Announcement

Collapse
No announcement yet.

BC-nappi ei toimi ja kieli resetoituu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benzino
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1402
    • EFHK

    BC-nappi ei toimi ja kieli resetoituu

    2001-mallisessa facelift 740d:ssä ilmennyt seuraavaa;
    Vilkkuviiksen päässä oleva BC-nappi ei toimi lainkaan.. Eli mittariston
    Näyttöön ei saa ajotietokoneen tietoja. Muistaakseni on toiminut kyllä aiemmin.
    Navi-näytöllä tiedot kyllä näkyy..

    Toinen vika ilmennyt eli check controlin sekä navi-näytön kieli resetoituu joskus
    Saksan kieleen.. Tapahtuu auton ollessa parkissa vaikka auto on ctekissä kiinni ja uusi akku kiinni.. Sulakkeet tarkistettu ja tuota kielen resetoitumista ei tee aina.. Myös kun resetoituu, stoppaa kello ja pvämäärä siihen aikaan kun
    tuo itsestään resetoituminen tapahtuu.. Tai niin ainakin päättelin..
    Liittyvätkö mahdollisesti viat toisiinsa? Virtalukonpohjaa epäilin mutta kaikki
    muu tuntuu toimivan ja avaimen käännössä löytyy kaikki kohdat normaalisti..
    Onko muilla ollut vastaavaa?
    Last edited by Benzino; 01-04-2014, 07:22.
  • Vesku123
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 84
    • Kotka

    #2
    Oma e39 teki samaa kieli juttua. Kannatta varmaankin jos akkukin on uusi, tutkia hieman laturin toimintaa. Omassa nimenomaan laturi oli tiensä päässä. Ei sytytellyt mitään valoja tai antanut vikakoodia, mutta eipä ladannut kunnolla.
    Alle 13v oli latausjännite kun mittasi ja INPA:n live arvoista katseli.
    Vaikka tuli pidettyä kanssa ctekissä pitkiäkin aikoja niin aina vaan kieli hävisi.
    Ja kielen resetoituminen ollut poissa jo toista vuotta laturin vaihdon jälkeen.
    Se että johtuiko vain ja ainoastaan laturista en osaa sanoa :think:think:think
    MB
    ex. BMW X3 30d F25 -12
    ex. BMW 520dA F11 -12
    ex. BMW 120d E87 -05
    ex. BMW 520dA e61 -08
    ex. BMW 528iA Touring -99
    ex. BWM 320i coupe -93

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Jos akku on huono ja startatessa jännite käy liian alhaalla niin käy noin.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Benzino
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1402
        • EFHK

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        Jos akku on huono ja startatessa jännite käy liian alhaalla niin käy noin.
        Akku on uusi ja uudesta lähtien ollut ylläpitolaturissa kiinni sen takia kun auto ei ole ajossa vielä.. Aina startannut normaalisti tuolla akulla ja tosiaan joskus jos auto seissyt pari päivää, muuttanut kielen takaisin Saksaksi ja kello stopannut siihen aikaan jolloin sammuttanut vehkeet aiemmin..
        Voiko virtalukonpohja tehdä tuota jos sieltä jää jokin signaali pois ja hukkaa herätteen? Mites tuo BC-nappi viiksessä? Voi toki olla nappi ihan myös rikki mutta vaikea uskoa..

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #5
          BC-napista on yleensä johto poikki, muutakuin uutta tilalle samanikäisestä E39:stä tai E38:sta. Joskus voi tuurilla olla kolvattavissa olevasta kohdasta, mutta yleensä ei mahda muuta kuin ihmetellä, että siitähän se on poikki.

          Navihommat yleensä tosiaan viittaa virtalukon pohjaan.. ensin tulee tollasia pikkuoireita ja sisävalot palaa omituisesti.. sitten alkaa jarruvalot palamaan kokoajan yms. jännää. Tosin kelloviat saattaa johtua mittaristostakin, lähemmin sieltä löytyvästä kellokiteestä. Kide aiheuttaa myös satunnaista mittariston sekoilemista.

          Virtalukon pohja on helppo avata ja vääntää kupariliuskat takasin kohdalleen, että virta kulkee.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Itse en usko virtalukonpohjaan tuossa tapauksessa. Toki kokeilla voi, multa löytyy toimiva virtalukonpohja sekä viiksi.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Benzino
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 1402
              • EFHK

              #7
              Noniin eli viiksestä oli kun olikin yksi johto sisältä poikki. Kolvattua sai ja nyt BC-nappi toimii.. Samalla availin ja tutkin tuota virtalukonpohjaa.. Ei näyttänyt mitenkään ihmelliseltä mutta taivuttelin niitä kontakteja hieman ennen kasaamista..
              Tyhjäkäynnillä latausjännite 13.4-13.7V. startatessa nytkähtää alle tuon mutta lähtee normisti käyntiin. Toistaiseksi kaikki ok. Auto jäi ctekin päähän tallille akku täynnä (ctekissä näyttää vihreetä valoa).. Katsotaan kun seuraavan kerran käyn tallilla onko kieli pysynyt samana ja onko kello raksuttanut oikein...

              Comment

              • Benzino
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1402
                • EFHK

                #8
                ...ja kieli muuttui taas takaisin Saksaksi (oletus) sekä kello pysähtynyt kutakuinkin siihen aikaan jolloin auto mennyt "nukkumaan".
                Trippi, radion ja dsp:n säädöt, keskikulutukset yms eivät nollaudu itsestään vaan ainoastaan kieli ja kello pysähtyy.. Ctek näytti täyttä akkua kun katsoin ja lähtee hyvin käyntiin.. Ajaessa jännitteet mittariston valikosta katsottuna 13.7V..
                Mielestäni laturi, akku ja startti kunnossa? Missä vika kun tuollaista sitten tekee?

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Mulla oli ainakin bensaseiskassa mittaristossa vika kun kello pysähtyi kun katkaisi virran.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Benzino
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 1402
                    • EFHK

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    Mulla oli ainakin bensaseiskassa mittaristossa vika kun kello pysähtyi kun katkaisi virran.
                    Okei, nyt voitaisiin olla lähellä.. Kyse ilmeisesti tuosta mainitusta kellokiteestä..
                    Rahu, pystyynö tuollaista fiksaamaam vai onko ainoa fiksi vaihtaa mittaristo?

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      En tutkinut omaani sen tarkemmin vaan vaihdoin toisen tilalle.
                      Jos siellä on kaksi kidettä mistä toinen kellolle niin voi olla mahdollista mutta jos ainoastaan yksi kide mikä tahdistaa prossun niin tuskin vika siinä, silloinhan mittariston pitäisi sekoilla ihan huolella ajaessakin.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Benzino
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1402
                        • EFHK

                        #12
                        Originally posted by Supa View Post
                        En tutkinut omaani sen tarkemmin vaan vaihdoin toisen tilalle.
                        Jos siellä on kaksi kidettä mistä toinen kellolle niin voi olla mahdollista mutta jos ainoastaan yksi kide mikä tahdistaa prossun niin tuskin vika siinä, silloinhan mittariston pitäisi sekoilla ihan huolella ajaessakin.
                        Joo, mittaristo toimii kyllä 100%:sti jopa pikseleiltäänkin..
                        Täytyy vissiin purkaa tuo ja kurkata miltä näyttää kide/kiteet...

                        Comment

                        • Benzino
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1402
                          • EFHK

                          #13
                          Virtalukonpohja vaihdettu varmuuden vuoksi mutta muutosta vanhaan ei ollut.
                          Homma siis se että kun auton sammuttaa ja laittaa lukkoon, jumahtaa kello siihen aikaan. Myös kieli muuttuu kaiketi samassa vaiheessa takaisin Saksaksi (oletus).
                          Eli autoa seuraavan kerran käynnistettäessä kello näyttää aikaa mikä oli about silloin kun se viimeksi sammutettiin ja kieli on Saksa.

                          Myös silloin tällöin sammutettaessa näyttö ei kuitenkaan sammu vaan jää päälle vaikka avaimen ottaisi virtalukosta pois.
                          Ei tee tätä aina vaan suunnilleen 30% sammutuksista.
                          Sammuksiin saa näytön tällöin vain sulakkeen poistamalla kontista.
                          Avaimen renkutus/uudelleen käynnistys/sammutus ei tuota tulosta tuohon ongelmaan..

                          Voiko nämä liittyä toisiinsa?

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #14
                            jos näytön sulake on koko ajan irti, niin pysähtyykö kello?
                            Tai, jos otat koko näytön irti, niin loppuuko sekoilu?
                            tämä ainakin sulkisi näyttömodulin ulos.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎