Originally posted by poteroa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 Airbag valo palaa (-94 740i)
Collapse
X
-
E60 525iA -03
ex E36 323iA -96
ex E34 518i - 91
ex E32 730iA -91
ex E38 740iA -94
ex E39 520i -96
-
-
Originally posted by Dramador View PostTurvavyön lukot mielestäni oikealla korkeudella, airbag yksikkö on ainakin paikallaan, siihen en enempää koskenut kun en mitään ymmärrä. Vanha slipring on paikallaan ennenkuin joku toteaa sen aiheuttavan vian. Ensiviikolla katsurilta hakemaan vikalistaa että saa kuukauden korjaus aikaa.
3/97 asti on omanlaisensa kiristimet, jotka ei ole yhteensopivia uudempien kiristimien kanssa.
3/97-9/97 on taas eri kiristimet, 9/97-9/98 taas uudet, ja sitten 9/98 - 3/99, ja 3/99 eteenpäin vielä uudet.
On jotain caseja ollut kun on siirretty esim e38 penkit e39, niin kiristimet ei ole olleet yhteensopivia, ja bagivalo syttynyt. kun uusiin penkkeihin on siirretty vanhat kiristimet, niin valot on poistuneet.
Edit: niin ja penkkien johtosarjatkin on erilaisia ennen 3/97 ja jälkeen 3/97.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostMonivammaisuus kuulostaa kyllä bagin modulilta, mutta varmistetaas nyt: onko tähän autoon vaihdettu penkit? Jos on, niin siirrettiinkö auton alkuperäiset kiristimet uusiin penkkeihin? Jos ei, niin syyllinen ongelmiin voi löytyä yksinkertaisesti siitä. Jos tätä ei ole ymmärretty, niin siitä on alkanut vianetsintäkierre kolvailuineen sun muineen.
3/97 asti on omanlaisensa kiristimet, jotka ei ole yhteensopivia uudempien kiristimien kanssa.
3/97-9/97 on taas eri kiristimet, 9/97-9/98 taas uudet, ja sitten 9/98 - 3/99, ja 3/99 eteenpäin vielä uudet.
On jotain caseja ollut kun on siirretty esim e38 penkit e39, niin kiristimet ei ole olleet yhteensopivia, ja bagivalo syttynyt. kun uusiin penkkeihin on siirretty vanhat kiristimet, niin valot on poistuneet.
Uskon että penkit on alkuperäiset, pystyykö sen modulin joku "spesiaali kaveri"
Edit: niin ja penkkien johtosarjatkin on erilaisia ennen 3/97 ja jälkeen 3/97.E60 525iA -03
ex E36 323iA -96
ex E34 518i - 91
ex E32 730iA -91
ex E38 740iA -94
ex E39 520i -96
Comment
-
-
Originally posted by Dramador View PostUskon että penkit on alkuperäiset, pystyykö sen modulin joku "spesiaali kaveri" toteamaan vialliseksi? Ja auton historiaa ei valitettavasti ole tiedossa. Tullut vain todettua että huonolla pidolla on ollut.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostYhteyksiä vaan lähiympäristön diagnostiikkavelhoihin. Mutta kun katsoo noita johdotuksia niin vähän meinaa päästä itku...
Ja sit vielä voiko viallinen slipring antaa kaikki 4 vikakoodia (tyynyt, paukut.)?Last edited by Dramador; 22-06-2017, 13:53.E60 525iA -03
ex E36 323iA -96
ex E34 518i - 91
ex E32 730iA -91
ex E38 740iA -94
ex E39 520i -96
Comment
-
-
Originally posted by Dramador View PostSe mikä sinne penkin alle oli kolvattu on schmiedmanninkin myymä "korjausjohto paukulle". Ei ne ihan noin paljaana ollu, purkasin ja tutkin mitä sielä on tehty Mutta ne tyynyn katkotut johdot mistä päät teipattu herätti ihmetystä.
Ja sit vielä voiko viallinen slipring antaa kaikki 4 vikakoodia (tyynyt, paukut.)?
Comment
-
-
Katsoppas sen airbag modulin ja muiden osien valmistuspäivä / vuosi, jos on aivan eri kuin mikä auton valmistus vuosi/kk niin se on vaihdettu jostain toisesta autosta.
Ja eikös noissa paukuissakin ole päivämäärät ja osanumerot?
Koettaisin eka selvittää vaikka realoem.com kautta että pitääkö nuo vuosimalliin nähden varaosanumeroiltaan kutinsa, jos ei niin sitten kyseinen osa on vaihdettu, ja esim. airbag yksikkö pitää koodata autoon.
Tuon oman IHKAn kanssa lähti aukeamaan vasta kun selvitti miten yksikkö toimii vanhassa/uudemmassa, vieläkin työn alla...E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostKatsoppas sen airbag modulin ja muiden osien valmistuspäivä / vuosi, jos on aivan eri kuin mikä auton valmistus vuosi/kk niin se on vaihdettu jostain toisesta autosta.
Ja eikös noissa paukuissakin ole päivämäärät ja osanumerot?
Koettaisin eka selvittää vaikka realoem.com kautta että pitääkö nuo vuosimalliin nähden varaosanumeroiltaan kutinsa, jos ei niin sitten kyseinen osa on vaihdettu, ja esim. airbag yksikkö pitää koodata autoon.
Tuon oman IHKAn kanssa lähti aukeamaan vasta kun selvitti miten yksikkö toimii vanhassa/uudemmassa, vieläkin työn alla...E60 525iA -03
ex E36 323iA -96
ex E34 518i - 91
ex E32 730iA -91
ex E38 740iA -94
ex E39 520i -96
Comment
-
-
Originally posted by Dramador View PostRahumets ja BemuExpert vastasivat että ei ole testereitä näin vanhoihin (-94) kun kysyin airbag viasta. Kai se on lähettävä Laakkoselta hakee uudempi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment