Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740i imuilmanvirtaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik_P
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 35
    • Vantaa

    E38 740i imuilmanvirtaus

    Tutkiskelin seiskan ilmanoton rakennetta. Näyttäs olevan melko huonosti tehty. Ilmanoton tuloputki on sijoitettu puskurin taakse. Sinne ei ole suoraa pääsyä ilmanvirtauksella. Aattelin jos tekisi reijän etujarruille tulevan jäähdytysilman tuloputken yläosaan. Arvioidaan nyt n.10 cm. Siitä pitäisi tehdä putki suoraan alkuperäisen ilmaputkeen.

    Toinen vaihtoehto olisi tehdä puskuriin reikä. Sen voisi tehdä mustan listan alle suorakulmanmuotoon. Mutta miten siitä saada hienon näköinen onkin toinen juttu.

    Onko kukaan rakennellu omaa järjestelmää?

    Ois hienoo saada vielä penkkipaperit alkuperäis ja muokatusta ilmanotosta.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Se on erittäin fiksusti tehty, ei mene vedet koneeseen eikä rajoita mitään milläänlailla.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Se on erittäin fiksusti tehty, ei mene vedet koneeseen eikä rajoita mitään milläänlailla.
      Samaa mieltä asiasta.
      BMW:n imuilmat on muutenkin suunniteltu aika hyvin ja yläkanttiin.

      Ihan kuin muistaisin jossain nähneeni vertailua vakion vapari suodattimien välillä ihan dynossa.
      Tulos oli muistaakseni siten että vakiolla oli paras teho kun taas sellaisilla vapareilla se huononi mitkä ottivat konehuoneesta lämmintä ilmaa.

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Siinä on se imuputki kyllä aika ääntä hiljentävä, vois ottaa pois ja toivoa parempaa ääntä.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Morkai View Post
          Siinä on se imuputki kyllä aika ääntä hiljentävä, vois ottaa pois ja toivoa parempaa ääntä.
          No ei...

          Eikös parempi ääni ole se mikä ei kuulu?

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Noin keskimäärin imuäänet on ihan miellyttävän kuulosia kasikoneessa toisinkuin pakoputkiäänet keskimäärin. Toki jos ei halua tietää miltä kuulostaa kun kahdeksan tykyttävää mäntää vatkaa kuskin käskystä niin sitten ei.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Morkai View Post
              Noin keskimäärin imuäänet on ihan miellyttävän kuulosia kasikoneessa toisinkuin pakoputkiäänet keskimäärin. Toki jos ei halua tietää miltä kuulostaa kun kahdeksan tykyttävää mäntää vatkaa kuskin käskystä niin sitten ei.
              Puhuit ympäri TÄytyy varmaan koittaa. Lähteekö helposti irti ?

              Osa 11, vai mikä ?



              Anteeksi off-topic.

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                Sepä se E34:ssa, meisselillä sisäpuolelta painaa klipsit alas.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Morkai View Post
                  Noin keskimäärin imuäänet on ihan miellyttävän kuulosia kasikoneessa toisinkuin pakoputkiäänet keskimäärin. Toki jos ei halua tietää miltä kuulostaa kun kahdeksan tykyttävää mäntää vatkaa kuskin käskystä niin sitten ei.
                  No ehkä mielipidekysymys.

                  Itselläni on rosteriputket x-putkella ilman välivaimentimia vakioilla takavaimentimilla ja mielestäni niistä tulee mukavampi ääni kuin imuäänistä.
                  Ajaessa nätisti eivät möykkää mutta luukuttaessa kuulostavat mukavalle.

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3351
                    • haapavesi

                    #10
                    ei ole mitään järkeä muuttaa imupuolta ainoa mitä voi tehä niin olla tekemättä mitään kaikkein parastulos silloin. Noita imuilman vaimentimiakin jos poistelee niin haitaa tekee vain. Virtaus penkissä imetty vuosia sitten (E34 m60b40) imuputkistoa niin ainoa millä oli merkitystä virtauksessa niin oli seillä haitariputken sileeksi vaiholla muistaakseni 4hv eli ei mitään merkitystä pyttyä kohen mitä ilmaa siellä menee. Ja imetty suhteutetulla patopaineella mitä portatut kannet pystyi käyttään kapasiteettiä eli todellisuudessa toi 4hv on vielä pienempi.
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    • Henrik_P
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2011
                      • 35
                      • Vantaa

                      #11
                      No eipä ole pahemmin tehot nousseet. Mielenkiinnosta vois jotain rakennella. Pitää nyt ensin penkittää vakio-osilla niin tietää mitä muutokset tuo tullessaan.

                      Comment

                      • 2bar..ahhh
                        BTCF Honorary Member
                        • Nov 2004
                        • 3351
                        • haapavesi

                        #12
                        Originally posted by Henrik_P View Post
                        No eipä ole pahemmin tehot nousseet. Mielenkiinnosta vois jotain rakennella. Pitää nyt ensin penkittää vakio-osilla niin tietää mitä muutokset tuo tullessaan.
                        onjo valamiiksi niin hyvä ettei palio ole tehtävissä muutaku ahtaa ilmaa sen putkiston läpi . vapaavirtaussuodattimella laskee vain...
                        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #13
                          Eniten hyötyä rahalle saa kun vaihtaa imusarjan tiivisteet, putsaa suuttimet, uusii kaikki suodattimet ja eliminoi kaikki muut alipainevuodot ja vastaavat.
                          Imujärjestelmä itsessään on hyvin rakennettu enkä näe mitään järkeä mennä koskemaan, menee vaan huonommaksi.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎