Announcement

Collapse
No announcement yet.

730d ei käynnisty (korjattu, SBSR oli risa)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hetfield
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 330
    • pirkkala

    730d ei käynnisty (korjattu, SBSR oli risa)

    Kone sammui melkein heti käynnistyksen jälkeen, eikä millään käyntiin.
    Antaa railipaineesta koodin (olisiko ollut jopa 0bar at startup), ei muuta. Teki saman muutama viikko sitten, mutta silloin tankki oli todella tyhjä, ja epäilen että sai ilmaa. Lähti kuitenkin lopulta käymään.

    Miten tuolla ISTA-D:llä saa siirtopumput testattua? En ole aikaisemmin pumpun ääneen kiinnittänyt huomiota, mutta en kyllä kuule mitään surinaa kun virrat laitaa päälle. Valkoinen letku konehuoneessa tuntuu myös melko tyhjältä.
    Auttaako railipaineanturin johdon irroitus mitään (vikatila tms.)?
    Last edited by hetfield; 26-10-2015, 09:16.
    - E65 730d 2003
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #2
    Polttoainetta tankkiin ja ilmaus, kuinka se nyt siinä mallissa sit toteutetaankaan. Tankin pumpulla se varmaankin tehdään, eli sytkä virrat päälle, jotta pumppu pyörii. Ja niin kauan että ilmat hävinny kirkkaasta putkesta.

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1366
      • Lempäälä

      #3
      Joo, ei sieltä kyl normaalisti mitään kuulukaan ellei ihan täysin hiljaisessa suljetussa paikassa kuuntele.

      Pumppu käy hetken aina kun auton ovet aukaisee lukituksen poiston jälkeen.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • hetfield
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 330
        • pirkkala

        #4
        Tankissa on kuitenkin 25% ainetta. Ilmeisesti tuo pumppu voi silti olla pumppaamatta, jos rupeaa olemaan finaalissa. Pitää koittaa kaataa vielä lisää löpöä.
        Pumppu ei siis käy ~60sek, kun virrat ovat päällä?

        Edit: Mites hitossa tuo pumppu muuten vaihdetaan, jos on sähkötuolit takana?!
        Edit2: Jaa, voimalla sekin näköjään irtoaa. https://youtu.be/Gu0PDtTUGOQ
        Edit3: Toi pumppuhan on ihan törkeän hintainen!! ~760e
        Edit4: Pelkän pumpun numero= BOSCH 0580 464 094
        Last edited by hetfield; 19-09-2015, 14:23. Reason: lisäys
        - E65 730d 2003

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1366
          • Lempäälä

          #5
          no en nyt aikaa lähde veikkaamaan tarkemmin, mutta joku 10-20sek taitaa käydä oven aukaisusta. Lähempänä tuota 10sek ehkä.

          Ei siis minuuttia.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • hetfield
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 330
            • pirkkala

            #6
            Nyt se sitten lähti. Tehdyt asiat: Kaadoin 18L löpöä tankkiin-->40L, otin pumpun sulakkeen(f73) irti, totesin ehjäksi ja laitoin takaisin. Tyhjensin DDE vikakoodin(4B90) -->käyntiin. Starttasi ja kävi kuten ennenkin, ja lähti vielä uudestaankin.

            Railipainetta kun katselin, niin ennen napin painamista oli ~2bar. Siitä nousi 350bar, ja jäi 350-370 väliin pyörimään tyhjäkäynnillä.
            Attached Files
            Last edited by hetfield; 17-09-2015, 19:01.
            - E65 730d 2003

            Comment

            • hetfield
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2013
              • 330
              • pirkkala

              #7
              Tänään sammui jälleen
              Pumpulle tulee jännite, mutta letkusta ei mitään. Otin suoraan pumpusta liittimen irti, ja kun starttia painaa, niin putkesta lentää YKSI tippa!

              Mahtaakohan 500-sarjan pumppu käydä tuohon? Pääsisi hieman halvemmalla...
              - E65 730d 2003

              Comment

              • repsa
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1366
                • Lempäälä

                #8
                no, sama moottorihan niis on konehuoneessa, siis 730d ja 530d. En näe muuta estettä kuin että saako käytännössä modattua paikalleen (eli fyysinen mitoitus voi olla este, ei niinkään tuotto / paine).
                5c jetta 1.2TSI 140/220
                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                a4 cabi 220/300
                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                Comment

                • hetfield
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2013
                  • 330
                  • pirkkala

                  #9
                  Luin mittaria ilmeisesti väärin Millivoltin ikoni on hieman huonossa paikassa.
                  Pumppu toimii mainiosti. Päristelin tunnin ämpärissä.
                  B-pilarin "satelliitti" ei ilmeisesti anna virtaa, ja kun koitan samaisesta purkista kytkeä pumppua päälle=
                  Attached Files
                  - E65 730d 2003

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Maailmalta löytyy vastaavia tapauksia, joissa juurikin B-pilarin sateliitti on vikaantunut, eikä anna virtoja pumpulle. Yksi mahdollisuus on sekin, että CAS:lta ei tule aktivointisignaalia sinne sateliitille.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • hetfield
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2013
                      • 330
                      • pirkkala

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Maailmalta löytyy vastaavia tapauksia, joissa juurikin B-pilarin sateliitti on vikaantunut, eikä anna virtoja pumpulle. Yksi mahdollisuus on sekin, että CAS:lta ei tule aktivointisignaalia sinne sateliitille.
                      Pistin virran suoraan pumpulle, ja nyt on pelannut koko päivän.
                      Vaikka raililla näkyy 2.8-4.? bar joka seilaa nopeasti, niin painetta ei todellakaan ole, jos joku joskus ihmettelee. Pitää vielä katsoa miten se nyt toimiessaan käyttäytyy.

                      Voiko tuon CAS signaalin todentaa jollain? Tankin liittimestä tosiaan lensi yksi tippa aina startatessa, ja jännite nousi ~10mV. Tästä voisi tietenkin päätellä, että jotain boksissa tapahtuu? Tuo pumppuhan on molemmin puolin fetti-ohjattu. Purkki ei vaan suostunut purkaantumaan lähempää tarkastelua varten.

                      Pitää pistää uusi tilaukseen. Hinta oli melko maltillinen 250e. Auto on maanantaina menossa maalarille, joten hyvä että lähti jotenkin toimimaan.


                      Edit: Näin muutaman oluen jälkeen, tuli vaan mieleen, että työpöydän laatikossa olisi ollut nauhoittava käsi oskilloskooppi, millä olisi ihanasti voinut logata tuon pumpun syötön! Kaikki ei vaan tule selvinpäin mieleen

                      Edit2: Taas pelaa. SBSR-purkki vaihdettu







                      If the request signal from the DME or the pulse-width-modulated signal from the SBSR is not received: The fuel
                      pump will operate a maximum delivery capacity. This guarantees sufficient fuel supply for all operating
                      conditions (emergency operation).

                      The fuel supply system on the BMW 7-Series is requirement-orientated and thus depends on consumption. The DME calculates the amount of fuel required on the basis of various operating variables. In turn, the engine's current fuel requirement is calculated from this value. The DME requests this value as a
                      volumetric flow with the unit "litres per hour". The DME sends this request on the following path: DME (digital engine electronics -> PT-CAN -> SGM (safety
                      and gateway module) -> byteflight -> SBSR (B-pillar satellite, right) -> EKP (regulated fuel pump). The B-pillar satellite, right converts the amount of fuel requested into a nominal speed for the fuel pump. The pump speed is regulated via the cycle ratio of a pulse-width-modulated signal. This rectangular signal gives
                      the effective supply voltage for the fuel pump: The longer the pause between the edges of the rectangular
                      signal, the lower the supply voltage for the fuel pump. The fuel pump delivery volume is correspondingly lower.
                      The fuel pump speed is sent back to the B-pillar satellite, right as an input variable. This method has the following benefits compared to the conventional way of actuating the fuel pump (fuel-pump
                      relay): • Lower current draw from fuel pump • Reduced heating up of fuel • Longer service life for fuel pump • No fuel-pump relay needed The flow of fuel is interrupted in the event of a crash of sufficient impact. This prevents the fuel from escaping or
                      igniting (emergency fuel cutoff). The fuel pump can be reactivated by switching the ignition off and on again. If the request signal from the DME or the pulse-width-modulated signal from the SBSR is not received: The fuel
                      pump will operate a maximum delivery capacity. This guarantees sufficient fuel supply for all operating
                      conditions (emergency operation).
                      > E60, E61, E63, E64 and E70 The DME switches the fuel pump on using the fuel-pump relay.
                      Last edited by hetfield; 26-10-2015, 09:19.
                      - E65 730d 2003

                      Comment

                      • AnatomiA
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 367
                        • Pori

                        #12
                        Omassa e65:ssa samaa ongelmaa. Onko boksille numeroa muistissa? Onko ollut boksin vaihdon jälkeen oireita?




                        Originally posted by hetfield View Post
                        Pistin virran suoraan pumpulle, ja nyt on pelannut koko päivän.
                        Vaikka raililla näkyy 2.8-4.? bar joka seilaa nopeasti, niin painetta ei todellakaan ole, jos joku joskus ihmettelee. Pitää vielä katsoa miten se nyt toimiessaan käyttäytyy.

                        Voiko tuon CAS signaalin todentaa jollain? Tankin liittimestä tosiaan lensi yksi tippa aina startatessa, ja jännite nousi ~10mV. Tästä voisi tietenkin päätellä, että jotain boksissa tapahtuu? Tuo pumppuhan on molemmin puolin fetti-ohjattu. Purkki ei vaan suostunut purkaantumaan lähempää tarkastelua varten.

                        Pitää pistää uusi tilaukseen. Hinta oli melko maltillinen 250e. Auto on maanantaina menossa maalarille, joten hyvä että lähti jotenkin toimimaan.


                        Edit: Näin muutaman oluen jälkeen, tuli vaan mieleen, että työpöydän laatikossa olisi ollut nauhoittava käsi oskilloskooppi, millä olisi ihanasti voinut logata tuon pumpun syötön! Kaikki ei vaan tule selvinpäin mieleen

                        Edit2: Taas pelaa. SBSR-purkki vaihdettu







                        If the request signal from the DME or the pulse-width-modulated signal from the SBSR is not received: The fuel
                        pump will operate a maximum delivery capacity. This guarantees sufficient fuel supply for all operating
                        conditions (emergency operation).

                        The fuel supply system on the BMW 7-Series is requirement-orientated and thus depends on consumption. The DME calculates the amount of fuel required on the basis of various operating variables. In turn, the engine's current fuel requirement is calculated from this value. The DME requests this value as a
                        volumetric flow with the unit "litres per hour". The DME sends this request on the following path: DME (digital engine electronics -> PT-CAN -> SGM (safety
                        and gateway module) -> byteflight -> SBSR (B-pillar satellite, right) -> EKP (regulated fuel pump). The B-pillar satellite, right converts the amount of fuel requested into a nominal speed for the fuel pump. The pump speed is regulated via the cycle ratio of a pulse-width-modulated signal. This rectangular signal gives
                        the effective supply voltage for the fuel pump: The longer the pause between the edges of the rectangular
                        signal, the lower the supply voltage for the fuel pump. The fuel pump delivery volume is correspondingly lower.
                        The fuel pump speed is sent back to the B-pillar satellite, right as an input variable. This method has the following benefits compared to the conventional way of actuating the fuel pump (fuel-pump
                        relay): • Lower current draw from fuel pump • Reduced heating up of fuel • Longer service life for fuel pump • No fuel-pump relay needed The flow of fuel is interrupted in the event of a crash of sufficient impact. This prevents the fuel from escaping or
                        igniting (emergency fuel cutoff). The fuel pump can be reactivated by switching the ignition off and on again. If the request signal from the DME or the pulse-width-modulated signal from the SBSR is not received: The fuel
                        pump will operate a maximum delivery capacity. This guarantees sufficient fuel supply for all operating
                        conditions (emergency operation).
                        > E60, E61, E63, E64 and E70 The DME switches the fuel pump on using the fuel-pump relay.
                        | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

                        | Design Rosendahl Oy |
                        | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
                        | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
                        | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
                        | http://www.designrosendahl.com |

                        Comment

                        • hetfield
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2013
                          • 330
                          • pirkkala

                          #13


                          On pelannut ilman häiriöitä.
                          - E65 730d 2003

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎