KLIK <===Siitä linkkiä. Osa onnistuu korjata osa ei, kyseinen ohjeistus koskee E32:sta mutta e38 tasonsäätö ei kovin paljon eroa.
Tosin, siihen hintaan mitä uusi maksaa(EBAY:ssä joskus halvemmalla) niin kannattaa kuitenkin ainakin yrittää korjata vanha. Ostaa vaikka toimivan käytetyn ensiksi auton alle ja sillävälin fiksaa risaa.
Mulla vuosi E32 LAD iskari alapäästä. Mäntähässäkkä oli hapettunu ja kumi sitämyötä kulunu karrelle. Vaihdoin mäntäpaketin E34 Touring Lad iskarista, osat oli 1:1 ja hyvin pelaa nyt. Mielenkiintoista olisi selvittää tuo E38/E32/E34 LAD iskarien vaihtokelpoisuus :think
Yläpään vuotoja en ole itse korjannu mutta yrittäny opisekella tuon jo mainitun linkin kautta hommaa etupainotteisesti.
Laitahan update miten sulla korjaus etenee/onnistuu. Kohtalotovereita on varmaan monia
mulla otettu pois tason säätö, aattelin vaihtaa taaksekkin normi iskarit...eli mulla takaiskarit kunnossa....mitä maksat? tosin ovat autossa kiinni ja auto jokapäiväisessä ajossa...eli pitäis ostaa uudet iskarit eka...:think
Vaikuttaisi että iskarin korjaus onnistui!
10 kilometrin koe ajon jälkeen täysin kuiva iskarin yläpää..
Linkki missä oli korjaus ohjeet e32:lle (ketjussa 3 viesti) Näyttäisi sopivan myös e38..
Ainakin 94-95 vuosimalliin? Oli identtisen näköinen ja noilla ohjeilla onnistui.
Laitanpa tännekin ohjetta miten itse homman tein.
Aluksi pesin liuottimella ja paine pesurilla koko sisälokasuojan ja iskarin ympäristön.
Tällä tavalla minimoidaan ettei pääse schaissea hydrauliikka liitoksiin. Ja on muutenkin mukavempi työskennellä kun on paikat puhtaat..
Aluksi pitää tietenkin iskari saada irti ja melko purkaminen jo sisustassa.
Olisi germaani inssi edes jotkut luukut viittinyt hattuhyllyyn suunnitella iskareitte kohdalle TIS kannattaa netin syövereistä kyllä hakea helpottaa paljon!
Kuvassa iskarin vieressä "erikois" työkalu jolla sai alapään helposti irti.
Hieman naputteli pajavasaralla niin nätisti lähti.
Kannattaa suojata huolella nuo hydrauliikka liitokset!
Seuraavaksi pitää irrottaa osa johon jousi alapäästään tulee kiinni.
Lähtee nätisti nylon vasaralla kopistelemalla.
Seuraavaksi otetaan sopivan kokoinen esim. hylsy ja lyödään alaspäin tuota alumiini holkkia jossa tiivisteet ovat.
Sieltä paljastuu metalli rengas, joka pitää sen paikallaan.
Pienellä taltta pää meisselillä sen sain kohtuudella pois.
Laitoin varovasti ruuvipenkkiin kiinni ja vedin sisukset ulos..
Tässä vaiheessa alla olisi kannattanut olla öljyn keräys astia alla
Oli jääny sisälle vielä ihan kohtuudella öljyä..
Kuvassa holkki jonka sisällä on lyijy? seos tiiviste ja o rengas.
Ulko kehällä o rengas.
Näistä joku itselläni vuoti joten kummatkin vaihtoon en muita tiivisteitä uusinut.
Uudet tiivisteet hain paikallisesta hydrauliikka liikkeestä (ahlsell).
Otin varalta toisellekkin puolelle..
Hintaa vaivaiset 70€ Kilohinta kohdillaan..
Seuraavaksi romut kasaan ja samalla tuli noista ruosteet puhalleltua ja maalattua 2k maaleilla.
Tuo sylinteri ei ole alumiinia vaikka niin väittivät tuossa e32 korjaus linkissä..
Ruoste kukkaa oli itellä jo melkoisesti..
Suosittelen hankkimaan hyvät jousi puristimet sitten kasaus hommaan itellä korkkas kierteet tuosta autotarvikeliikken mallista..
Ei sentään ampunut jousta vaan meni niin jumiin ettei iso pultti pyssykään jaksanu vääntää
Piti rälläkällä katkaista että sai irti.
Muuten meni sentään suosiolla paikalleen ja näyttää että pitävä tuli
Last edited by MetalmaN; 01-04-2013, 19:03.
Reason: Kuvalinkkien korjailu
Eihän nuo kovin ihmeelliset ohjeet ole, kun ei ole tuota verbaalista lahjakkuutta
Aika lailla sama kuin tuolla lontoon kielisellä foorumilla, mutta hyvä jos näistä jotain apua on
Tännehän voisivat asiasta enemmän tietävät lisäillä missä malleissa on mahdollisesti samanlainen iskari ---> vaihtokelpoiset keskenään?!
Comment