Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tasonsäädöllisen iskari hajalla ??!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MetalmaN
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 73
    • Raahe

    Tasonsäädöllisen iskari hajalla ??!



    Näyttäisi vuotavan iskarin yläpäästä pystyyköhän tuota korjaamaan mitenkään..
    Melko suolasen hintasia uudet
    Last edited by MetalmaN; 01-04-2013, 18:54.
    Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    En saa kuvaa näkyviin mutta yleensä ei oikein voi korjata.

    Mikäli en ihan väärin muista oli englannissa noille joku paja missä noita korjattiin. Taisi vaan maksaa melkein saman kuin uusi.

    Comment

    • Noxman
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 136
      • Kokkola

      #3
      KLIK <===Siitä linkkiä. Osa onnistuu korjata osa ei, kyseinen ohjeistus koskee E32:sta mutta e38 tasonsäätö ei kovin paljon eroa.

      Tosin, siihen hintaan mitä uusi maksaa(EBAY:ssä joskus halvemmalla) niin kannattaa kuitenkin ainakin yrittää korjata vanha. Ostaa vaikka toimivan käytetyn ensiksi auton alle ja sillävälin fiksaa risaa.
      - E32 735iA - E38 750iAL -

      Comment

      • MetalmaN
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 73
        • Raahe

        #4
        Kiitos vinkeistä pitänee ryhtyä etsimään käytettyä osaa..
        Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..

        Comment

        • Kiko750
          BTCF Member
          • Oct 2009
          • 358
          • Oulu/Finland

          #5
          Mulla vuosi E32 LAD iskari alapäästä. Mäntähässäkkä oli hapettunu ja kumi sitämyötä kulunu karrelle. Vaihdoin mäntäpaketin E34 Touring Lad iskarista, osat oli 1:1 ja hyvin pelaa nyt. Mielenkiintoista olisi selvittää tuo E38/E32/E34 LAD iskarien vaihtokelpoisuus :think

          Yläpään vuotoja en ole itse korjannu mutta yrittäny opisekella tuon jo mainitun linkin kautta hommaa etupainotteisesti.

          Laitahan update miten sulla korjaus etenee/onnistuu. Kohtalotovereita on varmaan monia

          Comment

          • _charger-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2011
            • 380
            • Helsinki

            #6
            mulla otettu pois tason säätö, aattelin vaihtaa taaksekkin normi iskarit...eli mulla takaiskarit kunnossa....mitä maksat? tosin ovat autossa kiinni ja auto jokapäiväisessä ajossa...eli pitäis ostaa uudet iskarit eka...:think
            1966 Dodge Monaco
            1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

            EX:1994 BMW 750 IA e38
            EX:1994 BMW 740 IA e38

            Comment

            • MetalmaN
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 73
              • Raahe

              #7
              Voisinhan minä jotain niistä maksaakin jos eivät vuoda öljyä?
              Sitten voisi kokeilla purkaa tuon vanhan ja katsoa mitä se on syönyt..
              Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..

              Comment

              • MetalmaN
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 73
                • Raahe

                #8
                Vaikuttaisi että iskarin korjaus onnistui!
                10 kilometrin koe ajon jälkeen täysin kuiva iskarin yläpää..

                Linkki missä oli korjaus ohjeet e32:lle (ketjussa 3 viesti) Näyttäisi sopivan myös e38..
                Ainakin 94-95 vuosimalliin? Oli identtisen näköinen ja noilla ohjeilla onnistui.

                Laitanpa tännekin ohjetta miten itse homman tein.

                Aluksi pesin liuottimella ja paine pesurilla koko sisälokasuojan ja iskarin ympäristön.
                Tällä tavalla minimoidaan ettei pääse schaissea hydrauliikka liitoksiin. Ja on muutenkin mukavempi työskennellä kun on paikat puhtaat..

                Aluksi pitää tietenkin iskari saada irti ja melko purkaminen jo sisustassa.
                Olisi germaani inssi edes jotkut luukut viittinyt hattuhyllyyn suunnitella iskareitte kohdalle TIS kannattaa netin syövereistä kyllä hakea helpottaa paljon!



                Kuvassa iskarin vieressä "erikois" työkalu jolla sai alapään helposti irti.
                Hieman naputteli pajavasaralla niin nätisti lähti.
                Kannattaa suojata huolella nuo hydrauliikka liitokset!

                Seuraavaksi pitää irrottaa osa johon jousi alapäästään tulee kiinni.
                Lähtee nätisti nylon vasaralla kopistelemalla.





                Seuraavaksi otetaan sopivan kokoinen esim. hylsy ja lyödään alaspäin tuota alumiini holkkia jossa tiivisteet ovat.
                Sieltä paljastuu metalli rengas, joka pitää sen paikallaan.
                Pienellä taltta pää meisselillä sen sain kohtuudella pois.



                Laitoin varovasti ruuvipenkkiin kiinni ja vedin sisukset ulos..



                Tässä vaiheessa alla olisi kannattanut olla öljyn keräys astia alla
                Oli jääny sisälle vielä ihan kohtuudella öljyä..



                Kuvassa holkki jonka sisällä on lyijy? seos tiiviste ja o rengas.
                Ulko kehällä o rengas.
                Näistä joku itselläni vuoti joten kummatkin vaihtoon en muita tiivisteitä uusinut.



                Uudet tiivisteet hain paikallisesta hydrauliikka liikkeestä (ahlsell).
                Otin varalta toisellekkin puolelle..
                Hintaa vaivaiset 70€ Kilohinta kohdillaan..

                Seuraavaksi romut kasaan ja samalla tuli noista ruosteet puhalleltua ja maalattua 2k maaleilla.
                Tuo sylinteri ei ole alumiinia vaikka niin väittivät tuossa e32 korjaus linkissä..
                Ruoste kukkaa oli itellä jo melkoisesti..

                Suosittelen hankkimaan hyvät jousi puristimet sitten kasaus hommaan itellä korkkas kierteet tuosta autotarvikeliikken mallista..

                Ei sentään ampunut jousta vaan meni niin jumiin ettei iso pultti pyssykään jaksanu vääntää
                Piti rälläkällä katkaista että sai irti.

                Muuten meni sentään suosiolla paikalleen ja näyttää että pitävä tuli
                Last edited by MetalmaN; 01-04-2013, 19:03. Reason: Kuvalinkkien korjailu
                Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..

                Comment

                • Kiko750
                  BTCF Member
                  • Oct 2009
                  • 358
                  • Oulu/Finland

                  #9
                  Hieno selostus. Pitää ottaa ohjeet talteen vastaisuuden varalle.
                  Ei noi LAD iskarit oo mitään insinöörin keksintöjä kummempaa.

                  Comment

                  • MetalmaN
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 73
                    • Raahe

                    #10
                    Eihän nuo kovin ihmeelliset ohjeet ole, kun ei ole tuota verbaalista lahjakkuutta
                    Aika lailla sama kuin tuolla lontoon kielisellä foorumilla, mutta hyvä jos näistä jotain apua on

                    Tännehän voisivat asiasta enemmän tietävät lisäillä missä malleissa on mahdollisesti samanlainen iskari ---> vaihtokelpoiset keskenään?!
                    Ex bmw:t e34 540ia e36 325ia e38 740iL 95 ..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎