Pari viikkoo sitten kävi niin että termarin kotelo halkes seiskasta ja sitä myöten nesteet tyhjeni koneesta kokonaan. Tänään sain osat ja ruuvailin kasaan jne. Sitten kaatelin nesteet koneeseen ja rupesin ilmailemaan kaikki ok lämmöt pysyy hyvin puolessa välissä mutta kohta rupeaa paisarissa neste nousemaan ja kiehuu yli
auto pelannut todella hyvin ennen tuon termarin kotelon hajoamista. Jääkö järjestelmään jotenkin ilmaa että johtuisi siitä vai missä vika?
740 ilmaus ongelma
Collapse
X
-
740 ilmaus ongelma
Tags: None
-
Jos kiertovesipumppu ei toimi, niin todella vaikea ilmata. Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa, että pumppu toimii kun virrat kakkosasennossa ja tuuletin päällä.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
Täytyypä tuo huomenna katellaOriginally posted by Morkai View PostJos kiertovesipumppu ei toimi, niin todella vaikea ilmata. Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa, että pumppu toimii kun virrat kakkosasennossa ja tuuletin päällä.
tympii jo toista viikkoo kytkintä polkee vielä vapaa-ajalla
Comment
-
Termarin vaihdoin tuohon omaan M60:iin ostopäivää seuraavana ja ilmaus onnistu helposti autoa käynnistämättä. Paisarin päältä ilmaruuvi kokonaan irti ja nestettä kaatelemaan niin kauan ku kuplat loppuu. Homma selvä ja lämmöt normaalissa. Pari päivää ajoa ja nesteiden tarkistus.
Kiertovesipumppu ei toiminut ilmaushetkellä.
Comment
-
mulla on ihan päivastaista ilmauskokemusta ko. padasta.. minkään muun koneen kanssa ei ole mennyt yli tuntia letkuja puristellen ennen kun kuplien tulo lakannuOriginally posted by zener View PostTermarin vaihdoin tuohon omaan M60:iin ostopäivää seuraavana ja ilmaus onnistu helposti autoa käynnistämättä. Paisarin päältä ilmaruuvi kokonaan irti ja nestettä kaatelemaan niin kauan ku kuplat loppuu. Homma selvä ja lämmöt normaalissa. Pari päivää ajoa ja nesteiden tarkistus.
Kiertovesipumppu ei toiminut ilmaushetkellä.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Sama juttu oman M62:sen kanssa kun paisarin vaihdoin. Seuraavana päivänä vaan vielä tarkistaa määrän ja lisää tarvittaessa. Yllättävän paljon kuitenki saa puuttua nestettä ennen kuin syntyy ongelmia. Totesin vaan kun paisari alko vuotamaan, sai lisätä litratolkulla mut silti lämmöt olivat pysyneet kurissa koko ajan.Originally posted by zener View PostTermarin vaihdoin tuohon omaan M60:iin ostopäivää seuraavana ja ilmaus onnistu helposti autoa käynnistämättä. Paisarin päältä ilmaruuvi kokonaan irti ja nestettä kaatelemaan niin kauan ku kuplat loppuu. Homma selvä ja lämmöt normaalissa. Pari päivää ajoa ja nesteiden tarkistus.
Kiertovesipumppu ei toiminut ilmaushetkellä.
Selväähän on et se alkaa kuplimaan yli kun se vesi alkaa kiehumaan kun ei synny painetta järjestelmään jos korkki on auki.Originally posted by >Jon1< View PostPari viikkoo sitten kävi niin että termarin kotelo halkes seiskasta ja sitä myöten nesteet tyhjeni koneesta kokonaan. Tänään sain osat ja ruuvailin kasaan jne. Sitten kaatelin nesteet koneeseen ja rupesin ilmailemaan kaikki ok lämmöt pysyy hyvin puolessa välissä mutta kohta rupeaa paisarissa neste nousemaan ja kiehuu yli
auto pelannut todella hyvin ennen tuon termarin kotelon hajoamista. Jääkö järjestelmään jotenkin ilmaa että johtuisi siitä vai missä vika?Last edited by Thuppu; 30-04-2013, 22:37.
Comment
-
Niin siis nuohan kuuluu ilmata nimenomaan käyttämättä sitä moottoria. Virrat päälle, lämmöt kuumalle, ilmaruuvit auki ja nestettä kippailemaan.
Kun ei enää nestettä ime ja ilmaa ei tule, antaa hetken vielä olla noin ja sitten paikat kiinni. Auto käymään ja ajolle.
Noin tiivistettynä..Pinnan voi sitten tarkistaa vielä jonkun 50-100km ajon jälkeen..Aika hyvin nuo kasit kestää vajausta, ei toki monia litroja.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Kiitos näistä vinkeistä jospa se onnistus ja termarin tosiaan vaihoin samalla ku sattu paikat auki olemaan
Comment
-
kiitän ja kumarran... toimii niinkuin pitääkin ja hymy on leveä e36 jäliltä
tein tuon zenerin opin mukaan
Comment

Comment