Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 xenon propleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka K
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 157

    #16
    Originally posted by Valtsi View Post
    Nyt on asennettu tämmöset ballastit http://www.katuauto.fi/product_info....roducts_id=419 ja adapterit http://www.katuauto.fi/product_info....roducts_id=180 paikalleen. Vielä ei kerinnyt paljoa ajelemaan, mutta ei vilkkunut valot enää
    Asennus oli helppo, alkuperäisen sytyttimen liittimeltä johdot poikki ja liittää uuden ballastin johtoihin (muista pyytää ballastia syöttävät johdot erikseen, ei tuu muuten mukana.) Asennukseen meni 10min per puoli, en laiskana viittiny ottaa umpiota irti ja laittaa uuttakin ballastia umpion alle, vaan ruuvasin sisälokariin kiinni.
    Kiitos tiedoista, täytynee laittaa tilaus vetämään, kun palaan kotimaahan.

    Tätä kohtaa en ihan ymmärrä " (muista pyytää ballastia syöttävät johdot erikseen, ei tuu muuten mukana.) " Pyysit siis ballasteiden mukaan 12 V johdot ?

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16357
      • Leppävirta

      #17
      Originally posted by Jukka K View Post
      Kiitos tiedoista, täytynee laittaa tilaus vetämään, kun palaan kotimaahan.

      Tätä kohtaa en ihan ymmärrä " (muista pyytää ballastia syöttävät johdot erikseen, ei tuu muuten mukana.) " Pyysit siis ballasteiden mukaan 12 V johdot ?
      liekö tarkoittaa sitä että adapteripiuha polttimolle. Itsellekin tarvitsi ballastien lisäksi erilliset johdot d2s polttimolle ballastilta mitkä ei ilman lisämainintaa sisälly toimitukseen.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Valtsi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 241
        • Harjavalta

        #18
        En tarkota adapteripiuhaa, kyllä senkin otin. Vaan tarkoitan sitä piuhaa mistä ballastille päin syötetään 12v jännite ja siinä on ballastiin sopiva liitin, ettei tarvii kikkailla. Eli otin siis 2X ballasti, 2X D2S adapterijohto ja 2X 12v syöttöjohdot.

        Comment

        • Jukka K
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 157

          #19
          Originally posted by Valtsi View Post
          En tarkota adapteripiuhaa, kyllä senkin otin. Vaan tarkoitan sitä piuhaa mistä ballastille päin syötetään 12v jännite ja siinä on ballastiin sopiva liitin, ettei tarvii kikkailla. Eli otin siis 2X ballasti, 2X D2S adapterijohto ja 2X 12v syöttöjohdot.
          OK, asia ymmärretty. Siinä ballastissa lienee sen verran erikoinen 12V liitin, ettei sitä saa muualta.

          Comment

          • Valtsi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 241
            • Harjavalta

            #20
            Originally posted by Jukka K View Post
            OK, asia ymmärretty. Siinä ballastissa lienee sen verran erikoinen 12V liitin, ettei sitä saa muualta.
            No ei se mikään erikoinen ole, mutta helpompi se siinä samalla on ottaa ku ruveta ettii muualta. NÄYTTI jossain kuvassa että e39:ssä olis ballastille menevä liitin samanlainen kuin tossa.

            Comment

            • Janitor
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 51
              • Helsinki

              #21
              Vanha topicci, mutta jatketaan tästä kun ongelma on sama.


              Eli E38 735i -97 oikea xenon räpsyy. Tai oikeastaan sammuu aina 5 - X sekunnin jälkeen. Eli tämän perusteella tuo sytytin olisi viallinen.
              Ylempänä mainuttu että Katuauton verrkokaupasta saisi uuden kätevästi. Mutta se verkkokauppa on sulkeutunut. Onko siis tiedossa uutta paikkaa josta korvaavan osan saisi?

              Katselin jo osaa purkaamoiltakin, mutta se saattaa olla vähän tyhjä arpa kun niiden kunnosta ei tiedä. Mutta jos haluaa koittaa tyhjää arpaa niin sopiiko eri moottorimalien sytyttimet toisiinsa? Tai faceliftin osa vanhempaan malliin?

              Ehkä taidan urheilla kun pakkasetkin on nyt vähän laskenut ja vaihtaa sytyttimiä ristiin niin näkee onko vika siinä. Kuitenkin aina kun kääntä valot pois ja takaisin päälle niin molemmat xenonit aina syttyy, mutta oikea sammuu aina melko pian. Eli polttimo olisi ehjä.
              VW Jetta D Mk I
              VW CC
              Ford Anglia '64


              ex: E90 318iA '09
              ex: E38 735iA '97
              ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
              ex: E34 520i '88
              ex: VW Golf Mk II
              ex: VW Scirocco Mk III
              ex: Wintermode - Audi 80
              ex: A3 1.8T '00
              ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
              ja jotain muita...

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Janitor View Post
                Vanha topicci, mutta jatketaan tästä kun ongelma on sama.


                Eli E38 735i -97 oikea xenon räpsyy. Tai oikeastaan sammuu aina 5 - X sekunnin jälkeen. Eli tämän perusteella tuo sytytin olisi viallinen.
                Ylempänä mainuttu että Katuauton verrkokaupasta saisi uuden kätevästi. Mutta se verkkokauppa on sulkeutunut. Onko siis tiedossa uutta paikkaa josta korvaavan osan saisi?

                Katselin jo osaa purkaamoiltakin, mutta se saattaa olla vähän tyhjä arpa kun niiden kunnosta ei tiedä. Mutta jos haluaa koittaa tyhjää arpaa niin sopiiko eri moottorimalien sytyttimet toisiinsa? Tai faceliftin osa vanhempaan malliin?

                Ehkä taidan urheilla kun pakkasetkin on nyt vähän laskenut ja vaihtaa sytyttimiä ristiin niin näkee onko vika siinä. Kuitenkin aina kun kääntä valot pois ja takaisin päälle niin molemmat xenonit aina syttyy, mutta oikea sammuu aina melko pian. Eli polttimo olisi ehjä.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Janitor
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 51
                  • Helsinki

                  #23
                  Kiitoksia!

                  Nyt vielä yksi tyhmä kysymys.
                  Koska tuossa oli maininta vain sopivuudesta E39:iin, niin meneekö silti suoraan E38:iin? Vai pitääkö olla jotain adaptereita?
                  VW Jetta D Mk I
                  VW CC
                  Ford Anglia '64


                  ex: E90 318iA '09
                  ex: E38 735iA '97
                  ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
                  ex: E34 520i '88
                  ex: VW Golf Mk II
                  ex: VW Scirocco Mk III
                  ex: Wintermode - Audi 80
                  ex: A3 1.8T '00
                  ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
                  ja jotain muita...

                  Comment

                  • Janitor
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 51
                    • Helsinki

                    #24
                    Aloin tarkemmin tutkimaan tuota osaa autossa ja miten sen saa irti helpoiten? Pitääkö irroittaa koko umpio jotta sen saa vaihdettua. Purin jo lähes kaiken ympäriltä, mutta en keksinyt miten tuo ballasti lähtee irti. Olettaen että se oli oikea osa jonka oli umpion alla.
                    VW Jetta D Mk I
                    VW CC
                    Ford Anglia '64


                    ex: E90 318iA '09
                    ex: E38 735iA '97
                    ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
                    ex: E34 520i '88
                    ex: VW Golf Mk II
                    ex: VW Scirocco Mk III
                    ex: Wintermode - Audi 80
                    ex: A3 1.8T '00
                    ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
                    ja jotain muita...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎