Noniin eli olis tämmönen tapaus kyseessä, e65 M57 2005, joka ei anna startti käskyä suoraan silloin kun on kylmät kelit. Odottaa noin 10min ja sitten lähtee käyntiin. Eli auto ei edes kokeile startata mitenkään.
Mielenkiintoista on se, että kun keli lauhtuu, niin auto käynnistyy heti kun autoon istuu ja laittaa avaimen lukkoon.
ISTA-D selityksiä seuraavaan.
Keltaisena purkki = Vikatila
Punainen = Purkki hävinny väylätä
Vikoja sillä hetkellä kun auto ei lähde käyntiin:
- DDE pois pelistä, koko moduuli hävinnyt väylätä. Punaisena purkki
- SIM (safety gateway module) löytyy väylätä, mutta ei toimi oikein. Keltaisena purkki.
- DSC Löytyy väylältä mutta vikatila. Keltaisena purkki
- Vaihteisto löytyy väylältä, mutta vikatila. Keltaisena purkki
SITTEN KUN AUTO KÄYNNISTYY, nämä kaikki viat häviävät kuin tuhka tuuleen!!
Nyt on tutkittu / huomattu
- DDE kontatit ja kamman liitokset.
- PT-väylän päätevastus takapenkin alta (58ohm)
- PT- väylä DDE läheltä ja takapenkin alta.
- DDE herää eloon kun avain on ollu 10min virtalukossa? Miksi?
- AUTOSSA EI OLE IVM-boxia, joka hyvin yleinen vika bensa seiskoissa ja vitosissa.
Tutkimatta:
- PT-can toinen päätevastus mikä on etupuskurin alla, vänkärin jalkatilassa oleva PT-can liitos ja vaihteiston vieressä oleva PT-can liitos.
Olisko kellään ehdotuksia tai kokemuksia mistä tämä voi johtuu? Minulla edelleen epäilykset väylässä, kun en usko että DDE-voisi olla rikki kuitenkaan?
Ympäri maailmaa löysin 4 samanlaista tapausta, mutta kukaan ei ole vastannut ratkaisua siihen
Mielenkiintoista on se, että kun keli lauhtuu, niin auto käynnistyy heti kun autoon istuu ja laittaa avaimen lukkoon.
ISTA-D selityksiä seuraavaan.
Keltaisena purkki = Vikatila
Punainen = Purkki hävinny väylätä
Vikoja sillä hetkellä kun auto ei lähde käyntiin:
- DDE pois pelistä, koko moduuli hävinnyt väylätä. Punaisena purkki
- SIM (safety gateway module) löytyy väylätä, mutta ei toimi oikein. Keltaisena purkki.
- DSC Löytyy väylältä mutta vikatila. Keltaisena purkki
- Vaihteisto löytyy väylältä, mutta vikatila. Keltaisena purkki
SITTEN KUN AUTO KÄYNNISTYY, nämä kaikki viat häviävät kuin tuhka tuuleen!!
Nyt on tutkittu / huomattu
- DDE kontatit ja kamman liitokset.
- PT-väylän päätevastus takapenkin alta (58ohm)
- PT- väylä DDE läheltä ja takapenkin alta.
- DDE herää eloon kun avain on ollu 10min virtalukossa? Miksi?
- AUTOSSA EI OLE IVM-boxia, joka hyvin yleinen vika bensa seiskoissa ja vitosissa.
Tutkimatta:
- PT-can toinen päätevastus mikä on etupuskurin alla, vänkärin jalkatilassa oleva PT-can liitos ja vaihteiston vieressä oleva PT-can liitos.
Olisko kellään ehdotuksia tai kokemuksia mistä tämä voi johtuu? Minulla edelleen epäilykset väylässä, kun en usko että DDE-voisi olla rikki kuitenkaan?
Ympäri maailmaa löysin 4 samanlaista tapausta, mutta kukaan ei ole vastannut ratkaisua siihen
Comment