeutta? Kun auto ei liiku ja kierrokset nousevat, menee vaihteisto vikatilaan? Ja tähän siis riittää että se perä paskana ja sillon valittaa myös lootasta
                        e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                        Comment

                        • Morkai
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 3197
                          • Saarijärvi

                          #13
                          Originally posted by turbopuusti View Post
                          Ei mitään informaatioarvoa tällä eli kuhan kyselen:

                          Tarkkaileeko vaihteisto pyörien nopeutta? Kun auto ei liiku ja kierrokset nousevat, menee vaihteisto vikatilaan? Ja tähän siis riittää että se perä paskana ja sillon valittaa myös lootasta
                          Kyllä
                          sigpic
                          E23 728iA V8-projekti
                          E38 730D -projekti
                          E39 540iA -projekti
                          I01 i3 -projekti

                          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                          Comment

                          • Elgbacka
                            Newbiemmer
                            • Feb 2012
                            • 2
                            • kuusankoski

                            #14
                            Sieltä lootasta kuuluu sellanen "hälyytys-ääni".. ja se kuuluu vaimeasti silloin kun virrat on päällä?!?!?!! en niin juovuksissa ollu että oisin omiani kuullut.. Ja tosiaankin samaan syssyyn meni perä ja vaihteisto failsafe tilaan. eikös tossa failsafe tilassa pitäis joku vaihde toimia eteen ja pakki?? ei tapahdu kardaanissa mitään millään vaihteella. auttakaa tietämätöntä jos jollain kokemusta!!

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              #15
                              Originally posted by Elgbacka View Post
                              Sieltä lootasta kuuluu sellanen "hälyytys-ääni".. ja se kuuluu vaimeasti silloin kun virrat on päällä?!?!?!! en niin juovuksissa ollu että oisin omiani kuullut.. Ja tosiaankin samaan syssyyn meni perä ja vaihteisto failsafe tilaan. eikös tossa failsafe tilassa pitäis joku vaihde toimia eteen ja pakki?? ei tapahdu kardaanissa mitään millään vaihteella. auttakaa tietämätöntä jos jollain kokemusta!!
                              Kyllähän sen pitäs pyöriä, eli siinä tapauksessa jotain on mennyt mekaanisesti rikki.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎