Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 xenon propleema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valtsi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 241
    • Harjavalta

e38 xenon propleema

Eli orkkis xenoni räpsyy välillä. Joskus sammuu kokonaan ja kun sammuttaa valot ja pistää uudestaan päälle niin syttyy taas palamaan. Välillä syttyy pahasti räpsähtäen ja tilanne pahenee kokoajan. Polttimot on ihan uudet osramit. Olisko ballasti tekemässä kuolemaa?

Osa 22 ilmeisesti ballasti, mutta mikä toi 21 on? Xenon control unit, mitä tekee?
  • savukone
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 124
    • Turku

Itsellä räpsyi valokatkaisijan ollessa 0-asennossa, parkit sekä ajovalot.
    Vika korjaantui juurikin ballastien vaihdolla.

Joskus myös jossain muussa autossa tehnyt samaa halppis-tarvike-xenon-muutossarjoilla.
    E39 530dA M-Sport Individual -03

ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89

Comment

• kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

Originally posted by Valtsi View Post
      Osa 22 ilmeisesti ballasti, mutta mikä toi 21 on? Xenon control unit, mitä tekee?
      #22 on sytytin ja #21 on sytyttimen ohjainyksikkö. Ohjainyksikkö syöttää sytyttimelle kulloinkin tarvittavan jännitteen. Nimenomaan viallinen sytytin aiheuttaa tuollaisia kuvailemiasi ongelmia.

Moni on korvannut kokonaan tuon E38:n ohjainyksikkö-sytytin -paketin tavallisella ballastilla. Homma vaatii tietysti liitinten vaihtoa ja hieman muuta muokkaamista, mutta tuo päivitys on todennäköisesti edullisempi, kuin uuden/käytetyn toimivan sytyttimen hommaaminen.

EDIT: Mulla on muuten ylimääräisenä loppupään vuosimalleihin sopiva valkoinen sytytin. Laita privaa, jos kiinnostaa.
      Kokeilemalla se selviää...

Comment

• Valtsi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 241
        • Harjavalta

Jaaha, että näissä on tällänen systeemi. Mistä vehkeistä ootte ballasteja sovitellu? Vai ihan jostain kiinan xenon sarjan ballasteilla?

Mulla on -96 auto ja sulla kaol vissiin facelift sytytin? Mitähän käytännön eroa pre-faceen, muuta kun osanumero?

Comment

• kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

Vai ihan jostain kiinan xenon sarjan ballasteilla?
          Kiinasarjojen halvimmat ballastit kannattaa varmaankin kiertää kaukaa, mutta esim. E39:ssä käytetty ballasti on näppärä. Tässä esimerkki: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...20007%20760%22

Mitähän käytännön eroa pre-faceen, muuta kun osanumero?
          Ainut ulkoinen ero on ohjainyksiköltä tulevan johdon liittimen muuttuminen.
          Uudempi sytytin ei sytytä polttimoa vanhemman mallisella ohjainyksiköllä, eli sähköisessä toiminnassa on jotain eroa (mahdollisesti jännitteet poikkeaa).

Mulla oleva sytytin ei siis käy sun autoon.
          Kokeilemalla se selviää...

Comment

• Valtsi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 241
            • Harjavalta

Originally posted by kaol View Post
            Kiinasarjojen halvimmat ballastit kannattaa varmaankin kiertää kaukaa, mutta esim. E39:ssä käytetty ballasti on näppärä. Tässä esimerkki: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...20007%20760%22

Ainut ulkoinen ero on ohjainyksiköltä tulevan johdon liittimen muuttuminen.
            Uudempi sytytin ei sytytä polttimoa vanhemman mallisella ohjainyksiköllä, eli sähköisessä toiminnassa on jotain eroa (mahdollisesti jännitteet poikkeaa).

Mulla oleva sytytin ei siis käy sun autoon.
            Juu sitä vähän epäilinki noista kiinalaisista Täytyy kattella jos joltain löytyis noita vanhuksen osia, jos ei ni räplää sitte uudet ballastit sinne. Kiitoksia avusta!

Comment

• Jukka K
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 157

Eräässä toisessa E38 xenon topicissa joku oli ostanut tällaiset vanhojen pätkivien ballastien tilalle:

Comment

• Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16357
                • Leppävirta

Originally posted by Jukka K View Post
                Eräässä toisessa E38 xenon topicissa joku oli ostanut tällaiset vanhojen pätkivien ballastien tilalle:

http://www.katuauto.fi/product_info.php?products_id=157
                Ei ne nuo ollut mitkä ostin loppupelissä kun olin myyjän kanssa puhelinyhteyksissä (myyjä soitti itse varmistaakseen mikä auto ja malli) että sattuu sopivimmat rojut.

Tuolta kuitenkin saa toimivat rensselit.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• Valtsi
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 241
                  • Harjavalta

Originally posted by Haju69 View Post
                  Ei ne nuo ollut mitkä ostin loppupelissä kun olin myyjän kanssa puhelinyhteyksissä (myyjä soitti itse varmistaakseen mikä auto ja malli) että sattuu sopivimmat rojut.

Tuolta kuitenkin saa toimivat rensselit.
                  Mikä se sitte oli noista minkä ostit?

Saako noita orkkis värkkejä avattuu? Oon nyt kiinnittäny huomioo, että kun ajaa kuoppaan niin sammuu/vilkahtaa herkemmin. Varmaan joku komponentti lähdössä irti. Ja johdot on kiinni kunnolla. Enempää ei vielä ole kerinny tutkimaan.

Comment

• Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16357
                    • Leppävirta

Mikä se sitte oli noista minkä ostit?

Saako noita orkkis värkkejä avattuu? Oon nyt kiinnittäny huomioo, että kun ajaa kuoppaan niin sammuu/vilkahtaa herkemmin. Varmaan joku komponentti lähdössä irti. Ja johdot on kiinni kunnolla. Enempää ei vielä ole kerinny tutkimaan.
                    Puhelinyhteys ja myyjä kertoo sopivimman

Mulle tuli jotkut can-bus kilkkeet. Eli puhelimessa sain todella asiallista palvelua ja myyjä oli itsekin kiinnostunut myymään juuri sopivimmat ja vastaavimmat alkuperäiseen nähden eikä juuri heti ensimmäisiä mitä itse olin klikkaillut ostoskoriin ja selvitti itse asiaa kun kerroin millainen auto ja soitteli sitten perään. Eli eikun joko sähköpostia sinne tai puhelin käteen niin rupeaa varmaankin selviämään mikä sieltä ois paras. Jäin siihen uskoon että tuossa ei ole edes kaikki mitä tuossa sivustolla on esillä.

Ring-a-ling

Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• Valtsi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 241
                      • Harjavalta

Voishan noita sieltä kysellä, ei ollu edes kalliita

Comment

• Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16357
                        • Leppävirta

Eipä ne montaa kymppiä tehny ballastit + d2s adapteri piuhat.

Comment

• Jukka K
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 157

Jos otat yhteyttä firmaan ja tilaat sopivat osat niin ilmoittele, mitä tilasit. Minäkin joudun tilaamaan samt osat jossain vaiheessa omaan autooni, kunhan ehdin.

Comment

• Valtsi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 241
                            • Harjavalta

Juu ilmottelen kyllä. Veikkaan että ennen ku tapahtuu mitään, ainakaan asennustouhuja, niin menee viikko-pari. Ilmota myös itse, jos hommailet tavaraa ennemmin!

Comment

• Valtsi
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 241
                              • Harjavalta

Nyt on asennettu tämmöset ballastit http://www.katuauto.fi/product_info....roducts_id=419 ja adapterit http://www.katuauto.fi/product_info....roducts_id=180 paikalleen. Vielä ei kerinnyt paljoa ajelemaan, mutta ei vilkkunut valot enää
                              Asennus oli helppo, alkuperäisen sytyttimen liittimeltä johdot poikki ja liittää uuden ballastin johtoihin (muista pyytää ballastia syöttävät johdot erikseen, ei tuu muuten mukana). Asennukseen meni 10min per puoli, en laiskana viittiny ottaa umpiota irti ja laittaa uuttakin ballastia umpion alle, vaan ruuvasin sisälokariin kiinni.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎