Announcement

Collapse
No announcement yet.

740 ilmaus ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >Jon1<
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1054
    • Kuopio

    740 ilmaus ongelma

    Pari viikkoo sitten kävi niin että termarin kotelo halkes seiskasta ja sitä myöten nesteet tyhjeni koneesta kokonaan. Tänään sain osat ja ruuvailin kasaan jne. Sitten kaatelin nesteet koneeseen ja rupesin ilmailemaan kaikki ok lämmöt pysyy hyvin puolessa välissä mutta kohta rupeaa paisarissa neste nousemaan ja kiehuu yli auto pelannut todella hyvin ennen tuon termarin kotelon hajoamista. Jääkö järjestelmään jotenkin ilmaa että johtuisi siitä vai missä vika?
    ex:F11 535xd M-Sport
    ex:e61 530D M-Sport
    ex:e38 740i mafia
    ex:e36 328
    ex:e36 320
    ex:e30 320->325

  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Jos kiertovesipumppu ei toimi, niin todella vaikea ilmata. Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa, että pumppu toimii kun virrat kakkosasennossa ja tuuletin päällä.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • >Jon1<
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1054
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by Morkai View Post
      Jos kiertovesipumppu ei toimi, niin todella vaikea ilmata. Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa, että pumppu toimii kun virrat kakkosasennossa ja tuuletin päällä.
      Täytyypä tuo huomenna katella tympii jo toista viikkoo kytkintä polkee vielä vapaa-ajalla
      ex:F11 535xd M-Sport
      ex:e61 530D M-Sport
      ex:e38 740i mafia
      ex:e36 328
      ex:e36 320
      ex:e30 320->325

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        #4
        Termarin vaihdoin tuohon omaan M60:iin ostopäivää seuraavana ja ilmaus onnistu helposti autoa käynnistämättä. Paisarin päältä ilmaruuvi kokonaan irti ja nestettä kaatelemaan niin kauan ku kuplat loppuu. Homma selvä ja lämmöt normaalissa. Pari päivää ajoa ja nesteiden tarkistus.

        Kiertovesipumppu ei toiminut ilmaushetkellä.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by zener View Post
          Termarin vaihdoin tuohon omaan M60:iin ostopäivää seuraavana ja ilmaus onnistu helposti autoa käynnistämättä. Paisarin päältä ilmaruuvi kokonaan irti ja nestettä kaatelemaan niin kauan ku kuplat loppuu. Homma selvä ja lämmöt normaalissa. Pari päivää ajoa ja nesteiden tarkistus.

          Kiertovesipumppu ei toiminut ilmaushetkellä.
          mulla on ihan päivastaista ilmauskokemusta ko. padasta.. minkään muun koneen kanssa ei ole mennyt yli tuntia letkuja puristellen ennen kun kuplien tulo lakannu
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by zener View Post
            Termarin vaihdoin tuohon omaan M60:iin ostopäivää seuraavana ja ilmaus onnistu helposti autoa käynnistämättä. Paisarin päältä ilmaruuvi kokonaan irti ja nestettä kaatelemaan niin kauan ku kuplat loppuu. Homma selvä ja lämmöt normaalissa. Pari päivää ajoa ja nesteiden tarkistus.

            Kiertovesipumppu ei toiminut ilmaushetkellä.
            Sama juttu oman M62:sen kanssa kun paisarin vaihdoin. Seuraavana päivänä vaan vielä tarkistaa määrän ja lisää tarvittaessa. Yllättävän paljon kuitenki saa puuttua nestettä ennen kuin syntyy ongelmia. Totesin vaan kun paisari alko vuotamaan, sai lisätä litratolkulla mut silti lämmöt olivat pysyneet kurissa koko ajan.



            Originally posted by >Jon1< View Post
            Pari viikkoo sitten kävi niin että termarin kotelo halkes seiskasta ja sitä myöten nesteet tyhjeni koneesta kokonaan. Tänään sain osat ja ruuvailin kasaan jne. Sitten kaatelin nesteet koneeseen ja rupesin ilmailemaan kaikki ok lämmöt pysyy hyvin puolessa välissä mutta kohta rupeaa paisarissa neste nousemaan ja kiehuu yli auto pelannut todella hyvin ennen tuon termarin kotelon hajoamista. Jääkö järjestelmään jotenkin ilmaa että johtuisi siitä vai missä vika?
            Selväähän on et se alkaa kuplimaan yli kun se vesi alkaa kiehumaan kun ei synny painetta järjestelmään jos korkki on auki.
            Last edited by Thuppu; 30-04-2013, 22:37.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Niin siis nuohan kuuluu ilmata nimenomaan käyttämättä sitä moottoria. Virrat päälle, lämmöt kuumalle, ilmaruuvit auki ja nestettä kippailemaan.
              Kun ei enää nestettä ime ja ilmaa ei tule, antaa hetken vielä olla noin ja sitten paikat kiinni. Auto käymään ja ajolle.

              Noin tiivistettynä..Pinnan voi sitten tarkistaa vielä jonkun 50-100km ajon jälkeen..Aika hyvin nuo kasit kestää vajausta, ei toki monia litroja.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • >Jon1<
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1054
                • Kuopio

                #8
                Kiitos näistä vinkeistä jospa se onnistus ja termarin tosiaan vaihoin samalla ku sattu paikat auki olemaan
                ex:F11 535xd M-Sport
                ex:e61 530D M-Sport
                ex:e38 740i mafia
                ex:e36 328
                ex:e36 320
                ex:e30 320->325

                Comment

                • >Jon1<
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1054
                  • Kuopio

                  #9
                  kiitän ja kumarran... toimii niinkuin pitääkin ja hymy on leveä e36 jäliltä tein tuon zenerin opin mukaan
                  ex:F11 535xd M-Sport
                  ex:e61 530D M-Sport
                  ex:e38 740i mafia
                  ex:e36 328
                  ex:e36 320
                  ex:e30 320->325

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎