Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E66 745iL Vs. 735iL

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simpel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 405

BMW E66 745iL Vs. 735iL

Elikkä olisin ostamassa jossain vaiheessa tällasta.
    745iL:
    http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud/524/auto_php-id=613524-fin_auto24_ee.html

735iL:

en löytänyt tekstiä tästä autosta/mallista ja kaikesta niin meinasin kysyä että onko porukalla mielipiteitä?
    mitkä on viat? ominaisuudet sun muut?
    Kertokaa ihmeessä mielipiteitä

Kiitos neuvoista.
    Last edited by Simpel; 27-07-2009, 23:04.
  • Simpel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 405

eikö kellään ole mielipiteitä neuvoja ja muita faktoja?

Comment

• Nisti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 705
      • På Gränsen

Aika vähissä on kyseisen auton omistajat viellä tällä foorumilla.

tuolta jotain: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=130567
      "MURPHY'S LAW"
      "Whatever can go wrong will go wrong,
      and at the worst possible time,
      in the worst possible way"

Comment

• Simpel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 405

Sen olen lukenut jo..eipä oikein mitään kertonut mutta otin yhteyttä nimimerkkiin joka omistaa/omisti sellaisen..

Kiitos kuitenkin..

Aika vähissä näyttää olevan joo..
        Olen vaan lähinä miettinyt sitä kulutusta, iso bensakone kiinnostaa ja haluaisin tietää ihan kulutuksen ajossa/ihmisiltä..se joka on kirjassa ei vältämättä ole oikein..

Comment

• Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3844
          • Nokia

Originally posted by Simpel View Post
          Sen olen lukenut jo..eipä oikein mitään kertonut mutta otin yhteyttä nimimerkkiin joka omistaa/omisti sellaisen..

Kiitos kuitenkin..

Aika vähissä näyttää olevan joo..
          Olen vaan lähinä miettinyt sitä kulutusta, iso bensakone kiinnostaa ja haluaisin tietää ihan kulutuksen ajossa/ihmisiltä..se joka on kirjassa ei vältämättä ole oikein..
          Yli 10 litraa. Ei varmaan sen tarkemmin tarvi tietää..
          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

ex. 53*BMW

Comment

• _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

Originally posted by Tomi T View Post
            Yli 10 litraa. Ei varmaan sen tarkemmin tarvi tietää..
            Jep. 10-20 litraa, eiköhän se tuohon haarukkaan mene lähes joka tilanteessa.
            Jos seiskaa on ostamassa niin eipä silloin pitäisi kulutuksella olla juurikaan väliä.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Simpel
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 405

Originally posted by _nixu_ View Post
              Jep. 10-20 litraa, eiköhän se tuohon haarukkaan mene lähes joka tilanteessa.
              Jos seiskaa on ostamassa niin eipä silloin pitäisi kulutuksella olla juurikaan väliä.
              ei sillä olekkaan mutta ihmettelin..
              750 iL näyttää kuluttavan 8,5 maantiellä ja 11,4 yhdistetty...menisköhän se siihen haarukkaan..

Comment

• pmv
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2032
                • tornio

Ei minulla tuollaista N62-koneista Bemaria ole ollut, mutta sen mitä tuollaisen isompaa versiota ajoin enempi, niin en saanut sitä syömään yli 15 l/100 km. Siihen sisältyi monenmoista maantieajoa, mutta aika raskaalla jalalla ajelin, siis vapaan nopeuden autobahnaa. Rauhallisemmalla ajolla se meni 11 l/100km. Uskon, että tuon alle sillä on vaikea päästä, sen verta hauska voimansiirto-moottori paketti tuo on. Siis varmaan jossain testisyklissä meneekin alle 10 l/100 km, mutta ei varmaan kenenkään luonteenlujuus kykenen siihen.

En ole sen kummemmin kuullut näitten moottorien tai mallien vioista. Mutta eipä ne nyt ole vielä niin yleisiä. Harvat omistajat tuntuvat olevan todella tyytyväisiä. Toki, jos onnistuu hommaamaan sen pommeimman yksilön, niin varmasti tulee hässäkkää. Mutta se kai pätee kaikkiin käytettyihin....

Comment

• Simpel
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 405

Originally posted by pmv View Post
                  Ei minulla tuollaista N62-koneista Bemaria ole ollut, mutta sen mitä tuollaisen isompaa versiota ajoin enempi, niin en saanut sitä syömään yli 15 l/100 km. Siihen sisältyi monenmoista maantieajoa, mutta aika raskaalla jalalla ajelin, siis vapaan nopeuden autobahnaa. Rauhallisemmalla ajolla se meni 11 l/100km. Uskon, että tuon alle sillä on vaikea päästä, sen verta hauska voimansiirto-moottori paketti tuo on. Siis varmaan jossain testisyklissä meneekin alle 10 l/100 km, mutta ei varmaan kenenkään luonteenlujuus kykenen siihen.

En ole sen kummemmin kuullut näitten moottorien tai mallien vioista. Mutta eipä ne nyt ole vielä niin yleisiä. Harvat omistajat tuntuvat olevan todella tyytyväisiä. Toki, jos onnistuu hommaamaan sen pommeimman yksilön, niin varmasti tulee hässäkkää. Mutta se kai pätee kaikkiin käytettyihin....
                  jooh..itse olen samaa mieltä että kyllä se siihen 10-12 väliin jää se kulutus..välillä raskas jalka välillä ei..
                  mielenkiintoinen paketti olis kyllä..
                  Toinen vaihtoehto on sitten 735iL mutta siinä ei ole niin hyviä varusteita ja väri ei ole musta joka olis ihanne väri..

Kiitos mielipiteestä.

Comment

• ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

Ostat siis kalleinta Bemarin mallia ja eniten mietityttää kulutus?
                    Ei tarvitse provosoitua/ottaa herneitä nenään, mutta mielestäni tuo olisi viimeinen kysymys, koska jos aletaan 7-sarjaa katselemaan, tiedostetaan jo valmiiksi isommat kulut(paremmat moottorit) ja suuremmat huoltokulut(raskas auto).

En tarkoita, että kulut ovat mitään tähtitieteellisiä ja onhan tuo aika tuore auto, joten tuskin ajan patina on vielä iskenyt siihen niin pahasti kuin esim. vanhimpiin e38. Niissähän menee polttoainetankkia, kun vanha alkaa antautumaan 15 vuoden käytön jälkeen.

Mutta mun neuvo on, ota todellakin tuolla isommalla motilla
                    W124 voll, markalla pidemmälle

Comment

• Simpel
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 405

Originally posted by ka00z View Post
                      Ostat siis kalleinta Bemarin mallia ja eniten mietityttää kulutus?
                      Ei tarvitse provosoitua/ottaa herneitä nenään, mutta mielestäni tuo olisi viimeinen kysymys, koska jos aletaan 7-sarjaa katselemaan, tiedostetaan jo valmiiksi isommat kulut(paremmat moottorit) ja suuremmat huoltokulut(raskas auto).

En tarkoita, että kulut ovat mitään tähtitieteellisiä ja onhan tuo aika tuore auto, joten tuskin ajan patina on vielä iskenyt siihen niin pahasti kuin esim. vanhimpiin e38. Niissähän menee polttoainetankkia, kun vanha alkaa antautumaan 15 vuoden käytön jälkeen.

Mutta mun neuvo on, ota todellakin tuolla isommalla motilla
                      Ei tuo kulutus minua haittaa, olen vaan kiinostunut paljonko se oikein vie..en ole koskaan ennemmin ajanut noin isolla koneella olevaa autoa.
                      ei siitä ongelmaa ole vaikka 15 viekin
                      ei herneitä

Mä olen kans tän isomman koneen mukaan, ja autokin on hienompi..vaikka toisen vanteet mielyttää enemmän, mustassa on varusteita kuvien mukaan enemmän...
                      Tietenkin käyn kattoo ja ajaa molempia sitten päätän..
                      740d malli olis kolmas joka kiinnostaa mutta aika huonosti tarjolla ..eli jää pois tästä valikoimasta lopullisesti...

Onko noissa alustan kanssa samanlaisia ongelmia kuin esim. E39-ssä?

5 sarja E60 sedan ei tarjoa tarpeeksi tilaa, ja farmarista en pidä yhtään..3 sarjaa ei tuu kuuloonkaan...
                      ei oo muita kuin 7

kiitos mielipiteestä.
                      Last edited by Simpel; 27-07-2009, 22:56.

Comment

• pmv
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2032
                        • tornio

Kyllä kai kulutuksesta kyseleminen on ihan relevantti asia, vaikka olisikin ostamassa BMW:n isointa mallia. Kun katselee noita hintoja, niin pikkuhiljaa alkaa E65/66 olla ihan tavallisen mattimeikäläisen mahdollisuuksien rajoissa ostaa. Ja ajoonhan tuollainen auto ostetaan, kyllä käyttökuluista voi esittää asiallisen kysymyksen. Moni, joka on hankkimassa uutta 30-40 k€:n autoa, miettii aika lailla käyttökuluja. Toinen juttu on myös se, että ainakin itseä potuttaisi ostaa tuollainen 7 ja sitten todeta että kaikesta teknologisesta ylivoimasta huolimatta auton kulutus vastaa 70-luvun teknologiaa.

Toki minun tiedon mukaan kulutuskin on siis seiskassa linjassa muun tekniikan kanssa.

Comment

• Simpel
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 405

Originally posted by pmv View Post
                          Kyllä kai kulutuksesta kyseleminen on ihan relevantti asia, vaikka olisikin ostamassa BMW:n isointa mallia. Kun katselee noita hintoja, niin pikkuhiljaa alkaa E65/66 olla ihan tavallisen mattimeikäläisen mahdollisuuksien rajoissa ostaa. Ja ajoonhan tuollainen auto ostetaan, kyllä käyttökuluista voi esittää asiallisen kysymyksen. Moni, joka on hankkimassa uutta 30-40 k€:n autoa, miettii aika lailla käyttökuluja. Toinen juttu on myös se, että ainakin itseä potuttaisi ostaa tuollainen 7 ja sitten todeta että kaikesta teknologisesta ylivoimasta huolimatta auton kulutus vastaa 70-luvun teknologiaa.

Toki minun tiedon mukaan kulutuskin on siis seiskassa linjassa muun tekniikan kanssa.
                          Oikeassa olet.
                          Kyllä se menee tekniikan ja massan mukaan, mutta ei se mahdottomia ole niinkuin ensivaikutelmalla voisi luulla..
                          Mä kuin luulin että alle 15 ei pääse missään ja millään, mutta näköjään alle 10 on mahdollista motarilla normaalivauhtia.

Comment

• Simpel
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 405

Onko kellään tietoa millainen on

kyseisen auton vaihdelaatikko, millaisia talvivanteita/kumeja tossa voi käyttää, onko se yhtä tarkkaa kuin E39?

Comment

• _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

Originally posted by Simpel View Post
                              Onko kellään tietoa millainen on

kyseisen auton vaihdelaatikko, millaisia talvivanteita/kumeja tossa voi käyttää, onko se yhtä tarkkaa kuin E39?
                              No onhan se nyt tärkeää että on oikeankokoiset renkaat. Edelleen, jos renkaissakin pitää säästää ostamalla alikokoisia niin unohda koko seiska :think
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎