Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästö ongelmia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uddiz83
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 126
    • Oulu

    Päästö ongelmia?

    Elikkä katsastuksessa tuli tuossa hetki sitten käytyä ja eipäs siinä mitään isompia vikoja tullut paitsi toi pakokaasu päätöt vähän helähti korkeiksi kun en itse tiedä noista lukemist mitään niin


    Tyhjäkäynti = 260 HC ppm 3 CO% 0,9 O2% 12,4 CO2% 0 Lambda
    2000 r/min = 137 2,62 0,8 12,9 0.95


    Elikkä tommoiset lukemat sain mukaan niin mistä johtuu kyseinen päästö tulos? tilaukseen laitettu juuri kummatkin lambda anturit ja sit tuos pyödällä jo oottelee asennusta toi osanum. Non-ReturnValve 11617501562 tai onkos viel jotain muita mitä kannattais vaihtaa?
    Nykyinen
    E38 740IA -95

    EX
    E36 Sedan 316i -91
    E30 M3look 316l -89
    E30 M3look 323i -89
  • Shuko
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 739
    • Forssa

    #2
    Vaikka useimmat viat ovat universaaleja eri moottoreiden kesken, olisi kaiketi hyvä mainita moottorityyppi kuitenkin.
    G31 520d M-Sport '18
    Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

    Comment

    • Uddiz83
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 126
      • Oulu

      #3
      Elikkäs auto on siis 740IA 1995 M60B40
      Nykyinen
      E38 740IA -95

      EX
      E36 Sedan 316i -91
      E30 M3look 316l -89
      E30 M3look 323i -89

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        CO-arvot viittaa tosiaan liian rikkaaseen seokseen. Noilla arvoilla ei lähde vielä katalysaattorit toimimaan, vaikka ne ehjät olisikin. Eli varsinainen vika löytynee moottorista, mahdollisia vikapaikkoja on ainakin mahdollinen virilastu, lambdat, pakoputken vuoto ennen lambdoja, jumittava bensanpaineensäädin, huono puola/puolat. Toisaalta jos kone käy hyvin ja ilman sivuääniä, niin sytytysviat voi yleensä unohtaa.

        Imuvuoto on mahdollinen, mutta noilla arvoilla voisin veikkailla enempi jotakin imusarjan tiivistettä, kuin kokonaisuuteen vaikuttavaa imuvuotoa.

        Vikakoodien ja livedatan luku antas paljon lisäarvoa.

        Kun vika on korjattu, niin sitten vaan toivomaan että katalysaattorit on vielä ehjät.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Uddiz83
          Bimmer Rookie
          • Feb 2013
          • 126
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Morkai View Post
          CO-arvot viittaa tosiaan liian rikkaaseen seokseen. Noilla arvoilla ei lähde vielä katalysaattorit toimimaan, vaikka ne ehjät olisikin. Eli varsinainen vika löytynee moottorista, mahdollisia vikapaikkoja on ainakin mahdollinen virilastu, lambdat, pakoputken vuoto ennen lambdoja, jumittava bensanpaineensäädin, huono puola/puolat. Toisaalta jos kone käy hyvin ja ilman sivuääniä, niin sytytysviat voi yleensä unohtaa.

          Imuvuoto on mahdollinen, mutta noilla arvoilla voisin veikkailla enempi jotakin imusarjan tiivistettä, kuin kokonaisuuteen vaikuttavaa imuvuotoa.

          Vikakoodien ja livedatan luku antas paljon lisäarvoa.

          Kun vika on korjattu, niin sitten vaan toivomaan että katalysaattorit on vielä ehjät.
          Kiitoksia vinkeistä todella paljon niin ja kone kyllä käy ihan normaalisti että ei käy omasta mielestä epätasaisesti niin ja huomenna tuos päivällä tulee tuosta oulunsalosta joku firma joka tekee noita vikakoodin lukuja niin jospa sitä sitten saisi tarkan syyn ongelmalle mut noi vinkit kyllä auttoi aika älyttömästi niin ja vaihtoin äsken tuon imusarjan päähän tuon venttiilin niin kyl se sillä jo aika paljon väheni toi itse pakokaasu mut en usko että tarpeeksi
          Nykyinen
          E38 740IA -95

          EX
          E36 Sedan 316i -91
          E30 M3look 316l -89
          E30 M3look 323i -89

          Comment

          • Uddiz83
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 126
            • Oulu

            #6
            No niin nyt on käynyt lukemas vikakoodit bimmeristä mutta tulihan sitä vähän veemäisempi vika sen jälkeen elikkä se antoi vikakoodeiksi oliskohan ollut joku imupuolen häikkä mutta kun se nollas ne että käytetään käynnis että minkä vian se ensimmäiseksi nakkaa niin kaasu on hirttäny kiinni niin johtuuko tuo siit ilmamassa tunnistimestä tai kaasuläpästä tunnistimesta`?

            prkl ei ku ei osaa tarkemmin selittää tilannetta ku sitä meni vähän ajatukset muualle ku se kaasu hirtti kiinni
            Nykyinen
            E38 740IA -95

            EX
            E36 Sedan 316i -91
            E30 M3look 316l -89
            E30 M3look 323i -89

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #7
              No jos kaasu on "hirttänyt" kiinni, niin se johtuu kaasuvaijerin kumisesta pidikeestä kaasuläppään. Sillä on taipumusta mennä sivuttain nopeassa rykimisessä ja aiheuttaa vaijerin jumitus. Nippusiteellä kiinni tai uutta vaijeria kehiin.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Uddiz83
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 126
                • Oulu

                #8
                Joo kiitti taas pitääpäs kävästä viel se kokeilemas ku siinä ku se kävi mittaamas vikakoodit tuosta autosta kun polkimesta ei tullut jotain lukemia niin kokeiltiin käsinkin sitä kaasuvaijeri vipua että jospa siinä olis vaan jotenki juminu toivottavast se vaijeri ku silloin ku oli pelkät virrat päällä että auto ei ollut käynnissä niin sen koneen olis pitänyt antaa jotkut ihmeen lukemat mut ei antanu mtn mut pitääpäs käydä katsomas täs päivän päälle että mitäs se sanoo
                Nykyinen
                E38 740IA -95

                EX
                E36 Sedan 316i -91
                E30 M3look 316l -89
                E30 M3look 323i -89

                Comment

                • Uddiz83
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 126
                  • Oulu

                  #9
                  Ja vieläkin SAATANA!!!

                  Ei vieläkää mennyt läpi mut oli kummiski vähän vähentynyt elikkäs enään olis tyhjäkäynnillä HC 154 ja CO 1,57 ja kierroksilla CO 1 ja lambda 1.13 elikkäs hain uudet lambda anturit niin mitäs luulette että auttaako mitään lambdojen vaihto:think
                  Nykyinen
                  E38 740IA -95

                  EX
                  E36 Sedan 316i -91
                  E30 M3look 316l -89
                  E30 M3look 323i -89

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Uddiz83 View Post
                    Ei vieläkää mennyt läpi mut oli kummiski vähän vähentynyt elikkäs enään olis tyhjäkäynnillä HC 154 ja CO 1,57 ja kierroksilla CO 1 ja lambda 1.13 elikkäs hain uudet lambda anturit niin mitäs luulette että auttaako mitään lambdojen vaihto:think
                    Ei pysty tietämään.
                    Mitä siellä vikakoodeissa oli? Niistä on hyvä lähteä ratkomaan.

                    Comment

                    • Uddiz83
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2013
                      • 126
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Ei pysty tietämään.
                      Mitä siellä vikakoodeissa oli? Niistä on hyvä lähteä ratkomaan.
                      VIkakoodiksi antoi ilmamassamittari (puhdistettu) & kaasuläpän asentotunnistin että pitää ainaki huomenna noi uudet lambdat asentaa ja vaikka kävästä tilaamas se kaasulän asentotunnistin ja viel jos se herjaa massamittaria nii ostaa viel se
                      Nykyinen
                      E38 740IA -95

                      EX
                      E36 Sedan 316i -91
                      E30 M3look 316l -89
                      E30 M3look 323i -89

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by Uddiz83 View Post
                        VIkakoodiksi antoi ilmamassamittari (puhdistettu) & kaasuläpän asentotunnistin että pitää ainaki huomenna noi uudet lambdat asentaa ja vaikka kävästä tilaamas se kaasulän asentotunnistin ja viel jos se herjaa massamittaria nii ostaa viel se
                        Lambdojen toimintaakin voi seurata livedatalla. Sieltä näkee mitä seos tarkemmin meinaa.

                        Comment

                        • Uddiz83
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 126
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Lambdojen toimintaakin voi seurata livedatalla. Sieltä näkee mitä seos tarkemmin meinaa.
                          Aijaah, no nyt on kummiski nekin vaihettu ja tarkistin huvikseen tuossa tulpat niin oli kyllä aika heikossa hapessa niin pitää ne tuossa ens viikolla kävästä hakemassa jospa se sitten menisi vaikka läpi
                          Nykyinen
                          E38 740IA -95

                          EX
                          E36 Sedan 316i -91
                          E30 M3look 316l -89
                          E30 M3look 323i -89

                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            #14
                            Suutin taikka kaks vuotaa tai sitten lambdat ihan kulahtaneet. Noista on hyvä alkaa.

                            Comment

                            • Uddiz83
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 126
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Perlenbacher View Post
                              Suutin taikka kaks vuotaa tai sitten lambdat ihan kulahtaneet. Noista on hyvä alkaa.
                              No vanhat lambdat oli kyllä oikeestaan ihan viimeiseen päälle kulahtaneet kun ne oli ihan pikimustat ja valkoiset mut kyllä ainakin alkoi vähän paremmin käymään heti kun ne vaihtoi.
                              Nykyinen
                              E38 740IA -95

                              EX
                              E36 Sedan 316i -91
                              E30 M3look 316l -89
                              E30 M3look 323i -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎