Announcement

Collapse
No announcement yet.

745d e65 lievä tyhjäkäynnillä seilaus ja dd failure. JKL osaajia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Stalker-
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 46

    745d e65 lievä tyhjäkäynnillä seilaus ja dd failure. JKL osaajia

    Terve,

    Onko tuolle V8 koneelle lievä tyhjäkäynnin seilaus normaalia? About 100rpm. Vakkarilla ajaessa ei seilaa. Vikakoodit luettu Boschin laitteella. Ei hälytyksiä.

    Myös dynamic drive failure tuli kun ajelin moottoritiellä. Sammutin auton ja jatkoin matkaa ilman hälyä, ei toistunut.
    Pari kertaa tullut myös häly "recharge battery".

    Löytyisikö inpa yms. osaajia Jyväskylän alueelta tai Keuruulta. Plussaa jos ymmärtää Webaston koodauksen päälle.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    #2
    Jos railpaine seilaa tyhjäkäynnillä, siitä voi seurata tyhjäkäynnin heilahtelu.
    Se taas johtuu korkeapainepumpun paineensäätimen (ns. Määränsäädin) vuotavista o-renkaista.

    Tämä siis yleisesti common rail moottoreissa.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • -Stalker-
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 46

      #3
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Jos railpaine seilaa tyhjäkäynnillä, siitä voi seurata tyhjäkäynnin heilahtelu.
      Se taas johtuu korkeapainepumpun paineensäätimen (ns. Määränsäädin) vuotavista o-renkaista.

      Tämä siis yleisesti common rail moottoreissa.

      Moi. Kiitos. Onnistuisko sulta luku Tampereella?

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        #4
        Onnistuu
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • -Stalker-
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 46

          #5
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Onnistuu
          Saatiin luettua arvoja. Rail paineella oli ohjearvo 300 ja se vaihteli tyhjäkäynnillä 298-301 kierrosten mukana.

          Kierrokset seilaa tyhjäkäynnillä lämpöisenä 650-730rpm. Kylmänä käy tasaisesti.
          Jännite tyhjäkäynnillä 12.3v - 14v salavalikosta katsottuna. Kierroksilla nousee vähän yli 15v.

          Akun lepojännite vain 12v. Pitää ladata viikonlopun aikana täyteen. Akkua ei ollut koskaan koodattu autoon, mutta tänään koodattu.

          Mikä tuon kierrosten seilaamisen voisi aiheuttaa? Entä jännitteen heittelyn tyhjäkäynnillä, vai johtuuko se juuri tuosta kierrosten seilaamisesta?

          Comment

          • -Stalker-
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 46

            #6
            Auto on VM. 2005 ja ajettu 148tkm.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5257
              • Pirkkala

              #7
              Railpaine on riittävän vakaa mielestäni

              Ilmamassamittarin putsaus vois olla yksi mikä kannattaisi tehdä, ihan vaan varuilta, josko mitään vaikuttaisi.

              Lambda-anturit? Teoriassa voisi vaikuttaa.

              Sitten että ei ole esim katalysaattorissa sisuskalut irti.

              Ja vielä että onko apulaitteissa jotain vikaa

              Sitten voisit myös vilkasta kampuran pyörimissignaalia että eikai se heilu jotenkin epäilyttävän paljon.

              Niin, ja tuo latausjännite pitäs kyllä olla tyhjäkäynnillä myös aika vakaa kun kuormitus pysyy samana. Nyt näyttäs vaihtelevan aika paljon Ota hihna pois ja kokeile käykö kone tasaisesti.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • -Stalker-
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 46

                #8
                Kiitos hienosta vastauksesta. Tsekkaan tuon laturin.

                Liitteenä vikakoodit, voiko noista mitään päätellä?
                Attached Files

                Comment

                • JJ13
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 39
                  • Lohja

                  #9
                  Jännitteen vaihtelu viittaa akku tai laturi vikaan.
                  Pitäisi olla aika tasainen 14+ volttia.
                  Alhainen akkujännite saattaa tehdä vikakoodilistaa täyteen, joten vahvistaa ylläolevaa vika analyysia.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎