Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 tuplalasi ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _timber_
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 42
    • turku

    e38 tuplalasi ongelma

    elikkäs semmonen propleema että sivulasit on kulmista ikäänkuin huurteisen näköiset...saako tuota mitenkään korjattua vai pitääkö jostain metsästää uusia laseja....ja onkohan tuo kovin yleinen vika??
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Eli lasin sisällä on kosteutta? Ei mitenkään yleinen ongelma. Voihan nuo lasien saumat vaikka lakata kunnon kuivattamisen jälkeen, niin ongelman pitäisi poistua.
    Käytännössä helpompaa hommata käytetyt lasit valmiiksi, niin autoa ei tarvitse seisottaa ilman laseja.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • _timber_
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 42
      • turku

      #3
      hmmm juujuu...eli niitä laseja ei tarvi sillein "aukaista" toisistaan irti...ei vaan tunnu oikein löytyvän nuita tuplalaseja mistään

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Jos lasien kerrokset ovat irti toisistaan ei tule kirkasta kuivattamamalla.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Sulla on ns. "turvalasit" siinä autossa (estää lasin sisälle lyömisen), niissä on muovikalvot liimattuna sekä välissä molemmin puolin, että sisälasin sisäpinnassa. Sieltä välistä alkaa muovikalvo irtoamaan liimauksistaan ja lasi näyttää huurtuneelta. Ainoa ratkaisu on vaihtaa lasit siihen tuplalasiversioon jossa ei kalvoja ole. Omaan E39 tein tuon viime kesänä, laseja on onneksi kohtuullisesti saatavilla. Helppo homma lopulta
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • _timber_
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 42
            • turku

            #6
            tuli vaan mieleen että miten jos ne lasit irrottais pois toisistaan ja tummennus kalvo toiseen lasiin ja taas lasit kiinni???


            vai onko huono idea :/

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by _timber_ View Post
              tuli vaan mieleen että miten jos ne lasit irrottais pois toisistaan ja tummennus kalvo toiseen lasiin ja taas lasit kiinni???


              vai onko huono idea :/
              Voi olla vaikea toteuttaa. Idea ei ole sinänsä huono.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Etenkin siten ettei ne lasit sitten ole oikeasti huurussa kylmällä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎