Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Airbag valo palaa (-94 740i)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dramador
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 45
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by poteroa View Post
    Vaihdoit kuitenkin tuon slipringin, eikä vaikutusta? Ja nollasit koodit?

    Samat koodit edelleen, vai poistuiko jokin niistä?

    Mites ne turvavyön lukot, ovatko "ylhäällä"?

    Mitä jäi jäljelle?



    Tuolla on myynnissä airbag yksikkö, jos tarvetta sille. Sattui vain silmään kun selailin..
    Turvavyön lukot mielestäni oikealla korkeudella, airbag yksikkö on ainakin paikallaan, siihen en enempää koskenut kun en mitään ymmärrä. Vanha slipring on paikallaan ennenkuin joku toteaa sen aiheuttavan vian. Ensiviikolla katsurilta hakemaan vikalistaa että saa kuukauden korjaus aikaa.
    E60 525iA -03
    ex E36 323iA -96
    ex E34 518i - 91
    ex E32 730iA -91
    ex E38 740iA -94
    ex E39 520i -96

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #17
      Originally posted by Dramador View Post
      Turvavyön lukot mielestäni oikealla korkeudella, airbag yksikkö on ainakin paikallaan, siihen en enempää koskenut kun en mitään ymmärrä. Vanha slipring on paikallaan ennenkuin joku toteaa sen aiheuttavan vian. Ensiviikolla katsurilta hakemaan vikalistaa että saa kuukauden korjaus aikaa.
      Monivammaisuus kuulostaa kyllä bagin modulilta, mutta varmistetaas nyt: onko tähän autoon vaihdettu penkit? Jos on, niin siirrettiinkö auton alkuperäiset kiristimet uusiin penkkeihin? Jos ei, niin syyllinen ongelmiin voi löytyä yksinkertaisesti siitä. Jos tätä ei ole ymmärretty, niin siitä on alkanut vianetsintäkierre kolvailuineen sun muineen.

      3/97 asti on omanlaisensa kiristimet, jotka ei ole yhteensopivia uudempien kiristimien kanssa.
      3/97-9/97 on taas eri kiristimet, 9/97-9/98 taas uudet, ja sitten 9/98 - 3/99, ja 3/99 eteenpäin vielä uudet.

      On jotain caseja ollut kun on siirretty esim e38 penkit e39, niin kiristimet ei ole olleet yhteensopivia, ja bagivalo syttynyt. kun uusiin penkkeihin on siirretty vanhat kiristimet, niin valot on poistuneet.

      Edit: niin ja penkkien johtosarjatkin on erilaisia ennen 3/97 ja jälkeen 3/97.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Dramador
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 45
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by BeamR View Post
        Monivammaisuus kuulostaa kyllä bagin modulilta, mutta varmistetaas nyt: onko tähän autoon vaihdettu penkit? Jos on, niin siirrettiinkö auton alkuperäiset kiristimet uusiin penkkeihin? Jos ei, niin syyllinen ongelmiin voi löytyä yksinkertaisesti siitä. Jos tätä ei ole ymmärretty, niin siitä on alkanut vianetsintäkierre kolvailuineen sun muineen.

        3/97 asti on omanlaisensa kiristimet, jotka ei ole yhteensopivia uudempien kiristimien kanssa.
        3/97-9/97 on taas eri kiristimet, 9/97-9/98 taas uudet, ja sitten 9/98 - 3/99, ja 3/99 eteenpäin vielä uudet.

        On jotain caseja ollut kun on siirretty esim e38 penkit e39, niin kiristimet ei ole olleet yhteensopivia, ja bagivalo syttynyt. kun uusiin penkkeihin on siirretty vanhat kiristimet, niin valot on poistuneet.
        Uskon että penkit on alkuperäiset, pystyykö sen modulin joku "spesiaali kaveri"

        Edit: niin ja penkkien johtosarjatkin on erilaisia ennen 3/97 ja jälkeen 3/97.
        Uskon että penkit on alkuperäiset, pystyykö sen modulin joku "spesiaali kaveri" toteamaan vialliseksi? Ja auton historiaa ei valitettavasti ole tiedossa. Tullut vain todettua että huonolla pidolla on ollut.
        E60 525iA -03
        ex E36 323iA -96
        ex E34 518i - 91
        ex E32 730iA -91
        ex E38 740iA -94
        ex E39 520i -96

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #19
          Originally posted by Dramador View Post
          Uskon että penkit on alkuperäiset, pystyykö sen modulin joku "spesiaali kaveri" toteamaan vialliseksi? Ja auton historiaa ei valitettavasti ole tiedossa. Tullut vain todettua että huonolla pidolla on ollut.
          Yhteyksiä vaan lähiympäristön diagnostiikkavelhoihin. Mutta kun katsoo noita johdotuksia niin vähän meinaa päästä itku...
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Dramador
            Bimmer Rookie
            • Jul 2011
            • 45
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by BeamR View Post
            Yhteyksiä vaan lähiympäristön diagnostiikkavelhoihin. Mutta kun katsoo noita johdotuksia niin vähän meinaa päästä itku...
            Se mikä sinne penkin alle oli kolvattu on schmiedmanninkin myymä "korjausjohto paukulle". Ei ne ihan noin paljaana ollu, purkasin ja tutkin mitä sielä on tehty Mutta ne tyynyn katkotut johdot mistä päät teipattu herätti ihmetystä.

            Ja sit vielä voiko viallinen slipring antaa kaikki 4 vikakoodia (tyynyt, paukut.)?
            Last edited by Dramador; 22-06-2017, 13:53.
            E60 525iA -03
            ex E36 323iA -96
            ex E34 518i - 91
            ex E32 730iA -91
            ex E38 740iA -94
            ex E39 520i -96

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #21
              Originally posted by Dramador View Post
              Se mikä sinne penkin alle oli kolvattu on schmiedmanninkin myymä "korjausjohto paukulle". Ei ne ihan noin paljaana ollu, purkasin ja tutkin mitä sielä on tehty Mutta ne tyynyn katkotut johdot mistä päät teipattu herätti ihmetystä.

              Ja sit vielä voiko viallinen slipring antaa kaikki 4 vikakoodia (tyynyt, paukut.)?
              Ei nuo kaikki johdu slipringistä.

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #22
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Ei nuo kaikki johdu slipringistä.
                Samaa mieltä, nyt vaaditaan enemmän tutkimista.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • poteroa
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 311
                  • Tuusula

                  #23
                  Katsoppas sen airbag modulin ja muiden osien valmistuspäivä / vuosi, jos on aivan eri kuin mikä auton valmistus vuosi/kk niin se on vaihdettu jostain toisesta autosta.

                  Ja eikös noissa paukuissakin ole päivämäärät ja osanumerot?

                  Koettaisin eka selvittää vaikka realoem.com kautta että pitääkö nuo vuosimalliin nähden varaosanumeroiltaan kutinsa, jos ei niin sitten kyseinen osa on vaihdettu, ja esim. airbag yksikkö pitää koodata autoon.

                  Tuon oman IHKAn kanssa lähti aukeamaan vasta kun selvitti miten yksikkö toimii vanhassa/uudemmassa, vieläkin työn alla...
                  E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                  E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                  Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                  Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                  Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                  Ex: E34 520i "winter wagen"
                  Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                  Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                  Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                  Comment

                  • Dramador
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2011
                    • 45
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by poteroa View Post
                    Katsoppas sen airbag modulin ja muiden osien valmistuspäivä / vuosi, jos on aivan eri kuin mikä auton valmistus vuosi/kk niin se on vaihdettu jostain toisesta autosta.

                    Ja eikös noissa paukuissakin ole päivämäärät ja osanumerot?

                    Koettaisin eka selvittää vaikka realoem.com kautta että pitääkö nuo vuosimalliin nähden varaosanumeroiltaan kutinsa, jos ei niin sitten kyseinen osa on vaihdettu, ja esim. airbag yksikkö pitää koodata autoon.

                    Tuon oman IHKAn kanssa lähti aukeamaan vasta kun selvitti miten yksikkö toimii vanhassa/uudemmassa, vieläkin työn alla...
                    Tänään käyn hakees vikalistan sit täytyy rupee purkaa.
                    E60 525iA -03
                    ex E36 323iA -96
                    ex E34 518i - 91
                    ex E32 730iA -91
                    ex E38 740iA -94
                    ex E39 520i -96

                    Comment

                    • Dramador
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2011
                      • 45
                      • Helsinki

                      #25
                      Vinkatkaa joku paja tai memberi joka lukis livedataa ja muutenkin ymmärtää m60 sielun elämää kun pomppas myös päästöistä eli käy vähän epätasaisesti ja rikkaalla.
                      E60 525iA -03
                      ex E36 323iA -96
                      ex E34 518i - 91
                      ex E32 730iA -91
                      ex E38 740iA -94
                      ex E39 520i -96

                      Comment

                      • Dramador
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2011
                        • 45
                        • Helsinki

                        #26
                        Rahumets ja BemuExpert vastasivat että ei ole testereitä näin vanhoihin (-94) kun kysyin airbag viasta. Kai se on lähettävä Laakkoselta hakee uudempi.
                        E60 525iA -03
                        ex E36 323iA -96
                        ex E34 518i - 91
                        ex E32 730iA -91
                        ex E38 740iA -94
                        ex E39 520i -96

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by Dramador View Post
                          Rahumets ja BemuExpert vastasivat että ei ole testereitä näin vanhoihin (-94) kun kysyin airbag viasta. Kai se on lähettävä Laakkoselta hakee uudempi.
                          Hieman erikoista, ettei kummallakaan ole. Lie ovat katsoneet, että eivät kehtaa enää tuon ikäisiä roplata. Monilla foorumilailla on kuitenkin noihin laitteet. Siihen riittää läppäri ja ADS piuha. Kannattaa kysäistä oman alueen osiossa, niin eiköhän sieltä löydy useampikin, jolla on laitteet.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎