Kyllähän nuo kaikki muutettua saa mihin tallentuu. Ja monessako on muistettu akun vaihto kertoa on toinen tarina.
Monessa nähnyt akkua vaihtaessa että ekaa kertaa nollataan.
Kyllähän nuo kaikki muutettua saa mihin tallentuu. Ja monessako on muistettu akun vaihto kertoa on toinen tarina.
Monessa nähnyt akkua vaihtaessa että ekaa kertaa nollataan.
Kaipa melkein mikä vaan on mahdollista kun tietotekniikasta puhutaan.
Itse nyt ainakin oman autoni kohdalla luotan tietoihin kun muutenkin osuu yksiin historian kanssa. Akun vaihtoja kun listalta löytyi useampia mikä kielii suoraan vähistä ajokilometreistä.
Tossa linkissä esimerkki E65 LCI diesel 2005 jossa mittarilukema 213tkm ja on hienossa iskussa. Ratissakin vain vähän kulumaa. Tuossa kilsat näkyy oikeastaan vain vähän venähtäneestä kuskin istuinosasta.
Jos nyt vertaan vaikka tuota siihen Kamuxin autoon niin ero on valtava vaikka kilsat suunnilleen samat.
Ymmärtämättömän on ilmeisesti aivan turha kantaa läppäriä mukana Bemu ostoksille jos sillä ei osaa kuin vikakoodit kattoa?
Pitäisi varmaan tietää mitä inpalla voi tehdä ja ymmärtää sen lukemia esim. livadatasta, mutta kun ei taida olla missään ohjeita.
Jaahas. Hieman olen saanut tehdä salapoliisityötä topicin 740d kulkineen kanssa. Lähdin sitä mielenkiinnosta selvittelemään kun auton ulkomuoto yms herätti niin suurta oudoksuntaa täälläkin. Ja edelleen olen kiinnostunut autosta. Kun ei asiat alkaneet selvitä niin ongin selville edellisen omistajan teidot ja kilautin hänelle pariin otteeseen.
Elikäs auton on omistanut "varttuneempi" herrasmies, auto on tuotu maahan 03/2009, mittarissa silloin omistajan muistikuvien mukaan reilu 100tkm. Eli on ajellut pohjoisen tuiskuissa sen 150tkm.
Omistajan kertomuksen mukaan auto on ollut tehtaan/diilerin testiautona Bemarilla ennen faceliftin ilmestymistä, johon on ladattu kasa lisävarusteita ennen faceliftin markkinoille tuloa. Omistaja itse ei ole tehnyt mitään muutoksia autoon, on ostanut sen Bemarin diileriltä suoraan tuollaisenaan ja tällä kertomuksella. Itse sanoi että kaikki autossa tuntui puoltavan kertomusta mutta hänellä ei tietenkään ole mitään kättä pidempää todisteeksi.
Huoltokirjaa autossa ei ole. Katsastushistoria on moitteeton Suomessa ja omistaja kertoi että on huoltanut auton säännöllisesti keväällä ja syksyllä. Koska huoltokirjaa ei ollut haettaessa, niin ei kuulemma ole sellaista koskaan hankkinut. Hoitanut huollot "vanhan kansan" mentaliteetilla että huolto hoidetaan aina keväisin ja syksyisin eikä autossa ole koskaan ollut mitään vikaa huoltojen välillä.
Näin. Kuulostaakos järkevältä? Tietyllä lailla tuo varusteiden "kirjo" eli sekaisn faceliftiä ja vanhaa vähän puoltaisi tarinaa mutta onko diilereille annettu tuollaisia "erikois"malleja myytäväksi...?:think Onko varustelista "kattava"?
Tässä lista lisävarusteista:
Daten für die Fahrgestellnummer: WBAGM41000DS01783
Modellbezeichnung 740D
Ausführung Europa
Typschlüssel GM41
E-Code E65
Karosserie Limousine
Lenkung links
Türen 4
Motor M67D40O0 - 4,00l (190kW)
Antrieb Heckantrieb
Getriebe automatisch
Außenfarbe Orientblau Metallic (317)
Innenraum Leder Nasca Schwarz (U6SW)
Produktionsdatum 26.01.2004
Werk Dingolfing
Code Serienausstattung Standard Equipment
S202A Steptronic Steptronic
S216A Servolenkung-Servotronic HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S245A Lenksäulenverstellung elektrisch Steering wheel column adjustment,electr.
S251A Reifen Pannen Anzeige Runflat indicator
S261A Seitenairbag für Fondpassagiere Side airbags for rear passengers
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S851A Sprachversion deutsch Language version German
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S220A Niveauregulierung Self-levelling suspension
S223A Elektronische Dämpfer Control (EDC) Electronic Damper Control (EDC)
S229A Dynamic Drive Dynamic Drive
S239A BMW LM Rad Vielspeiche 94 BMW LA wheel Styling 94
S248A Lenkradheizung Steering wheel heater
S302A Alarmanlage Alarm system
S316A Automatische Heckklappenbetätigung automatic trunk lid mechanism
erstellt auf: www.bmwarchiv.de
Daten für die Fahrgestellnummer: WBAGM41000DS01783
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S323A Soft-Close-Automatik Türen Soft-Close-Automatic doors
S358A Klimakomfort-Frontscheibe Climate comfort windscreen
S403A Glasdach elektrisch Glass roof, electrical
S415A Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rear
S416A Sonnenschutzrollo hinten/seitlich Roller sun vizor, rear lateral
S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours
S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip
S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
S438A Edelholzausführung Fine wood trim
S441A Raucherpaket Smoker package
S442A Getränkehalter Cup holder
S455A Aktivsitz für Fahrer/Beifahrer Active seat for driver and passenger
S456A Komfortsitz mit Memory Comfort seat with memory
S460A Komfortsitz im Fond elektr.verstellbar Comfort seat, rear, electr. adjustable
S464A Skisack Ski bag
S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger
S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
S496A Sitzheizung hinten Seat heating, rear
S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
S521A Regensensor Rain sensor
S522A Xenon-Licht Xenon Light
S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S601A TV-Funktion TV function
S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional
S612A BMW Assist BMW Assist
S620A Spracheingabe Voice control
S638A Autotelefon Professional Car telephone Professional
S672A CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs
S677A HiFi System Professional DSP HiFi System Professional DSP
erstellt auf: www.bmwarchiv.de
Daten für die Fahrgestellnummer: WBAGM41000DS01783
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights
L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German
S8SPA Steuerung COP Control unit COP
S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat
S934A Winterreifen auf LM-Rädern
S964A Navi DVD bei Auslieferung anfordern Navi DVD to be requested at shipping
Vähän samanlainen tarina huoltokirjasta,kuin omassa ex. E36 M3:ssa.Autossa minun omistuksessani oli kattava huoltokirja Saksan ja sitten Suomi ajaltaan.
Sitten tuo autoni meni erääseen liikkeeseen vaihdossa kun hyvittivät vähän "pitkästi".Tuosta kului noin neljä vuotta,kun tuo entinen M3:n ilmestyi myyntiin.Oli jopa tälläkin foorumilla nettiauton lisäksi.Autosta oli noiden vuosien aikana yllättäen hävinnyt huoltokirja.Syykin huoltokirjan "häviämiselle" selvisi.Mittarissa nimittäin oli ajomääränä reilut 20tkm vähemmin,kuin minulta lähtiessä neljä vuotta aiemmin.
Joten itse ainakin olisin hyvin kiinnostunut pienillä ajomäärillä olevan auton varmennettavasta huoltokirjasta/huoltohistoriasta.Eikä pelkkiä puheita.
No, v8 on hyvä valinta päädyit tuohon tai johonkin muuhun yksilöön. Täälläkin olisi tollainen kaupan ja tais pohjoisessakin olla moinen kaupan. :think
Vikakoodien luku pitäisi suorittaa koeajon jälkeen, jos siitä jotain hyötyä haluaa.
Katsastushistoria ei välttämättä kerro kaikkia, nimim. oma auto meni vasta kolmannella käsijarrusta läpi kun katsurilla ei ollut tiedossa oikea menetelmä testaamiseen.
Noooh, ihmisiähän nekin kiireessä.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
tätä kamuxin 740 on huoltaneet ammattikoulupojat, entinen omistaja on koulun rehtori, taitaa olla jo eläkkeellä, kolarikorjauksen jäliltä lakka hilseilee paikoin, kannattaa unohtaa tämä auto
tätä kamuxin 740 on huoltaneet ammattikoulupojat, entinen omistaja on koulun rehtori, taitaa olla jo eläkkeellä, kolarikorjauksen jäliltä lakka hilseilee paikoin, kannattaa unohtaa tämä auto
No niin, tulihan sieltä jotain faktista taustatietoa! Kiitoksia!
Kamuxilta ulkoa faceliftattu pommi ilman huoltokirjaa
Nyt on viimisenpäälle kaupantekoa
Kiinnostus ja kaupanteko ovat erillisiä toimintoja Malli ja auto kiinnostaa, mutta varsinaiseen kaupantekoon pittee tuumia ja tutkia ja hommata taustatietoa. Joskus mudan alta paljastuu helmi ennakkoluuloista ja ensivaikutelmasta poiketen, useimmiten ei.
On tullut ostettua monen monta autoa ilman huoltokirjaa saksantuontina, koskapa monta kertaa kyseiset huoltokirjat ovat "kumileimasin"malleja ilman mitään todellisuuspohjaa. Ja kun auto on pohjoisessa ja itse on etelässä niin ei pääse paikalle katsomaan. Joutuu toimimaan ns. tunnusteluperiaatteella.
Sain jo muualta tietoa että tosiaan auto voi olla "dealer"malli eikä mikään jälkifiksattu. Täälläkin joku taisi jo arvella samaa. Tämänpä takia täällä kyselen
Comment