Announcement

Collapse
No announcement yet.

takaiskareitten irroitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • #BMW#
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 488
    • Espoo

    takaiskareitten irroitus?

    Moi,

    Autona 740i tarkoitus on vaihtaa korkeus säädettävät tolpat taakse eteen on jo vaihdettu.
    Iskarin alakiinnitys pultti on irti, mutta iskarin alapää silti paikoillaansa ja jumissa!!?
    Apua nyt kaivattais, HOW?
    Last edited by #BMW#; 02-09-2012, 02:53.
    E38 pre 740i 4.4l Manual
  • JiPe
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2010
    • 2548
    • Kuopio

    #2
    Sit vaan vähän voimaa lisää ja hakkaat sen irti, se pultti on vaan "varmistamassa" itse alapäässä on pusla.
    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      #3
      Jos tässä on sama kuin E34 niin ongelmahan tulee siinä että siellä alapäässä on kumi "vaimentamassa" vaikka kuinka piekseis iskarin kylkeen. Käytettiin kertaalleen tuota nut-nimimerkin konstia, eli poraa reikä koko alapään kiinnityksen läpi ja laita huono ruuvimeisseli reikään. Tällöin kun pieksää iskarin kylkeen, tulee voima myös kumin sisällä olevaan holkkiin.
      E39 ja E91

      Comment

      • Bratwurst
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 35
        • Pori

        #4
        Originally posted by #BMW# View Post
        Moi,

        Autona 740i tarkoitus on vaihtaa korkeus säädettävät tolpat taakse eteen on ja vaihdettu.
        Iskarin alakiinnitys pultti on irti, mutta iskarin alapää silti paikoillaansa ja jumissa!!?
        Apua nyt kaivattais, HOW?

        Itse sain omasta vessasta takaiskarit vaihdettua suht helpolla, kun suosiolla sahasin rautasahalla iskarin poikki heti siitä silmukan yläpuolelta ja sen jälkeen rälläkällä silmukan metalliosa halki.

        Lyöntimeisselillä saikin sitten nakutettua silmukan uloimman osan pois, jolloin jäljelle jäi ohut peltinen silmukka, mikä taas on kiinni siinä kumissa. Kuumailmapuhaltimella, pihdeillä ja puukolla saa sen kumin pois ja sitten pääsee vasaralla paukuttamaan joka puolelta holkkiin jonka pitäisi irrotakin suht helpolla.

        Eli, jos vanhat takaiskarit ovat romikselle menossa, niin tuo on varmasti helpoimpia konsteja, jos alapäät ovat oikeasti jumissa.

        Comment

        • #BMW#
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 488
          • Espoo

          #5
          Kiitos, sehän lähti kun oli uskoa kehissä ja antoi kilon lekan laulaa. Toinen iskari lähti jo iisimmin kun oli otetta touhuun.
          E38 pre 740i 4.4l Manual

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Kikka mitä itse olen käyttänyt on sellainen että olen vääntöraudalla eka vääntänyt kumivulkanointiin esijännitystä ulospäin.
            Sitten esim pultin kanssa kiinitysreiästä naputellut vasaralla kummaltakin puolen sivuilta vuorotellen niin että se on irronnut ja pompannut irti.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎