Auto on 745i e65 02, moottori N62B44, mikä on juuri asennettu autoon. Auto ajettu edellisellä moottorilla talliin ja uutta käytetty ennen luovuttajasta purkamista.
Moottori pyörii käynnistyksessä normaalisti, mutta ei käynnisty. Polttoainetta sylinterit saavat, tulpat kastuvat. Ei anna mitään yskintää tms. eli viittaa sytkäpuolen ongelmaan.
Irrallaan olevaan puola/tulppa yhdistelmään tulee huono kipinä. Puolan liittimissä on maadoitus normaali, +12 V tulee nastaan.
Onko vinkkejä mistä vikaa voi paikallistaa? :think
INPA ei näytä suoria vikoja tähän ongelmaan. DME näytössä "digital value 1" on ennen starttia "condition EWS OK" täpässä ON (musta täppä) ja startatessa tuo "condition EWS OK" täppä vaihtuu "OFF" (valkoinen täppä) samalla kun "status idle speed" menee "ON" tilaan. Onko muilla havaintoa kuinka tuo "condition EWS OK" käyttäytyy startissa? Eli onko tässä ajonesto haittaamassa käynnistyksen vai joku muu? Inpalla näkyy startin aikana kierroslukuna noin 200-250 rpm, eli kampiakselin asentotunnistin tuottaa signaalia. Sen tilalla on kokeiltu uutta anturia samalla tuloksella.
Onko tietoa ajoneston toiminnasta, antaako se päällä ollessaan pyörittää moottoria startilla estäen vain sytytyksen vai estääkö se myös moottorin pyörittämisen startilla? Molemmat virta-avaimet tekevät saman.
Moottori pyörii käynnistyksessä normaalisti, mutta ei käynnisty. Polttoainetta sylinterit saavat, tulpat kastuvat. Ei anna mitään yskintää tms. eli viittaa sytkäpuolen ongelmaan.
Irrallaan olevaan puola/tulppa yhdistelmään tulee huono kipinä. Puolan liittimissä on maadoitus normaali, +12 V tulee nastaan.
Onko vinkkejä mistä vikaa voi paikallistaa? :think
INPA ei näytä suoria vikoja tähän ongelmaan. DME näytössä "digital value 1" on ennen starttia "condition EWS OK" täpässä ON (musta täppä) ja startatessa tuo "condition EWS OK" täppä vaihtuu "OFF" (valkoinen täppä) samalla kun "status idle speed" menee "ON" tilaan. Onko muilla havaintoa kuinka tuo "condition EWS OK" käyttäytyy startissa? Eli onko tässä ajonesto haittaamassa käynnistyksen vai joku muu? Inpalla näkyy startin aikana kierroslukuna noin 200-250 rpm, eli kampiakselin asentotunnistin tuottaa signaalia. Sen tilalla on kokeiltu uutta anturia samalla tuloksella.
Onko tietoa ajoneston toiminnasta, antaako se päällä ollessaan pyörittää moottoria startilla estäen vain sytytyksen vai estääkö se myös moottorin pyörittämisen startilla? Molemmat virta-avaimet tekevät saman.
Comment