Announcement

Collapse
No announcement yet.

740D turbon tanko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [bimmeri]
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 46
    • suomi

    740D turbon tanko

    voi poistaa
    Last edited by [bimmeri]; 22-07-2017, 18:59.
  • saki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 247

    #2
    Originally posted by [bimmeri] View Post
    740d 03vm 3.9l v8 kahdella muuttuvasiipisellä turbolla.
    Mistä välistä pääsee helpoiten ja vähimmällä purkamisella käsiksi kuskin puolen turbon tankoon joka on turbon kyljessä jota actuaattori liikuttaa muuttaen turbon siiven kulmia. Tarvisi vaihtaa uudet tankojen kiinnitys sokat vanhojen irrottua. Mistä näitä kiinnitys sokkia tai vastaavia saa ?
    Millä actuaattorin toiminnan testaa helpoiten että liikkuu, tyhjäkäynnillä kenties kaasua lisäten.
    Mistä päättelet että sokka on irronnut?

    Fiksuin tapa on lähteä purkamaan siitä yläkautta reittiä turbolle.

    Jos tuntuu että se aktuaattori on rikki kannattaa mielestäni irroittaa koko ahdin. Irroitin omastani ensin pelkän aktuaattorin ja hetkenpäästä sitten koko ahtimenkin kun ei pelkkä kylläkin rikkinäisen servon korjaus auttanut.

    Ahdin lähtee oikeestaan aika helposti sieltä lopulta pois. Muutama tunti suuntaansa. Koneen kiinnike pitää irroittaa eli moottori nosturi on hyvä olla jotta saa koneen kannatuksen. Paska ja ahdas paikka kyllä. Se oikea olisi niin paljon helpommin saatavilla

    Servon toimintaa voi tutkia kun painaa oven lukituksen auki se kilahdos tulee juuri niistä aktuaattoreista. => pitää sormea siellä vivulla ja paina nappulaa niin liikkeen kyllä huomaa. Testereillä sitä voi myös toki aktivoida puolikerrallaan.

    Purkamalla sen imuputken (Ja ilm. suod kotelo ym.) pois saa kädellä aika hyvin todennettua liikkuuko servo ja onko se kiinni siinä vipassa vikkei sinne siitä yläpuolelta hyvin näe.
    BMW i3 REX

    Comment

    • [bimmeri]
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 46
      • suomi

      #3
      Oven lukituksen aika ihme et vaikuttaa noihin , kertoisitko tarkemmin Keskuslukolla ovet lukkoon ja auki niin silloin pitäisi liikahtaa ?

      Kun autolla ajaa niin alhaalta ahtaa hetken ja sit loppuu kuin seinään ja tehoja ei yläkierroksilla ole. Tanko kuulemma irti turbon kyljestä niin ei siiven kulma muutu ja ahdot nousta.

      Comment

      • saki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 247

        #4
        Originally posted by [bimmeri] View Post
        Oven lukituksen aika ihme et vaikuttaa noihin , kertoisitko tarkemmin Keskuslukolla ovet lukkoon ja auki niin silloin pitäisi liikahtaa ?

        Kun autolla ajaa niin alhaalta ahtaa hetken ja sit loppuu kuin seinään ja tehoja ei yläkierroksilla ole. Tanko kuulemma irti turbon kyljestä niin ei siiven kulma muutu ja ahdot nousta.
        No en usko että on kovin tyypillinen ongelma että se sokka irtoaa itsekseen jollei siellä ole käyty hiljattain. Melkein olettaisin että se itse aktuaattori on rikki jos vika siis yleensäään on siinä suunnassa.

        Tsekkaa vikakoodit.

        Oma aktuaattori ja sitten vielä ahdin kävi tuolla www.turbotohtori.fi ja palvelu oli ainakin ihan 5/5 ja tuntuu toimivankin hyvin sen koommin. Uskaltaa suositella.

        Ja joo tosiaan ilmeisesti kun ovet avaa se alkaa hehkuttamaan(?) ja samalla aktivoi noi servot kerran päästä päähän. Sen kilahduksen kuulee kyllä hyvin ainakin mun autossa.

        Omassa oli toi servo ollut ilmeisesti sen verran kauan vajaalla liikkeellä rikkinäisenä käytössä että ne siivet oli jotenkin karstoittuneet => Antoi edelleen vikakoodia epätasaisesta ilmamäärästä kun servo oli fiksattu => Voimaa hukassa. Ahtimen huollolla ongelma tosiaan poistui.
        BMW i3 REX

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9078
          • Oulu

          #5
          E-sokka, olikohan kooltaan 4 mm.



          Yleisin vika noissa servoissa on johdotuksen katkeaminen liittimen ja piirilevyn välillä. Juottamiseen tarvii alumiinijuotetta, esim. Alusol. Moottorin ja matoruuvinkin voi vaihtaa, ne saa tuolta. http://www.noweturbo.pl/
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • [bimmeri]
            Bimmer Rookie
            • Jun 2015
            • 46
            • suomi

            #6
            Originally posted by saki View Post
            No en usko että on kovin tyypillinen ongelma että se sokka irtoaa itsekseen jollei siellä ole käyty hiljattain. Melkein olettaisin että se itse aktuaattori on rikki jos vika siis yleensäään on siinä suunnassa.

            Tsekkaa vikakoodit.

            Oma aktuaattori ja sitten vielä ahdin kävi tuolla www.turbotohtori.fi ja palvelu oli ainakin ihan 5/5 ja tuntuu toimivankin hyvin sen koommin. Uskaltaa suositella.

            Ja joo tosiaan ilmeisesti kun ovet avaa se alkaa hehkuttamaan(?) ja samalla aktivoi noi servot kerran päästä päähän. Sen kilahduksen kuulee kyllä hyvin ainakin mun autossa.

            Omassa oli toi servo ollut ilmeisesti sen verran kauan vajaalla liikkeellä rikkinäisenä käytössä että ne siivet oli jotenkin karstoittuneet => Antoi edelleen vikakoodia epätasaisesta ilmamäärästä kun servo oli fiksattu => Voimaa hukassa. Ahtimen huollolla ongelma tosiaan poistui.

            vikakoodia ei tainnut antaa eikä mittaristoon mitään vikavaloa syty. Eli voisi varmaan hyvinkin olla se mekaaninen vika eli tanko irti.

            Comment

            • saki
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 247

              #7
              vikavaloa se ei helpolla sytytä, mutta jos ahdot ei toteudu tai ilmamäärä erilainen eripuolilla tulee kyllä vikakoodia.

              jos kulku puuttuu uskoisin että koodia tulee
              BMW i3 REX

              Comment

              • mehtojarvi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1518
                • Kymenlaakso

                #8
                nostatan hieman vanhaa topiccia, itsellä edessä sen actuatorin vaihto kuskin puolelle kun ilmeisesti jotain sieltä rikki kun antaa vikakoodia ja kun sammuttaa auton kuuluu sieltä raksutus,niinkuin ratas löisi yli, ja tietenkin tehot kateissa.. nosturilla yritin katsella mutta hyvä että sitä edes sieltä näki.. eli siis siihen pitäisi päässä käsiksi yläkauttako?
                E91 325xi vm07
                E60 530xd vm06 stage X

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1355
                  • Lempäälä

                  #9
                  Aika kova luu saa olla jos kuskin puolen toimilaitteen ottaa yläkautta.



                  Tuolla jotain kuvia samasta hommasta sekä testauksesta video.

                  Alujuotetetta ei ollut itsellä käytössä tuolloin.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • mehtojarvi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1518
                    • Kymenlaakso

                    #10
                    Originally posted by repsa View Post
                    Aika kova luu saa olla jos kuskin puolen toimilaitteen ottaa yläkautta.



                    Tuolla jotain kuvia samasta hommasta sekä testauksesta video.

                    Alujuotetetta ei ollut itsellä käytössä tuolloin.
                    kiitos tuosta kuva kollaasista,eiköhän se noilla avuin vaihu, tarviko vesiletkuja irrotella kun tuota apurunkoa joutuu laskemaan?
                    E91 325xi vm07
                    E60 530xd vm06 stage X

                    Comment

                    • repsa
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1355
                      • Lempäälä

                      #11
                      Ei tarvinnut muistaakseni vesien kanssa riehua. Tai oisko ollut että paisarin joutui nostamaan tieltä että näkee apurungon irroituksessa jotain..

                      Mutta ei siinä mitään ilmaushommia ole edessä , jos sitä siis pelkäät.
                      5c jetta 1.2TSI 140/220
                      530e m-sport alpinweiss3 vakio
                      a4 cabi 220/300
                      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                      Comment

                      • mehtojarvi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1518
                        • Kymenlaakso

                        #12
                        nyt on servo otettu irti,sieltä oli sisältä hampaat sileät pitlästä mustasta rattaasta ns yhdeltä sivulta kokonaan, tanko liikkuu todella herkästi,siellä siis tuskin on jumia tai karstaa? irrotukseen meni n.4 tuntia pähkäillen,kasaus varmasti nopeampi.
                        E91 325xi vm07
                        E60 530xd vm06 stage X

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9078
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by mehtojarvi View Post
                          nyt on servo otettu irti,sieltä oli sisältä hampaat sileät pitlästä mustasta rattaasta ns yhdeltä sivulta kokonaan, tanko liikkuu todella herkästi,siellä siis tuskin on jumia tai karstaa? irrotukseen meni n.4 tuntia pähkäillen,kasaus varmasti nopeampi.
                          Sullako oli siihen jo valmiiksi uusi matoruuvi?
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • mehtojarvi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1518
                            • Kymenlaakso

                            #14
                            ei,mulla oli uusi koko servo.
                            E91 325xi vm07
                            E60 530xd vm06 stage X

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9078
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by mehtojarvi View Post
                              ei,mulla oli uusi koko servo.
                              Meneekö vanha vaihtarina takas? Osiahan näihin kyllä löytyy, jos haluaa korjata.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎