Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmityslaiteongelmaa..lämmintä vain kierroksilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwe38735740
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 35
    • suomi,forssa

    #16
    Originally posted by FinCode View Post
    Minulla oli e46:ssa täsmälleen noilla oireilla kenno tukossa. Nyt samaa epäillään e38:ssa sillä erotuksella, että lämmintä puhaltaa vänkärin puolelle (tuulilasin huurre ei poistu kuskinpuolelta, vaikka vänkärin puoli tuulilasista on täysin puhdas; näissä vissiin kaksialueinen kenno), glykoli tuoksuu kun lämmöt laittaa täysille (32c) ja kylmänä käynnistettäessä herjaa check coolant leveliä. Varmaksi en tietenkään voi sanoa, mutta omaan autoon vaihdetaan seuraavaksi kenno.

    Tämä ko auto on aikanaan tuotu Belgiasta..siinä ei ole penkinlämmittimiä vakiona..kyselin tuossa vielä ed omistajalta..hän kertoi ostaneensa auton 2012 kesällä ja talvella todenneensa lämmitysongelmat ja juuri siksi autoon vaihdettiin, termaria, vesipumppua, paisuntasäiliötä..

    voisiko olla niin, että tässä yksilössä ei ole niin tehokas lämmitin kuin pohjoismaihin tuoduissa?!!!!!

    Comment

    • bmwe38735740
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 35
      • suomi,forssa

      #17
      Originally posted by bmwe38735740 View Post
      Tämä ko auto on aikanaan tuotu Belgiasta..siinä ei ole penkinlämmittimiä vakiona..kyselin tuossa vielä ed omistajalta..hän kertoi ostaneensa auton 2012 kesällä ja talvella todenneensa lämmitysongelmat ja juuri siksi autoon vaihdettiin, termaria, vesipumppua, paisuntasäiliötä..

      voisiko olla niin, että tässä yksilössä ei ole niin tehokas lämmitin kuin pohjoismaihin tuoduissa?!!!!!
      noniin..tutkittu lisää..vesiventtiilien pumpulle ei tule virtaa, vaikka virrat ovat kakkosasennossa..pitäiskö laittaa suoraan katkasijan kautta virrat, vai onko jollakulla tietoa, missä voisi olla vika..ohjauspanelin otin jo toisesta..ilmeisesti johto poikki jostakin, vai onko jossakin sulake tms..? ei ihme, jos ei tule lämpöä, jos kiertovesipumppu ei toimi

      samalla vois vaihtaa kunnon kumit tuonne, tietääkö kukaan, mistä saisi sopivimmin
      bmw e38 water valve control repair kit?!!
      Last edited by bmwe38735740; 22-01-2014, 12:42.

      Comment

      • bmwe38735740
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 35
        • suomi,forssa

        #18
        Originally posted by bmwe38735740 View Post
        noniin..tutkittu lisää..vesiventtiilien pumpulle ei tule virtaa, vaikka virrat ovat kakkosasennossa..pitäiskö laittaa suoraan katkasijan kautta virrat, vai onko jollakulla tietoa, missä voisi olla vika..ohjauspanelin otin jo toisesta..ilmeisesti johto poikki jostakin, vai onko jossakin sulake tms..? ei ihme, jos ei tule lämpöä, jos kiertovesipumppu ei toimi

        samalla vois vaihtaa kunnon kumit tuonne, tietääkö kukaan, mistä saisi sopivimmin
        bmw e38 water valve control repair kit?!!
        Tutkin aikani e38 korjauskirjaa..löysin kiertovesipumpulle oman sulakkeen, sulakekotelossa 7,5 A sulake..se paikalleen ja johan pumppu lähti pyörimään..paljon turhaa työtä ja vian etsimistä, mutta jos tästä olisi muille apua..tilasin lisäksi uudet kumit venttiilihässäkkään ebayn kautta .noin 100e..molemmissa osissani oli kumirenkaat kovettuneet ja hajonneet..(siksi varmaan sulakekin mennyt)
        laskin vielä kennoston varovasti paineilmalla läpi, jotta kumin murut tulisi pois..eiköhän tästä vielä hyvä tule..KIITOS kaikille asiaan osallistuneille

        Comment

        • Facelifted
          BTCF Member
          • Mar 2013
          • 87
          • Ilmajoki

          #19
          Kylmää tuloo tääläki

          Hyvä että tuli tämä topikki eteen, Itellä alko just samat oireet kun töistä lähdin...

          Eikai siinä auta ku tutkia ja hutkia tuon kiertovesipumpun kans ja kattoa mitä saa aikaaseksi.
          730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

          My only superpower is being invisible to womans.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14451
            • Oulu

            #20
            Aika pieni vaikutus sillä kiertovesipumpulla näissä järjestelmissä on lämmön tulon suhteen loppujen lopuksi. Vaikka on tullu lähes jokaiseen tuo korjattua niin mitään suurta eroa ei ole koskaan lämmön tuotossa ollu. Mahtaa suurimmassa osassa olla kenno nii paskanen/tukossa, että siitä johtuu huono lämmön tulo.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Facelifted
              BTCF Member
              • Mar 2013
              • 87
              • Ilmajoki

              #21
              En ainakaan omas epäile kennoa, koska kierroksilla tulee kyllä lämmintä normaalisti. Mutta tyhjäkäynnillä tulee vain kylmää.

              Töissä todettiin jotta tuo kiertovesipumppu on sanonu sopimuksen irti. Virtaa tulee mutta mitään ei tapahdu .

              Onhan se ikävää ruksutusta pitäny kuukauden verran..

              Edit:

              Onkos 730i ja 740i tuo vesiventtiili/pumppu samanlainen? Pikaisella googlettamisella näyttäsi että on.
              Last edited by Facelifted; 23-01-2014, 19:30. Reason: Tekstiä lisää
              730iA -95,525iA -91,325iA Cabriolet -95

              My only superpower is being invisible to womans.

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16362
                • Leppävirta

                #22
                Originally posted by Facelifted View Post
                En ainakaan omas epäile kennoa, koska kierroksilla tulee kyllä lämmintä normaalisti. Mutta tyhjäkäynnillä tulee vain kylmää.

                Töissä todettiin jotta tuo kiertovesipumppu on sanonu sopimuksen irti. Virtaa tulee mutta mitään ei tapahdu .

                Onhan se ikävää ruksutusta pitäny kuukauden verran..

                Edit:

                Onkos 730i ja 740i tuo vesiventtiili/pumppu samanlainen? Pikaisella googlettamisella näyttäsi että on.
                Kyllä käy. Mutta niitä on erilaisilla letkulähdöillä. Toisissa "suorat", toisissa 90 asteen kulmassa. Kannattaa katsoa kummat omassa ja sen mukaan laittaa niin ei tarvitse letkuja välttämättä ruveta uusimaan tai patentteja rakentelemaan.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • bmwe38735740
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2014
                  • 35
                  • suomi,forssa

                  #23
                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Kyllä käy. Mutta niitä on erilaisilla letkulähdöillä. Toisissa "suorat", toisissa 90 asteen kulmassa. Kannattaa katsoa kummat omassa ja sen mukaan laittaa niin ei tarvitse letkuja välttämättä ruveta uusimaan tai patentteja rakentelemaan.

                  Mulla tulee makeesti nyt lämmintä.. ulkona 19,5 pakkasta
                  Laitoin toisen heater control valve hässäkästä.sen jonka olin purkanut 740..; avasin sen ensin ja leikkasin kumin riekaleet pois ja takaisin kiinni..
                  toisen autossa 735 olleen jätin odottamaan jenkeistä ebayn kautta tilaamia kumeja sekä kunnostusta sen jälkeen..
                  olkaa varovaisia torxruuvejen kanssa..itselläni muutama katkesi ja olikin työstämistä, että sain ne pois muovista..no jokatapauksessa lämmintä tulee jo nyt!!
                  ei ollut vikaa kennossa
                  Last edited by bmwe38735740; 23-01-2014, 20:37.

                  Comment

                  • Ripetti
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 34
                    • Vantaa

                    #24
                    Itellä aivan samaa ongelmaa. Tyhjäkäynnillä tosiaan tulee viileetä ja se alkaa puskemaan sitä heti. Kierrokset kun on kahdessa tonnissa niin tulee jo sopivan lämmintä. 2.5k niin tulee riittävän lämmintä. Itse veikkaisin, että pientä ilmavaivaa siellä on, jos sen kokeilis ilmata, niin eiköhän sillä lähe. Vanhassa e34 oli samaa ongelmaa, etä tietyllä kierrosluvulla alkoi tulemaan lämmintä. Tehtiin ilmaus, niin johan oli kuin sauna koko saksalainen

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16362
                      • Leppävirta

                      #25
                      Originally posted by Ripetti View Post
                      Itellä aivan samaa ongelmaa. Tyhjäkäynnillä tosiaan tulee viileetä ja se alkaa puskemaan sitä heti. Kierrokset kun on kahdessa tonnissa niin tulee jo sopivan lämmintä. 2.5k niin tulee riittävän lämmintä. Itse veikkaisin, että pientä ilmavaivaa siellä on, jos sen kokeilis ilmata, niin eiköhän sillä lähe. Vanhassa e34 oli samaa ongelmaa, etä tietyllä kierrosluvulla alkoi tulemaan lämmintä. Tehtiin ilmaus, niin johan oli kuin sauna koko saksalainen
                      Tuossa jo aiemmin tullut mainittua että E38:ssa ei kyllä kummoista suoritusta tarvita ilmaamiseen jos kiertovesipumppu vaan toimii. Mahtaa olla sinullakin rikki se. Näin arvailen..
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Ripetti
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2011
                        • 34
                        • Vantaa

                        #26
                        allsprit. no pitänee katsella sitten tarkemmin, jos ei toimi. Jospa termari on jumissa tms.

                        Comment

                        • Ripetti
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 34
                          • Vantaa

                          #27
                          Mulla ainakin oli ilmapatti jossain kohtaa järjestelmää, koska sai vettä menee jopa 1.5l :o edelleen kyllä heikkoa lämpimän ilman tulo tyhjäkäynnillä, mutta ajaessa lämmintä tulee kokoajan, eikä enää riipu moottorin kierroksista.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎