Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samtheman1
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 208
    • Mikkeli

    Vikakoodit

    E65 katsastus hylättiin 2 OBD-vikakoodin takia. Tuollaiset selitykset niille googlettamalla löysin:

    P0491 Toissijainen Ilma Suihkutus Järjestelmä (Tallennus 1)
    P0492 Toissijainen Ilma Suihkutus Järjestelmä (Tallennus 2)

    Mitähän nuo käytännössä tarkoittavat ja miten niihin tulisi reagoida? Katsastusmies sanoi, että nuo voisi nollata itsekin. Onnistuuko jostain valikosta jotenkin vai tarvitseeko laitteen nollaukseen? Tietenkään en nollaile, mikäli jossain oikeasti on vikaa...
    -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

    Exiä E39 520D, E38 735

    Nykyisiä E61 525D, E65 745
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    #2
    Originally posted by samtheman1 View Post
    E65 katsastus hylättiin 2 OBD-vikakoodin takia. Tuollaiset selitykset niille googlettamalla löysin:

    P0491 Toissijainen Ilma Suihkutus Järjestelmä (Tallennus 1)
    P0492 Toissijainen Ilma Suihkutus Järjestelmä (Tallennus 2)

    Mitähän nuo käytännössä tarkoittavat ja miten niihin tulisi reagoida? Katsastusmies sanoi, että nuo voisi nollata itsekin. Onnistuuko jostain valikosta jotenkin vai tarvitseeko laitteen nollaukseen? Tietenkään en nollaile, mikäli jossain oikeasti on vikaa...
    Secondary airpump ongelmaa. Oletan että on bensa V8 kyseessä?
    Joko lisäilmapumppu on rikki tai saasteventtiilit tai ne kanavat tukkeessa pakosarojen läheisyydestä.

    Jos leiman haluaa, niin ajaa koneen lämpöiseksi ja nollaa vikakoodit pois ja leimalle. Toi työntää ilmaa vaan pakosarjoille kylmäkäynnistyksessä.
    Siis toki edellyttäen ettei pumppu itsessään ole rikki.

    Comment

    • samtheman1
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 208
      • Mikkeli

      #3
      Joo 745i V8 kyseessä.
      -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

      Exiä E39 520D, E38 735

      Nykyisiä E61 525D, E65 745

      Comment

      • samtheman1
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 208
        • Mikkeli

        #4
        Miten tuohon lisäilmapumppuun pääsee käsiksi? Se lienee ihan siellä koneen takana? Mitä kaikkea pitää purkaa edestä?
        -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

        Exiä E39 520D, E38 735

        Nykyisiä E61 525D, E65 745

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Se pumppu sijaitsee edessä apparin puolella. Muistaakseni siihen pääse parhaiten käsiksi jos ottaa sisälokasuojan irti. En muista pitikö umpio ottaa, mutta muistelisin että ei. Ne saaste venttiilit on siellä koneen takaosassa. Siinä on vähän enempi purkamista.

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5047
            • Paimio

            #6
            Inpalla muistaakseni pystyy kokeilemaan toimiiko pumppu. Sen voi pakottaa käynnistymään. Itsellähän tuo jäi pari kertaa käynnistymättä ja jätti vikakoodin muistiin...eihän sillä oikeastaan auton käyntiin mitään merkitystä ole.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10075
              • KVLA

              #7
              Voiko tuon pumpun poistaa?Nollaa vikakoodit ja koodaa laitteen "ulos" autosta?

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1482
                • Porvoo

                #8
                Ei ilmeisesti pysty. Omaani 545i vaihdoin B48:n moottorin jossa ei koko pumppua enää ole käytössä.
                DME sitä ilmeisesti käskyttää.

                Comment

                • samtheman1
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 208
                  • Mikkeli

                  #9
                  Pumppu pitää vähän mielestäni ylimääräistä ääntä pyöriessään, joten pistetään se vaihtoon. Joutuu käyttämään pajalla, kun ei viiti tuossa lumisella pihalla tunkin varassa ruveta lokarin irroitukseen. Jos ei pumpun vaihto auta, niin en ala noita nuohoushommia (https://www.youtube.com/watch?v=CMOjFAKUt30) tekemään ja varsinkaan teetättämään kellään. Ei maksa varmasti vaivaa. Pumpun vaihto ja seuraava hankinta on OBD-nollain, jolla vikakoodit moottorin lämmityksen jälkeen ennen seuraavaa katsastusta pois.
                  -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

                  Exiä E39 520D, E38 735

                  Nykyisiä E61 525D, E65 745

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎