Tervehdys,
Vian kuvaus lyhyesti: Auto toimii moottorin ollessa kylmänä hyvin ja täysin lämpimänä, mutta sitten tuo väli lämpenemis vaiheessa on kierrosten hummailua ja tukkoisuutta alle 2000rpm:n tuon 2Krpm:n yli kierroksillakin pelaa hyvin. Tässä E65:ssa kun on tuossa kierroslukumittarilla tuo kierrättämisen suositusraja=palaa merkkivalo ja valon sammuessa alkaa nykiminen. Autossa ei ole vikakoodeja(INPA) moottoripuolelta lainkaan ja livedataa katsoessa on maffilla huutomerkki päällä mutta ei vikakoodia ja tämäkin rauhoittuu kun kone lämpenee kunolla mutta jää siis sinne ylärajalle(MAFFI on vaihdettu uuteen)
Ainoa mikä omasta mielestä on "outoa" on tuo paluuveden lämpötilan näyttämä, eli se näyttää vielä useiden minuuttien ajonkin jälkeen paluuveden lämpötilaa miinus asteisena, tyyliin 10min ajoa ulkolämpötila -6 ja paluuveden lämpötila -1. Onko normaalia? kuitenkin normaali vedenlämpö huitelee jo jossain +40-50 asteen tietämillä. Kysymys kuulukin voiko tuo lämpötila anturi olla siis rikkoutunut ja voiko se "säätää" mottorin käynnin noin vituilleen.
Sitten vielä muutama kuva kysymys. Tuleeko kuvissa näkyvä heat exchanger osa(14) kiinni vaihteiston lauhdinputkistoon osa (1 ja 2)?
Vian kuvaus lyhyesti: Auto toimii moottorin ollessa kylmänä hyvin ja täysin lämpimänä, mutta sitten tuo väli lämpenemis vaiheessa on kierrosten hummailua ja tukkoisuutta alle 2000rpm:n tuon 2Krpm:n yli kierroksillakin pelaa hyvin. Tässä E65:ssa kun on tuossa kierroslukumittarilla tuo kierrättämisen suositusraja=palaa merkkivalo ja valon sammuessa alkaa nykiminen. Autossa ei ole vikakoodeja(INPA) moottoripuolelta lainkaan ja livedataa katsoessa on maffilla huutomerkki päällä mutta ei vikakoodia ja tämäkin rauhoittuu kun kone lämpenee kunolla mutta jää siis sinne ylärajalle(MAFFI on vaihdettu uuteen)
Ainoa mikä omasta mielestä on "outoa" on tuo paluuveden lämpötilan näyttämä, eli se näyttää vielä useiden minuuttien ajonkin jälkeen paluuveden lämpötilaa miinus asteisena, tyyliin 10min ajoa ulkolämpötila -6 ja paluuveden lämpötila -1. Onko normaalia? kuitenkin normaali vedenlämpö huitelee jo jossain +40-50 asteen tietämillä. Kysymys kuulukin voiko tuo lämpötila anturi olla siis rikkoutunut ja voiko se "säätää" mottorin käynnin noin vituilleen.
Sitten vielä muutama kuva kysymys. Tuleeko kuvissa näkyvä heat exchanger osa(14) kiinni vaihteiston lauhdinputkistoon osa (1 ja 2)?
Comment