Announcement

Collapse
No announcement yet.

745i e65 '02 ei käynnisty moottorin vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miihkis
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 22
    • F

    #16
    Originally posted by Rale View Post
    Hyvällä asenteella jäbä vetää. Ei muutaku koneet käyntiin sit vaan.
    Valitettavasti kärsivällisyys laimenee projektissa, älä ota henkilökohtaisesti.

    Mekaaninen ongelmakenttä venttiilikoneiston toiminnan osalta on tarkastettu ja lisäksi tuo vvt on opiskeltu. Ihan perustekniikka on tarkistettu mutta alunperin ollut kysymys on edelleen avoimena - miksi moottori ei anna sytytysjärjestelmään kipinää? Kerro, jos tiedät mikä takaisinkytkentä valvetronicista estäisi kipinän ja miten sen saa tarkistettua.
    Tehdyt mekaaniset tarkastukset:
    - venttiilikoneiston kasauksen jälkeen nokkien ajoitus tarkastettu
    - puristuspaineet ja ohivuoto mitattu ja hyviksi havaittu
    - polttoainetta tulee sylintereihin saakka
    Näin olleen moottori saa sekä puristuksen että polttoaineen. Vain kipinä puuttuu toimivasta moottorista. Estääkö kipinän jokin softan asetus vai mikä on edelleen mysteeri.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #17
      Voisiko olla niinkin yksinkertainen asia kuin jokin maadotuspiste jäänyt kytkemättä?
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Rale
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 1482
        • Porvoo

        #18
        Tuolta kun katsoo sivulta5 IVM modulia http://www.bimmerfest.com/forums/att...hmentid=350597
        Tarkistamisen arvoinen.

        Comment

        • RS2
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 109
          • Lempäälä

          #19
          Onko vauhtipyörällä nastaa, josta ka-anturi lukee pyörintänopeustiedon? Mahdollinen vaurio nastassa moottoria vaihdettaessa. Tämä on vain arvaus.

          Comment

          • poteroa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 311
            • Tuusula

            #20
            Onko vaihtokone täysin samasta vuosimallista vai vanhemmasta/uudemmasta?
            Käytitkö vaihtokoneen piuhoja vai alkuperäisiä?

            Koneen johtosarjassa on vuosimallien välillä eroja, ettei olis joku maadoitus joka puuttuu tai on vedetty eri ECUlla toisella tavalla.

            Voi olla että muuten piuhasarja toimii, (valot syttyvät, startti pelaa jne.), mutta käynnistys ei onnistu.

            Esim realoem kertoo:

            12517514581

            Engine wiring harness, engine module

            From:07/01/2001
            To:05/24/2002 (ENDED)
            Weight:3.030 kg
            Price:$850.95 Superseded by:

            12517520803 (02/01/2002 — ), Exchangeable retrospectively
            12517524942 (09/01/2003 — ), nonexchangeable retrospectively

            Eli jos sulla on tuohon 942 päättyvä piuhasarja kiinni ja auto on alunperin 581 sarjalla.. :think

            Tietty jos on alkuperäinen piuhasarja vanhasta koneesta, sitten on ongelma jossain muualla.
            E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
            E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

            Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
            Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
            Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
            Ex: E34 520i "winter wagen"
            Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
            Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
            Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

            Comment

            • Miihkis
              Newbiemmer
              • Aug 2009
              • 22
              • F

              #21
              Ei ole vauhtipyörällä nastaa ja moottorissa on auton alkuperäinen vauhtipyörä.
              INPA lukee kierrosnopeuden, jonka signaali tulee ymmärrykseni mukaan kampi-akselin nopeusanturilta.

              Originally posted by RS2 View Post
              Onko vauhtipyörällä nastaa, josta ka-anturi lukee pyörintänopeustiedon? Mahdollinen vaurio nastassa moottoria vaihdettaessa. Tämä on vain arvaus.

              Comment

              • Miihkis
                Newbiemmer
                • Aug 2009
                • 22
                • F

                #22
                Autossa on auton oma alkuperäinen johtosarja niin moottorin ohjauksessa kuin sytkässäkin.

                Originally posted by poteroa View Post
                Onko vaihtokone täysin samasta vuosimallista vai vanhemmasta/uudemmasta?
                Käytitkö vaihtokoneen piuhoja vai alkuperäisiä?
                Koneen johtosarjassa on vuosimallien välillä eroja, ettei olis joku maadoitus joka puuttuu tai on vedetty eri ECUlla toisella tavalla.
                Voi olla että muuten piuhasarja toimii, (valot syttyvät, startti pelaa jne.), mutta käynnistys ei onnistu.
                Esim realoem kertoo:
                12517514581
                Engine wiring harness, engine module
                From:07/01/2001
                To:05/24/2002 (ENDED)
                Weight:3.030 kg
                Price:$850.95 Superseded by: 12517520803 (02/01/2002 — ), Exchangeable retrospectively
                12517524942 (09/01/2003 — ), nonexchangeable retrospectively

                Eli jos sulla on tuohon 942 päättyvä piuhasarja kiinni ja auto on alunperin 581 sarjalla.. :think

                Tietty jos on alkuperäinen piuhasarja vanhasta koneesta, sitten on ongelma jossain muualla.

                Comment

                • Miihkis
                  Newbiemmer
                  • Aug 2009
                  • 22
                  • F

                  #23
                  Olen tarkistanut ja tällä tiedolla kaikki puhdistettu ja kiinnitetty. Otan mittavermeet mukaani ja käyn läpi koko maadoituspolun käynnistyskuormalla.

                  Originally posted by Supa View Post
                  Voisiko olla niinkin yksinkertainen asia kuin jokin maadotuspiste jäänyt kytkemättä?

                  Comment

                  • Miihkis
                    Newbiemmer
                    • Aug 2009
                    • 22
                    • F

                    #24
                    Tuo on hyvä vinkki
                    Varsinkin tuolla dokumentin alaosassa on IVM pilkottu paremmin läpi ja tuolla on jokin sisäinen sulake piirissä. Tosin yleismittarilla suorasytkään tulee +12 V ja ruiskusuuttimet toimivat. Tällä viikolla käyn nuo ajatuksella läpi :think

                    Originally posted by Rale View Post
                    Tuolta kun katsoo sivulta5 IVM modulia http://www.bimmerfest.com/forums/att...hmentid=350597
                    Tarkistamisen arvoinen.

                    Comment

                    • Miihkis
                      Newbiemmer
                      • Aug 2009
                      • 22
                      • F

                      #25
                      Originally posted by Miihkis View Post
                      Olen tarkistanut ja tällä tiedolla kaikki puhdistettu ja kiinnitetty. Otan mittavermeet mukaani ja käyn läpi koko maadoituspolun käynnistyskuormalla.
                      Originally posted by Miihkis View Post
                      Tuo on hyvä vinkki
                      Varsinkin tuolla dokumentin alaosassa on IVM pilkottu paremmin läpi ja tuolla on jokin sisäinen sulake piirissä. Tosin yleismittarilla suorasytkään tulee +12 V ja ruiskusuuttimet toimivat. Tällä viikolla käyn nuo ajatuksella läpi :think
                      Kävin sekä maadoituspolun että virtakaapeloinnin läpi akulta moottoriin saakka. Kaikki liitokset ovat kunnossa ja virta kulkee.

                      IVM käyty läpi, testattu erilliset relepiirit ja mitattu jokainen sulake. Kaikki kunnossa. Ruiskut saavat pulssit ja ne myös suihkuttavat polttoainetta. Testattu kampi-akselin asentoanturi DME päästä ja signaali tulee normaalisti.

                      Puolat saavat sekä maadoitukset että virran. Niille ei tule lainkaan sytytyspulssia, skoopissa vain suoraa viivaa. Kaapelisarja DME:ltä puolille on kunnossa - kaikkien johdinten osalta. Epätodennäköistä DME:n rikkoutuminen, joten seuraavaksi lienee tuon DME-EWS polun synkronointi opiskeltavana. Vika on mainittu kuin ohimennen E65 dokumentoinnissa.
                      Last edited by Miihkis; 14-09-2017, 17:23. Reason: Muistikatko

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎