voi poistaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
740D turbon tanko
Collapse
X
-
Originally posted by [bimmeri] View Post740d 03vm 3.9l v8 kahdella muuttuvasiipisellä turbolla.
Mistä välistä pääsee helpoiten ja vähimmällä purkamisella käsiksi kuskin puolen turbon tankoon joka on turbon kyljessä jota actuaattori liikuttaa muuttaen turbon siiven kulmia. Tarvisi vaihtaa uudet tankojen kiinnitys sokat vanhojen irrottua. Mistä näitä kiinnitys sokkia tai vastaavia saa ?
Millä actuaattorin toiminnan testaa helpoiten että liikkuu, tyhjäkäynnillä kenties kaasua lisäten.
Fiksuin tapa on lähteä purkamaan siitä yläkautta reittiä turbolle.
Jos tuntuu että se aktuaattori on rikki kannattaa mielestäni irroittaa koko ahdin. Irroitin omastani ensin pelkän aktuaattorin ja hetkenpäästä sitten koko ahtimenkin kun ei pelkkä kylläkin rikkinäisen servon korjaus auttanut.
Ahdin lähtee oikeestaan aika helposti sieltä lopulta pois. Muutama tunti suuntaansa. Koneen kiinnike pitää irroittaa eli moottori nosturi on hyvä olla jotta saa koneen kannatuksen. Paska ja ahdas paikka kyllä. Se oikea olisi niin paljon helpommin saatavilla
Servon toimintaa voi tutkia kun painaa oven lukituksen auki se kilahdos tulee juuri niistä aktuaattoreista. => pitää sormea siellä vivulla ja paina nappulaa niin liikkeen kyllä huomaa. Testereillä sitä voi myös toki aktivoida puolikerrallaan.
Purkamalla sen imuputken (Ja ilm. suod kotelo ym.) pois saa kädellä aika hyvin todennettua liikkuuko servo ja onko se kiinni siinä vipassa vikkei sinne siitä yläpuolelta hyvin näe.BMW i3 REX
-
-
Oven lukituksen aika ihme et vaikuttaa noihin , kertoisitko tarkemminKeskuslukolla ovet lukkoon ja auki niin silloin pitäisi liikahtaa ?
Kun autolla ajaa niin alhaalta ahtaa hetken ja sit loppuu kuin seinään ja tehoja ei yläkierroksilla ole. Tanko kuulemma irti turbon kyljestä niin ei siiven kulma muutu ja ahdot nousta.
Comment
-
-
Originally posted by [bimmeri] View PostOven lukituksen aika ihme et vaikuttaa noihin , kertoisitko tarkemminKeskuslukolla ovet lukkoon ja auki niin silloin pitäisi liikahtaa ?
Kun autolla ajaa niin alhaalta ahtaa hetken ja sit loppuu kuin seinään ja tehoja ei yläkierroksilla ole. Tanko kuulemma irti turbon kyljestä niin ei siiven kulma muutu ja ahdot nousta.
Tsekkaa vikakoodit.
Oma aktuaattori ja sitten vielä ahdin kävi tuolla www.turbotohtori.fi ja palvelu oli ainakin ihan 5/5 ja tuntuu toimivankin hyvin sen koommin. Uskaltaa suositella.
Ja joo tosiaan ilmeisesti kun ovet avaa se alkaa hehkuttamaan(?) ja samalla aktivoi noi servot kerran päästä päähän. Sen kilahduksen kuulee kyllä hyvin ainakin mun autossa.
Omassa oli toi servo ollut ilmeisesti sen verran kauan vajaalla liikkeellä rikkinäisenä käytössä että ne siivet oli jotenkin karstoittuneet => Antoi edelleen vikakoodia epätasaisesta ilmamäärästä kun servo oli fiksattu => Voimaa hukassa. Ahtimen huollolla ongelma tosiaan poistui.BMW i3 REX
Comment
-
-
E-sokka, olikohan kooltaan 4 mm.
Yleisin vika noissa servoissa on johdotuksen katkeaminen liittimen ja piirilevyn välillä. Juottamiseen tarvii alumiinijuotetta, esim. Alusol. Moottorin ja matoruuvinkin voi vaihtaa, ne saa tuolta. http://www.noweturbo.pl/E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by saki View PostNo en usko että on kovin tyypillinen ongelma että se sokka irtoaa itsekseen jollei siellä ole käyty hiljattain. Melkein olettaisin että se itse aktuaattori on rikki jos vika siis yleensäään on siinä suunnassa.
Tsekkaa vikakoodit.
Oma aktuaattori ja sitten vielä ahdin kävi tuolla www.turbotohtori.fi ja palvelu oli ainakin ihan 5/5 ja tuntuu toimivankin hyvin sen koommin. Uskaltaa suositella.
Ja joo tosiaan ilmeisesti kun ovet avaa se alkaa hehkuttamaan(?) ja samalla aktivoi noi servot kerran päästä päähän. Sen kilahduksen kuulee kyllä hyvin ainakin mun autossa.
Omassa oli toi servo ollut ilmeisesti sen verran kauan vajaalla liikkeellä rikkinäisenä käytössä että ne siivet oli jotenkin karstoittuneet => Antoi edelleen vikakoodia epätasaisesta ilmamäärästä kun servo oli fiksattu => Voimaa hukassa. Ahtimen huollolla ongelma tosiaan poistui.
vikakoodia ei tainnut antaa eikä mittaristoon mitään vikavaloa syty. Eli voisi varmaan hyvinkin olla se mekaaninen vika eli tanko irti.
Comment
-
-
nostatan hieman vanhaa topiccia, itsellä edessä sen actuatorin vaihto kuskin puolelle kun ilmeisesti jotain sieltä rikki kun antaa vikakoodia ja kun sammuttaa auton kuuluu sieltä raksutus,niinkuin ratas löisi yli, ja tietenkin tehot kateissa.. nosturilla yritin katsella mutta hyvä että sitä edes sieltä näki.. eli siis siihen pitäisi päässä käsiksi yläkauttako?E91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
Comment
-
-
Aika kova luu saa olla jos kuskin puolen toimilaitteen ottaa yläkautta.
Tuolla jotain kuvia samasta hommasta sekä testauksesta video.
Alujuotetetta ei ollut itsellä käytössä tuolloin.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostAika kova luu saa olla jos kuskin puolen toimilaitteen ottaa yläkautta.
Tuolla jotain kuvia samasta hommasta sekä testauksesta video.
Alujuotetetta ei ollut itsellä käytössä tuolloin.E91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
Comment
-
-
Ei tarvinnut muistaakseni vesien kanssa riehua. Tai oisko ollut että paisarin joutui nostamaan tieltä että näkee apurungon irroituksessa jotain..
Mutta ei siinä mitään ilmaushommia ole edessä , jos sitä siis pelkäät.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by mehtojarvi View Postnyt on servo otettu irti,sieltä oli sisältä hampaat sileät pitlästä mustasta rattaasta ns yhdeltä sivulta kokonaan, tanko liikkuu todella herkästi,siellä siis tuskin on jumia tai karstaa? irrotukseen meni n.4 tuntia pähkäillen,kasaus varmasti nopeampi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by mehtojarvi View Postei,mulla oli uusi koko servo.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment