- Kylmäkäynnistys: Aamulla autoa käynnistettäessä visko saattaa humista kovaa hetken aikaa. Tämä johtuu siitä, että öljy on valunut yön aikana työskentelyalueelle. Muutaman minuutin sisällä keskipakoisvoima pumppaa öljyn takaisin säiliöön ja humina lakkaa, jos moottori on kylmä.
- Vikatila: Jos visko on rikki, se yleensä joko pyörii koko ajan (laakeri jumissa tai öljy jumiutunut) tai ei tartu koskaan (öljyt vuotaneet ulos), jolloin auto ylikuumenee paikallaan seisoessa.
Viskon toiminta e65 bensa
Collapse
X
-
Viskon toiminta e65 bensa
Last edited by junkkri; 22-01-2026, 18:44.Tags: None
-
-
Pitäskö, kun moottori on kylmänä, "pysähtyä" sanomalehdellä? Minulla ei pysähdy!? Vaihdoin termarin kun kävi kylmänä 60-70astetta! Nyt pari päivää lämmöt ok. Ilmeisesti visko pyörii kokoajan????Originally posted by zener View PostJoo kyllä se kylmänä hetken humisee ja pääsäntöisesti ne hajoaa tuolla jälkimmäisellä tavalla.Last edited by junkkri; 22-01-2026, 20:14.
Comment
-
Sillon kun se on lukittu ja humisee eli siirtää ilmaa, niin ei varmasti sanomalehdellä pysähdy. Itse olen nuo suosiolla uusinut.
Comment
-
No näin ajattelin minäkin. Alkuperäinen vai "halpa"? Onko suosituksia??Originally posted by zener View PostSillon kun se on lukittu ja humisee eli siirtää ilmaa, niin ei varmasti sanomalehdellä pysähdy. Itse olen nuo suosiolla uusinut.
Eikö se kylmänä pitäis tosiaan olla "pyörimättä" eli ??Last edited by junkkri; 22-01-2026, 20:49.
Comment
-
Comment
-
Vielä sen verran, että ei "pöhise" vaan propelli rupee heti pyörimään!? Ihmetyttää vaan, että termrin vaihdolla lämmöt tosiaan pari päivää normaalit !? Jos propelli pyörii kokoajan, niin luulis, ettei lämpene normaalisti !?Originally posted by zener View PostKylmänä se muutaman minuutin pöhisee, mutta sitten pitäisi hiljentyä. Noissa kannattaa suosia Sachs/Behr.
Comment
-
Kyllähän se visko aina siellä pyörii matkassa, eli siivet ei koskaan ole täysin pysähtyneenä, kun moottori käy. Sittenku se visko lukittuu niin alkaa se ilma kunnolla vasta siirtymään.
Comment
-
Kyllä minulla se lukittuu heti kylmänä!? Pitää varmaankin ostaa uusi!Originally posted by zener View PostKyllähän se visko aina siellä pyörii matkassa, eli siivet ei koskaan ole täysin pysähtyneenä, kun moottori käy. Sittenku se visko lukittuu niin alkaa se ilma kunnolla vasta siirtymään.
Comment
Comment