BMW 730D e65 M57TU2 vm2007 ajettu 340tkm
Taannoin meni hydr. letku takaa, jolloin otin auton isompaan huoltoon. Taka-akselin laitossa kun meni aikaa niin päätin sitten samalla uusia muitakin ajankohtaisia.
* Turbo paluulinja tihkui
- Käytin turbon huollossa, imusiivet oli vähän kuluneet, muuten hyvä oli kuulemma
- uuet tiivisteet ja rokkaa
* DPF ebaystä mallia BoltOn tarvike
- koska 340tkm jo alkuperäsellä, ja alkuperäsen pesetys tms varalle
* Normihuoltoa, webasto, termarit yms.
* Laatikko (automaatti) tiivistesetti, uudet kumet mekatroniikan alle, sähköpistokkeen (joka vuoti) tiivisteet, öljypohja uusi, ei vuoda enään!
* Throttle Body, eli imuläppä, tästä oli antanut koodia jo useasti, ja vaikutti mm Adapative Cruise Control:iin, ei aina menny päälle
* Imusarjan läpät. Tämän tulppasin sokeilla, tiivisteet uusin (muoviset taisi olla nuo läpät, että en tiedä oisiko ollut tarpeen) Läppäakselin tiivisteet oli jonkin verran tihkuneet, mutta nyt siis koneen kylki puhdas.
No, tässä kävi nyt perineinen, eli en tiedä enään, mikä toimenpiteistä aiheutti kyseisen vikakoodin!
eli kaksi koodia:
4530 - Charge air pressure control, control deviation
4521 - Charge air pressure control, control deviation
Auto ajossa saattaa toimia normaalisti, tai saattaa olla että lyö nuo viat päälle, jonka jälkeen alakierroksilla lähdöt takkuaa. n. 3000 sitten hyökkää.
Todella arvaamaton kampe.
Noissa puitteissa osia käytetty irti. Voisiko jokin olla mennyt pieleen siltikin? Vikakoodia ei aikaisemmin ollut.
- Voiko turbon tanko olla väärin turbohuollon jälkeen? Sähköinen actuaattori siis kyseessä
- Voiko swirl flaps vaatia koodauksen tms?
- Voiko uus Turbo uusine kilkkeineen aiheuttaa jostain syytä elektroniikalle moista?
Niin, ja katsastus menny jo umpeen. Tuulilasin vaihdan vielä, ja sitten pitäs leimaa lähteä yrittään. Tuosta jos vielä pompauttavat.
Taannoin meni hydr. letku takaa, jolloin otin auton isompaan huoltoon. Taka-akselin laitossa kun meni aikaa niin päätin sitten samalla uusia muitakin ajankohtaisia.
* Turbo paluulinja tihkui
- Käytin turbon huollossa, imusiivet oli vähän kuluneet, muuten hyvä oli kuulemma
- uuet tiivisteet ja rokkaa
* DPF ebaystä mallia BoltOn tarvike
- koska 340tkm jo alkuperäsellä, ja alkuperäsen pesetys tms varalle
* Normihuoltoa, webasto, termarit yms.
* Laatikko (automaatti) tiivistesetti, uudet kumet mekatroniikan alle, sähköpistokkeen (joka vuoti) tiivisteet, öljypohja uusi, ei vuoda enään!
* Throttle Body, eli imuläppä, tästä oli antanut koodia jo useasti, ja vaikutti mm Adapative Cruise Control:iin, ei aina menny päälle
* Imusarjan läpät. Tämän tulppasin sokeilla, tiivisteet uusin (muoviset taisi olla nuo läpät, että en tiedä oisiko ollut tarpeen) Läppäakselin tiivisteet oli jonkin verran tihkuneet, mutta nyt siis koneen kylki puhdas.
No, tässä kävi nyt perineinen, eli en tiedä enään, mikä toimenpiteistä aiheutti kyseisen vikakoodin!
eli kaksi koodia:
4530 - Charge air pressure control, control deviation
4521 - Charge air pressure control, control deviation
Auto ajossa saattaa toimia normaalisti, tai saattaa olla että lyö nuo viat päälle, jonka jälkeen alakierroksilla lähdöt takkuaa. n. 3000 sitten hyökkää.
Todella arvaamaton kampe.
Noissa puitteissa osia käytetty irti. Voisiko jokin olla mennyt pieleen siltikin? Vikakoodia ei aikaisemmin ollut.
- Voiko turbon tanko olla väärin turbohuollon jälkeen? Sähköinen actuaattori siis kyseessä
- Voiko swirl flaps vaatia koodauksen tms?
- Voiko uus Turbo uusine kilkkeineen aiheuttaa jostain syytä elektroniikalle moista?
Niin, ja katsastus menny jo umpeen. Tuulilasin vaihdan vielä, ja sitten pitäs leimaa lähteä yrittään. Tuosta jos vielä pompauttavat.
Comment