Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarruvalo-ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ts18056
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 276
    • Joroinen

    Jarruvalo-ongelmaa

    Väistelin ja jarruttelin tuossa pari tuntia sitten hirveä kehä-kolmosella, ei onneksi tullut ihan kiinni Mutta... Herjasi sen jälkeen jarruvaloista, ja kun pääsin pihaan, totta vieköön, jarruvalot paloi koko ajan! Ei auttanut, vaikka nyppäsi piuhat katkaisijasta irti. Eli mikä tuossa nyt levisi? Oikari jossain, vai LKM? Huomioita vielä vian metsästyksestä, kun kuskin puolen polttimon nyppää irti, mikään ei pala, apparin puolella taas ei vaikutusta, kuskin puoli ja toi lisäjarruvalo palaa edelleen koko ajan.

    Edit: Niin 96 -mallinen 750, unohtui mainita.
    E39 525i -01
    ex 750iL -96
  • ts18056
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 276
    • Joroinen

    #2
    Kaivelin lisää infoa netistä. Toi katkaisijahan on kaksivaiheinen, eli toinen kärkipari sulkeutuu kun painat jarrua, ja toinen kun nostat jalan polkimelta. Voiko vika olla kuitenkin katkaisijassa, eli se ei tunnista, että jalka on pois jarrulta, eikä toi piuhojen irroitus auta, kun LKM odottaa kuitenkin jommalta kummalta katkaisijalta signaalia? Auton "resetointikaan" akun irrotuksella ei auttanut.
    E39 525i -01
    ex 750iL -96

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      #3
      Virtalukon pohja aiheuttaa näitä vikoja aika nopeasti. Tuleeko muita ongelmia jotka viittais sinne suuntaan, radio ei lähde päälle kun auton käynnistää, vakkari tippuu satunnaisesti pelistä, sähkösäätöinen ratti kenkkuilee, meikkipeilit tekee ongelmia?

      Jos ei ole virtalukon pohjassa, niin sitten itse anturissa. Olikohan tässä uudenmallinen anturi vai painetava vanha.. vanhat painettavat ainakin hajoilee välillä.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • ts18056
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 276
        • Joroinen

        #4
        Eipä tuossa tuollaisia ole ollut, parkkivaloista herjailee aika-ajoin. Pohja on kyllä väljä, eli vaihtoon toi pitää jossain vaiheessa laittaa.
        Tarkoitako anturilla tuota katkaisijaa siellä polkimen juuressa? Eli tätä:



        Tuosta oli jo johdot irti, kuten kerroin. Jos marmorilta löytyy, niin aloitan vaihtamisen tuolla tänään.

        Edit: Löytyi bimmerboardista dokkari, jossa kuvattiin tuota valomodulin toimintaa, ja sen mukaan aina kun jarruvalopiirissä on vikaa, moduli jättää jarruvalot palamaan. Oliskohan tosiaan vikana vaan tuo katkaisija. Meni Ruotsin toimitukseen, kolmen päivän toimitusajalla!
        Last edited by ts18056; 30-05-2012, 09:18.
        E39 525i -01
        ex 750iL -96

        Comment

        • Jompparna
          Newbiemmer
          • Aug 2011
          • 11
          • Imatra

          #5
          huomasin eile et itelläkii palaa jarruvalot kokoajan, pitää lähtee kattomaan missä vika, epäilen et just tuossa anturilla se rautahöskä mihi tuo anturi menee kiinni on varmaa ottanu kolauksen. jos sitä ihan vaan hieman hienosäätämällä onnistus. vaihoin tuon uuden anturin vasta parisen kuukautta sitte ku ei toiminu ollekaa jarruvalot. no kohta selviää.
          E36 328i -95

          Comment

          • ts18056
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 276
            • Joroinen

            #6
            Ilta tallilla, sai jotain aikaiseksi, ja toivottavasti myös varmistettua tämän jarruvalo-ongelman. Purin katkaisijan pois paikaltaan ja avasin sen. On näköjään näitä nykyajan digitaalihärpäkkeitä, painopiirilevy ja muutama lutikka. Ja alaosa vihreän hapettuman peitossa! Yritin rapsutella pahimmat pois, mutta eipä tuo parantunut, eli ilmeisesti puhdistus ei riittänyt, tai sitten joku lutikoista on palanut. Täytyy odotella osia.
            Konepellin (oli myös jumissa) sai sentään keploteltua auki ja rasvailtua noi lukitukset. Kuskin puoleinen rajoitin/ylösnostin oli näköjään korkannut pohjastaan, eli ei enää nosta peltiä. Toi ei ilmeisesti montaa euroa maksa.
            E39 525i -01
            ex 750iL -96

            Comment

            • ts18056
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 276
              • Joroinen

              #7
              Ratkennut

              Joo, eli kyllä se syyllinen oli toi jarruvalokatkaisija. 33 egee marmorille, ja taas kelpaa ajella jarruttelematta
              E39 525i -01
              ex 750iL -96

              Comment

              • ts18056
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2010
                • 276
                • Joroinen

                #8
                No joo... Ei se ihan kuntoon tullut vieläkään! Syttyy ABS- ja luistonestovalot heti kun lähtee liikkeelle. Nopeusmittari ja muut tuohon vasempaan takapyörään? yhteydessä olevat toiminnot toimii. Eli haetaanko vikaa oikeasta takapyörästä? Osaako kertoa vikakoodeissa, mikä anturi mättää?

                Teki tuon valoshown myös uutenavuotena kylmäkäynnistyksen jälkeen, mutta sen jälkeen on valot pysyneet pimeänä. Olisiko vain kosketushäiriöitä liittimissä, vai todellista vikaa antureissa?
                E39 525i -01
                ex 750iL -96

                Comment

                • zordiack
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 73
                  • Nokia

                  #9
                  Sanoisin tähän, että virtalukon pohja. Itsellä alkoi sähköviat kans jarruvalojen jatkuvasta palamisesta, eskaloituen mitä kummallisimpiin vikoihin. Radio ei lähtenyt päälle, lähti itekseen päälle, sisävalot ei sammuneet jne. Kaikki hävis kun vaihto sen virtalukon pohjan, se tais maksaa KL-varaosilla jotai ~65€ ja vaihtaminen ei oo paha homma.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Jos antureita epäilee niin niiden oikeuttelun saa selville vikakoodien luvulla.

                    Comment

                    • ts18056
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 276
                      • Joroinen

                      #11
                      Hapettumaa/skeidaa taisi noi ABS/luistonestovalon ongelmat olla. Ajoin viikonlopuksi auton Joroisille valot palaen, ja nyt kun lähdettiin mökille, oli vika "korjaantunut" itsekseen!
                      No, uutta laitettavaa pukkaa, kolme kilsaa ennen mökkiä hirvee kolina auton alta hiekkatiellä. Ensin kuvittelin kiven jääneen vanteen reunuksen päälle, mutta tarkempi tutkiminen paljasti, että oli tankin toinen kiinnityspanta irronnut yläpäästään, ja kolisi siellä pohjan alla. Täytyy tehdä joku purkkaviritys, että pääsee täältä ihmisten ja hallinosturin ilmoille.
                      Last edited by ts18056; 17-07-2012, 15:37.
                      E39 525i -01
                      ex 750iL -96

                      Comment

                      • ts18056
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2010
                        • 276
                        • Joroinen

                        #12
                        Auto kotona, ja tankin pantakin taas paikoillaan. Onnistui tuossa melkein naapurissa. Huolsi samalla ilmastoinnin (vanhat pois ja uudet aineet sisälle). Taas puhkuu mukavasti kylmää.
                        Löysi vaan ilmastoinnista lisää vikaa. Eli tuo lauhduttimen sähköflekti (auxiliary fan) ei lähde pyörimään. On kuulemma kohtuuttoman jäykkä. Hajooko noista tosiaan noita moottoreita (500+ realoem:n mukaan), vai olisiko siitä vaan noi nopeudensäätövastukset menneet?
                        E39 525i -01
                        ex 750iL -96

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by ts18056 View Post
                          Auto kotona, ja tankin pantakin taas paikoillaan. Onnistui tuossa melkein naapurissa. Huolsi samalla ilmastoinnin (vanhat pois ja uudet aineet sisälle). Taas puhkuu mukavasti kylmää.
                          Löysi vaan ilmastoinnista lisää vikaa. Eli tuo lauhduttimen sähköflekti (auxiliary fan) ei lähde pyörimään. On kuulemma kohtuuttoman jäykkä. Hajooko noista tosiaan noita moottoreita (500+ realoem:n mukaan), vai olisiko siitä vaan noi nopeudensäätövastukset menneet?
                          Jos se on kauhean jäykkä niin laakerit/moottori entinen.

                          Comment

                          • ts18056
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 276
                            • Joroinen

                            #14
                            Testailin päivällä maskin läpi, eikä toi hirveän jumittuneelta vaikuttanut. Täytyy varmaan mittailla noi vastukset, ohjeethan näköjään löytyi netistä. Korjaussarjahan ei hirveitä maksa.
                            E39 525i -01
                            ex 750iL -96

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎