Announcement

Collapse
No announcement yet.

E66 Takailmajousen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barumgettu
    Newbiemmer
    • Mar 2020
    • 13
    • Hirsilä

    E66 Takailmajousen vaihto

    Terve, olisi tämmöinen 745 ilmajousi potilas. Taakse pitäisi vaihtaa ilmajousi. Onnistuuko ilman tietokoneita yms.? Netitstä löyty video, mutta siinä oli myös tuo tietsikka kaverina. Muuten näyttäis simppeli jutulta. Neuvoja kaivataan...Tai voin antaa tehtäväksi korvausta vastaan pirkanmaalla.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5269
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by Barumgettu View Post
    Terve, olisi tämmöinen 745 ilmajousi potilas. Taakse pitäisi vaihtaa ilmajousi. Onnistuuko ilman tietokoneita yms.? Netitstä löyty video, mutta siinä oli myös tuo tietsikka kaverina. Muuten näyttäis simppeli jutulta. Neuvoja kaivataan...Tai voin antaa tehtäväksi korvausta vastaan pirkanmaalla.
    Kaikista autoista joihin olen vaihtanut sen saa tehtyä ilman mitään erikoista, päästät paineen pussukasta, vaihdat uuteen ja starttaat auton

    En muista olenko e66 vaihtanut mutta oletan että asia on näin
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #3
      E66 on koko iskari/ilmajousipaketti kyseessä. Järjestelmän sulake irti työskentelyn ajaksi ja testerillä esitäyttö ennen pyörilleen laskua.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • Barumgettu
        Newbiemmer
        • Mar 2020
        • 13
        • Hirsilä

        #4
        Eikös auton oma kompura pysty sitä täyttämään...?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Barumgettu View Post
          Eikös auton oma kompura pysty sitä täyttämään...?
          Auton oma kompura sen tuossakin täyttää, testerillä vaan käsketään täyttämään ennen alas laskua.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Barumgettu
            Newbiemmer
            • Mar 2020
            • 13
            • Hirsilä

            #6
            No juupa tietenkin, mutta eikö se muka älyä täyttää sitä ilman testeriäkin? Kun on vuoto ja perä makaa tontissa, nostaahan se kompura sitä ilman testeriäkin. Tai yrittä nyt ainakin. Kun vaihdan sinne uudet niin mihin sitä testeriä oikeesti tarvitaan?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Barumgettu View Post
              No juupa tietenkin, mutta eikö se muka älyä täyttää sitä ilman testeriäkin? Kun on vuoto ja perä makaa tontissa, nostaahan se kompura sitä ilman testeriäkin. Tai yrittä nyt ainakin. Kun vaihdan sinne uudet niin mihin sitä testeriä oikeesti tarvitaan?
              BMW virallisissa ohjeissa käsketään näin toimimaan.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Barumgettu
                Newbiemmer
                • Mar 2020
                • 13
                • Hirsilä

                #8
                Eli maalaisjärjellä ei mihinkään. Laitetaanpa uudet ja katsotaan mitä tapahtuu kun ei nyt ole sitä rahastus konetta saatavilla.

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  #9
                  Ja saahan niitä uusia tolppia lisää.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • Barumgettu
                    Newbiemmer
                    • Mar 2020
                    • 13
                    • Hirsilä

                    #10
                    Eli kukaan ei tiedä. Esitäyttö testerillä on kai sama kun käyttää kompuraa ja ottaa sulakkeen irti kun on hetken täyttynyt? Eikö? On se vaan niin järjen vastaista. Mistä se auto tietää että sinne on laitettu uudet? Ja sitten muka poksauttelee piruttaan niitä. On nää vaan viisaita vehkeitä.

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #11
                      Se testeri olis varmaan kuitenkin hyvä olla niin saa ainakin säädettyä korkeuden taas kohdilleen. Ei sen ISTA:n hommaaminen maksa nykyään montaa jeniä, kun saa netistä ladattua ja menee ihan läppäriin, sitten sopiva johto vaan kylkeen.

                      Tosiasia on, että hirveän montaa asiaa et siitä seiskasta korjaa ilman ISTAa. Jaa mistäkö tiedän... kokemuksesta.

                      E65 on ihan väärä auto jos ei ole paksu lompakko tai itsellä diagnostiikkasofta (ja kykyä käyttää sitä).
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • Barumgettu
                        Newbiemmer
                        • Mar 2020
                        • 13
                        • Hirsilä

                        #12
                        Kysymys ei ole paksusta lompakosta, niinkuin alussa sanoin että voin antaa jollekkin tehtäväksi. Olen noiden Mersujen kanssa pelaillut aikas lailla. Sielläkin muka Staria täytyy monessakin paikka käyttää, mikä ei pidä paikkaansa. Tiedän että monesti se on vaan rahastus homma. Nythän on vaan kysymys siitä että miksi tarvii. Siihen kun sais vastauksen niin olisin tyytyväinen.

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          #13
                          Asioita voi tehdä kahdella tapaa oikealla ja väärällä.

                          Ensimmäisellä tavalla minimoidaan mahdolliset vahingot asennuksessa autolle ja asentajalle sekä varmistetaan oikea oppinen toiminta seuraavat ~100 tai 200tkm

                          Jälkimmäisellä tavalla saadaan varmasti myös homma tehtyä joskus ehkä tuurilla, mutta edellä mainitut muut kohdat jää toteutumatta.

                          Kun täällä ohjeita kysellään niin kylläpä en keksi siitä miksi neuvoisin tekemään muuten, kuin auton valmistaja sen on suunnitellut tapahtuvan. Se kun on kuitenkin se varmin tapa.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #14
                            Originally posted by Barumgettu View Post
                            Kysymys ei ole paksusta lompakosta, niinkuin alussa sanoin että voin antaa jollekkin tehtäväksi. Olen noiden Mersujen kanssa pelaillut aikas lailla. Sielläkin muka Staria täytyy monessakin paikka käyttää, mikä ei pidä paikkaansa. Tiedän että monesti se on vaan rahastus homma. Nythän on vaan kysymys siitä että miksi tarvii. Siihen kun sais vastauksen niin olisin tyytyväinen.
                            Rahamiehiä...

                            Tee kuten tykkäät, asenne sulla ainakin on ihan mursumiehen.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Barumgettu
                              Newbiemmer
                              • Mar 2020
                              • 13
                              • Hirsilä

                              #15
                              En ole. Älkää pahoittako mieltä. Voin toki hommata laitteet, mutta peruskysymys olikin että miksi tarvii..? Mitä eroa kun vanhat jouset tyhjät, uudet paikalleen tyhjinä. Auto käyntiin niin mistä se muka tietää että ahaa siellä on uudet.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎