Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 n62b44 savutaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    E65 n62b44 savutaa

    Osaisiko joku sanoa voisiko vika olla tuossa öljyn "huohotin separaattorissa" mikä ainakin noita vanhempia/aiempia kaseja on aina välillä on vaivannut. Oire/savutus ilmenee kun tyhjäkäyntiä on ollut pidempään ja nostaa kierroksia niin savutus on komeaa. Savutus tulee vain kun kone on lämmennyt. Savutusta ei ainakaan peileistä näe enää kun kirrokset ovat nousseet.

    Konella on mittarin mukaan 152000km. Käy nätisti tyhjäkäyntiä ja käynnistyy hyvin. Kierrokset humppaa viileänä ajossa 1500rpm:n kohdilla mutta loppuu koneen lämmettyä, imuvuotoako? vai laatikko vikaa. Impalla en ole itse autoon päässyt käsiksi, ilmottaa aina: no response from control unit, tms. Täytyy tietysti käyttää jollain muulla luetuttamassa vika-koodit. Mutta varmistelin vain tuon huollon lähestyessä, jos vaihtaisi samassa tuon huohotin hässäkän vai onko turhaa touhua.
  • jopeh
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 694
    • Tampere

    #2
    Omassa E65:ssa vaihdettiin alipainekalvot ja kaikenlainen oireilu ja vinkuminen tyhjäkäynnillä hävisivät. Taitaa olla moottorin halvimmat osat vaihtaa. Taisivat olla parikymppiä kappale.
    "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1482
      • Porvoo

      #3
      Originally posted by jopeh View Post
      Omassa E65:ssa vaihdettiin alipainekalvot ja kaikenlainen oireilu ja vinkuminen tyhjäkäynnillä hävisivät. Taitaa olla moottorin halvimmat osat vaihtaa. Taisivat olla parikymppiä kappale.
      Ok,

      Täytyy noi sitten ainakin vaihdella. Juu unohtuikin tuossa mainta kun kaasua höllää niin sellainen hennon hento vieano vinkaisu jostain tulee. Viittiskö joku laittaa osanumeroa noille tai kuvaa.

      Oliko nuo kuvassa 13 osaset?
      Last edited by Rale; 30-06-2011, 16:39.

      Comment

      • jopeh
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 694
        • Tampere

        #4
        Juuri nuo. Voisin vaikka lyödä vetoa, että ne on rikki.
        "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Originally posted by jopeh View Post
          Juuri nuo. Voisin vaikka lyödä vetoa, että ne on rikki.
          Jep. Kiitokset täytyy tilata nuo.

          Comment

          • Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1482
            • Porvoo

            #6
            "syyllinen"??

            Jaahans taisi syyllinen ehkä! tähän vikaan löytyä.

            Eli jos oikein ymmärisin niin kyseinen osa on vakuumipumppu, jonka tehtävä pitäisi olla tyhjiön tekeminen. Irroitin tuosta tuon vanhan ja öljythän sieltä lurahti ulos. Tuosta lähtee kaksi letkua, toinen taitaa mennä jarrutehostajalle ja toinen ohuempi ilmeisesti imusarjaan suoraan? Vika rupesi löytymään kun viimeisestä huollosta oli mennyt noin 2000km ja auto pyysi lisäämään öljyä. Tikku tuli katsottua ja todettava sama kuin auto, että sitä pitää siis lisätä, mutta mihin se öljy sieltä häviää? Noi kalvot tuossa ylempää tuli jo vaihdettua samoin se paineanturi sinne imusarjan perään. Tuosta savusta päätellen se kyllä pähkäilyjeni mukaan sinne imusarjaan siis pääsee ja tuo vakuumipumppu tuli sitten vaihdettua.

            Milläs sitten saisi parhaiten tuon öljyn pois tuolta imusarjasta ja putkistosta?? Lähteekö se vaan ajan kanssa ajamalla vai onko jotai hyviä ehdotuksia. Jos toi katalysaattori ylipäätään on vielä ehjä se ei taida tykätä jos tosta lambdan reijästä liruttelisi Iso-propanolia läpi ja paineilmaa perään vai kuinka?
            Last edited by Rale; 30-06-2011, 16:40.

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4646
              • Tuusula

              #7
              Lähtee ajan myötä, ja vanhemmitenhan sinne aina kerääntyy öljyä jonkin verta.
              Jos siellä nyt sitä kovinkin reilusti on niin kannattaa irroittaa imusarja ja pestä kunnolla, toki siinä on hitusen tekemistä..
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1482
                • Porvoo

                #8
                Originally posted by Jonsku View Post
                Lähtee ajan myötä, ja vanhemmitenhan sinne aina kerääntyy öljyä jonkin verta.
                Jos siellä nyt sitä kovinkin reilusti on niin kannattaa irroittaa imusarja ja pestä kunnolla, toki siinä on hitusen tekemistä..

                Näihän se taitaa olla ettei oikotietä "onneen" tässäkään ole. Täytyy nyt jonkin aikaa kurvailla ja seurata kuinka käy. En kyllä aluksi uskonut että vika olisi ollut tuossa käikäleessä kun savutti vain vasemmanpuoleisesta lohkosta, mutta kun katselin tossa illan hämärissä eilen niin taitaa, juuri sinne vasemmalle puolelle toi ohkasempi letku tiensä löytää. Jarrutehostajaa en sitten katsonut mihin se sieltä johtaa.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎