ite sain vasemmalta laakerin vaihdettua ilman että otti vetarin pois, mutta oikealta joutui ottamaan, ei mahtunut tarpeeksi sivuun. ois pitäny ottaa kyllä myös vasemmalta, helpottaa hommaa huomattavasti. ite otin alatukivarren irti apurungon kiinnikkeistä että sai vetarin pois...iskariin en viittiny koskea kun yleensä aika lujaa kiinni navassa...
edit: niin ja abs anturi ei tarvitse irroittaa, kun katsoo että laittaa sopivan ylösveto holkin ettei riki anturia
Yritin ottaa sitä anturia pois mutta oli niin vanha ilmeisesti että mureni käsiin..
Kannattaa kyllä välttää sen irti ottamista jos mahdollista uusi oem anturi 110€
Oli melko lujassa ne vetarin pultit sai jatko varren kanssa vääntää!
Kannattaa olla hyvä hylsy ettei pääse särkeen kantoja..Menee homma aika hankalaksi jos onnistuu kannat pyöristään.
Kohtuudella vetari lähti pois kun tunkkasi aika ylös ripustuksen niin mahtu tuleen ilman että irrotti mitään. TIS neuvoi että pitäisi iskarikin irrottaa alapäästä mutta mahtui kyllä tuleen se paikallaankin.
itellä oli vetarin mutterit niin jumissa/ruostunu että piti pillillä lämmittää punahehkuun ja ampua isolla tykillä irti! edellisessä 740:sessä lähti ihan 1/2 tykillä irti...
Kannattaa hankkia hyvä torx hylsy vetarin toisen pään pultteihin! Olivat nekin todella lujassa (yllätys)
Vetari mahtui tulemaan pois kun tunkkasi jousituksen ylös.
Ensimmäinen vetari lähti helposti irti ihan perus ulosvetäjällä painamalla.
Toisella puolen joutui paja vasaralla hakkaan että sai irti..
Pyörän napaankin tarvitsi järeän irrotus työkalun!
Ruma mutta toimi Normaali ulosvetäjä meni mutkalle..
Tietenkin sisäkooli jäi napaan kiinni..töissä sorvasin pois ehkä olisi pilleillä kuumentamallakin irronnut.
Laakeriahan yritin vetää ulosvetäjällä ensin pois, mutta aika lujasti kiinni oli kun meni kierteet paskaksi m20 tangosta, joka oli kohtuu lujaa materiaaliakin vielä!
Kohtuu kätevä tuollainen kovametalli terä ja pieni paineilma hiomakone.
Varovasti kun hioi niin kohta napsahti halki ja paineilmataltalla painoi toiselta puolen niin nätisti tuli pois..
Huolellinen puhdistus, reippaasti vaseliinia ja uutta laakeria tilalle.
Tässä vaiheessa kannattaa huomioida että laittaa sen mustan puolen laakerista sisäpuolelle..Muuten ei sitte abs anturi toimi..
tuosta "ulos" vetäjästä jonka tein ei ollut muuta hyötyä tässä remontissa kuin että sai vedettyä nuo laakerit ja pyörän navat takasin paikoilleen..
Viiste tuossa ulosvetäjän laipassa on abs anturia varten niin ei tarvitse sitä irroittaa. Itse en sitä ehjänä irti saanut joten toista en edes viitsinyt yrittää koska pakko ei ole niitä irroittaa.
Kannattaa varautua että joutuu uusimaan esim. jarrukilvet, seisontajarrun hilppeet ja jarrupalat.. Olivat kaikki nuokin itsellä ihan loput.
Jarrukilvissäkin oli sitten 7 päivän toimitusaika ja suht suolane hinta 110€..
Eipä ulvo enään jospa tuo taas sen 20 vuotta menee..
Suositeltava investointi kyllä ennenkuin ko. hommaan ryhtyy..
Itsellä oli hieman sisäreunoilta jo ruosteessa vanhat laakerit. Sen takia niin lujassa varmaankin olivat?!
Comment