Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 tulpanjohdot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JNJL
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 447
    • Imatra

    E38 tulpanjohdot?

    Auto on 750i -94 ja sytytyskatkoksia useamassa sylinterissä ainakin vikakoodien mukaan, käy vähän epätasaisesti ja laiskasti vetää.

    Uusittu tulpat ja virranjakajat ja nyt sitten pitäisi varmaan vaihtaa tulpanjohdot...

    Vaihdettu 23.4 tulpanjohdot, ei mainittavaa muutosta ongelmaan. Apuja!

    Onko mitään muita vaihtoehtoja esim. muista malleista? kun ei viitsi huvikseen tilailla 500euron mallikohtaisia piuhoja.. ja onko mitään muuta huomioitavaa vaihdossa? kokemuksia kaivataan ja vinkkejä?

    Käy e32 730/735 tulpanjohdot ja maksoivat 95e motonetista, pitää vaan ottaa kahdet kappaleet...muuten samanlaiset kuin alkuperäiset mutta hieman pidemmät.
    Last edited by JNJL; 22-04-2012, 18:33.
    JNJL
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    #2
    Originally posted by JNJL View Post
    Auto on 750i -94 ja sytytyskatkoksia useamassa sylinterissä ainakin vikakoodien mukaan, käy vähän epätasaisesti ja laiskasti vetää.

    Uusittu tulpat ja virranjakajat ja nyt sitten pitäisi varmaan vaihtaa tulpanjohdot...

    Onko mitään muita vaihtoehtoja esim. muista malleista? kun ei viitsi huvikseen tilailla 500euron mallikohtaisia piuhoja.. ja onko mitään muuta huomioitavaa vaihdossa? kokemuksia kaivataan ja vinkkejä?
    eipä taijja kauheena olla vaihto ehtoja.. jos ei rupee askarteleen metri tavarasta. en kyl suosittele... 221 maksaa per puoli ..

    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • JNJL
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 447
      • Imatra

      #3
      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
      eipä taijja kauheena olla vaihto ehtoja.. jos ei rupee askarteleen metri tavarasta. en kyl suosittele... 221 maksaa per puoli ..

      http://www.schmiedmann.fi/12%2012%20...numerolla.aspx
      Ei ollut metritavarasta tarkoitus tehdäkkään, vaan lähinnä mietin kun V12 on melkein kuin kaksi kutoskonetta vierekkäin.. niin mietin että miten sattuu esim. 735i piuhat ja ottaisi niitä kahdet kappaleet. Hintaa tulisi vajaa satanen.

      Mikä niissä V12 johdoissa on niin erikoista?
      JNJL

      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3351
        • haapavesi

        #4
        ei varmaan taitu toiselle puolelle samalla lailla kuin esim jossain 6 koneessa.

        onhan tuossa nippeliä ja nappelia ja sit on tuo sytyn johtoki...


        http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...2 12 1 704 463

        näkyy olevan viel et soveltuvuus ei ole kuin ´93/94:nen ja ei etes 850...
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #5
          Voihan ne askarrella, mitä siitä tulee on ihan eri asia. Positiivista on että näissähän ei ole puolia tulppien kanssa, vaan kaksi erillistä puolaa (lokasuojissa). Eli kannattaa tsekata ne puolat ja sitten myös ne piuhat. Vaihdoithan pyörijät kansien kanssa samaan aikaan?

          Lisäksi: katso kuitenkin imuvuodotkin varmuuden vuoksi, huonot sytkän osat + imuvuoto = tehot pahasti kateissa...

          Omassa 99:ssä tasoittui käynti kummasti kun vaihtoi piuhat, kannet ja pyörijät. Tehot tuli takaisin kun korjattiin imuvuodot.

          Originally posted by 2bar..ahhh View Post
          ei varmaan taitu toiselle puolelle samalla lailla kuin esim jossain 6 koneessa.

          onhan tuossa nippeliä ja nappelia ja sit on tuo sytyn johtoki...




          näkyy olevan viel et soveltuvuus ei ole kuin ´93/94:nen ja ei etes 850...
          M73 jakajien kannet on samat kuin M20B25:Ssa (eli esim E30 325), ja ne osoittaa molemmilla puolilla ulospäin, eli periaatteessa piuhat menee peilikuvina v/o. Joten jos jostain keksii sopivat piuhat niin kyllä ne käy sitten molemmille puolille.

          850:ssä on M70 kun näissä E38:ssa on kaikissa M73, siksipä noi osat ei kovin paljon ole keskenään vaihdeltavissa...
          Last edited by BeamR; 20-04-2012, 08:48.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • VaihtoVirta
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 558
            • Kuusamo

            #6
            Kysy ihmeessä tarjous johtosarjoista: [email protected]

            Toimituskulu on noin 20euroa suomeen ja maksu hoituu paypalilla. Luulen, että sieltä saat ~150e/sarja.

            Comment

            • JNJL
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 447
              • Imatra

              #7
              Originally posted by BeamR View Post
              Voihan ne askarrella, mitä siitä tulee on ihan eri asia. Positiivista on että näissähän ei ole puolia tulppien kanssa, vaan kaksi erillistä puolaa (lokasuojissa). Eli kannattaa tsekata ne puolat ja sitten myös ne piuhat. Vaihdoithan pyörijät kansien kanssa samaan aikaan?

              Lisäksi: katso kuitenkin imuvuodotkin varmuuden vuoksi, huonot sytkän osat + imuvuoto = tehot pahasti kateissa...

              Omassa 99:ssä tasoittui käynti kummasti kun vaihtoi piuhat, kannet ja pyörijät. Tehot tuli takaisin kun korjattiin imuvuodot.



              M73 jakajien kannet on samat kuin M20B25:Ssa (eli esim E30 325), ja ne osoittaa molemmilla puolilla ulospäin, eli periaatteessa piuhat menee peilikuvina v/o. Joten jos jostain keksii sopivat piuhat niin kyllä ne käy sitten molemmille puolille.

              850:ssä on M70 kun näissä E38:ssa on kaikissa M73, siksipä noi osat ei kovin paljon ole keskenään vaihdeltavissa...

              On vaihdettu kannet ja pyörijät. Alla olevat e32 730i palikatkin voisi käydä, motonetissa 47e per puoli....

              JNJL

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #8
                Originally posted by JNJL View Post
                On vaihdettu kannet ja pyörijät. Alla olevat e32 730i palikatkin voisi käydä, motonetissa 47e per puoli....

                http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...lug_distrib_c/
                Ei muuta kuin kokeilemaan,kerro sitten kuinka käy!
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • JNJL
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 447
                  • Imatra

                  #9
                  Originally posted by BeamR View Post
                  Ei muuta kuin kokeilemaan,kerro sitten kuinka käy!

                  Hyvin kävi johdot ja hintaa tuli 95euroa alkuperäisiin verrattuna ei mitään eroa, vähän pidemmät olivat 735i piuhat. Sama paksuus ja päät olivat identtiset.

                  Vika ei kuitenkaan ole poistunut vaikka vaihdettu tulpat, virranjakaja kaikkineen ja nyt tulpanjohdot.
                  Lähtee hyvin käyntiin, mutta käy epätasaisesti ja vedot on kateissa.

                  Voiko joku vika tulla noin vaan jos auto seisoo pari viikkoa? näköjään voi...
                  JNJL

                  Comment

                  • JNJL
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 447
                    • Imatra

                    #10
                    Vika selvisi pari viikkoa sitten ainakin osittain. Eli autoon vaihdettiin suuttimet joista viisi oli käytännössä poissa pelistä ja tilalle laitettiin 525i suuttimet jotka ovat samaa koko luokkaa.

                    No auto toimi kuin unelma 20km matkan ja sitten hävisi tehot puoleen. Ei täristä eikä vatkaa kone ja käy tyhjäkäyntiä tasaiseen mutta tehot on jossain? onko kellään vastaavia kokemuksia suuttimien vaihdon jälkeen?
                    JNJL

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #11
                      Originally posted by JNJL View Post
                      Vika selvisi pari viikkoa sitten ainakin osittain. Eli autoon vaihdettiin suuttimet joista viisi oli käytännössä poissa pelistä ja tilalle laitettiin 525i suuttimet jotka ovat samaa koko luokkaa.

                      No auto toimi kuin unelma 20km matkan ja sitten hävisi tehot puoleen. Ei täristä eikä vatkaa kone ja käy tyhjäkäyntiä tasaiseen mutta tehot on jossain? onko kellään vastaavia kokemuksia suuttimien vaihdon jälkeen?
                      Onko vieläkään vikakoodeja?
                      Onko bensanpaine tarkastettu? Se nimittäin ei jätä mitään koodeja, ja vika on silloin tod näk akselilla pumppu/suodatin/3-2 way jakaja/paineensäädin -akselilla.

                      edit: paineiden pitää sitten huidella siellä +3 bar tasossa (säädin on 3,5 bar), paine kasvaa kun kierrokset nousee ylös.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • Josunapalm
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 168
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Originally posted by JNJL View Post
                        Hyvin kävi johdot ja hintaa tuli 95euroa alkuperäisiin verrattuna ei mitään eroa, vähän pidemmät olivat 735i piuhat. Sama paksuus ja päät olivat identtiset.

                        Vika ei kuitenkaan ole poistunut vaikka vaihdettu tulpat, virranjakaja kaikkineen ja nyt tulpanjohdot.
                        Lähtee hyvin käyntiin, mutta käy epätasaisesti ja vedot on kateissa.

                        Voiko joku vika tulla noin vaan jos auto seisoo pari viikkoa? näköjään voi...

                        Olikos noissa 735:n johdoissa myös tuo "kipinän tunnistin" johto 6 pytyn johdossa? Ainakin tuon kuvan mukaan olisi. Jos oli niin oliko se liitin samanlainen kuin alkuperäisissä. Tarvis M70:een uusia nuo johdot ja halvempi vaihtoehto houkuttas.

                        Comment

                        • JNJL
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 447
                          • Imatra

                          #13
                          Originally posted by Josunapalm View Post
                          Olikos noissa 735:n johdoissa myös tuo "kipinän tunnistin" johto 6 pytyn johdossa? Ainakin tuon kuvan mukaan olisi. Jos oli niin oliko se liitin samanlainen kuin alkuperäisissä. Tarvis M70:een uusia nuo johdot ja halvempi vaihtoehto houkuttas.
                          Ei ollut kipinän tunnistinta, kun niitä saa ilman tai kanssa. Ei ole tietoa liittimen sopivuudesta, muuten johdot käy hyvin.
                          JNJL

                          Comment

                          • JNJL
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 447
                            • Imatra

                            #14
                            Originally posted by BeamR View Post
                            Onko vieläkään vikakoodeja?
                            Onko bensanpaine tarkastettu? Se nimittäin ei jätä mitään koodeja, ja vika on silloin tod näk akselilla pumppu/suodatin/3-2 way jakaja/paineensäädin -akselilla.

                            edit: paineiden pitää sitten huidella siellä +3 bar tasossa (säädin on 3,5 bar), paine kasvaa kun kierrokset nousee ylös.
                            Ei ole vikakoodeja, veikkaisin itekkin että bensapuolella on jotain häikkää, kun ajoa tulee niin vähän niin vanhat suuttimetkin oli vaan niin hapettunut. Bensanpaine täytyy tarkistaa, kyllä sieltä ainakin jotain tulee mutta voi olla että liian vähän kun on kuitenkin aika hyvä ruokahalu tuolla motilla.
                            JNJL

                            Comment

                            • Josunapalm
                              Bimmer Rookie
                              • May 2008
                              • 168
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Originally posted by JNJL View Post
                              Ei ollut kipinän tunnistinta, kun niitä saa ilman tai kanssa. Ei ole tietoa liittimen sopivuudesta, muuten johdot käy hyvin.
                              Ok. Eli M73 ei tarvii tuota. M70:ssä tuo pitää olla. Pitänee varmaan vaa ostaa yks setti ja katsoa kuinka käy.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎