Announcement

Collapse
No announcement yet.

e65 pätkii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    e65 pätkii



    mikähän moisessa vikana :think
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Osta pois ja kerro meillekkin
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Suuttimet taikka kalliimpi remppa, valvetronicin ns. intermediate leverit kuluneet jolloin sylinterin täyttö ei oo tasainen.
      Tosin tämä ongelma (mistä on huoltotiedoite myös) koskaa lähinnä kylmäkäynistystä jolloin käy huonosti.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • E38
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 269
        • HKI,TKU

        #4
        Siinä varmaan monivikainen kiertopalkinto. Muista sitten vielä, että moottorin vesivuoto on tyyppivika ennen 9/2003 valmistetuissa N62:n moottoreissa ja korjaaminen maksaa n 4 tonttua. Tämän pääpalkinnon hoitaminen hoituu vain marmorilla...

        Tossa video All Germanin tekemästä korjauskitistä kyseiseen myllyyn: http://wn.com/all_german_auto__bmw_7...s_cooling_leak
        Kun videota katsoo niin ei tiedä nauraisiko vai itkisikö... alkuperäinen putki on oikea suunnittelun kukkanen.
        Autotalli:
        -07 Lexus GS300
        -96 Mercedes-Benz SL320
        -79 Wartburg 353W Tourist
        -66 Cadillac Coupe De Ville


        Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Originally posted by E38 View Post
          Siinä varmaan monivikainen kiertopalkinto. Muista sitten vielä, että moottorin vesivuoto on tyyppivika ennen 9/2003 valmistetuissa N62:n moottoreissa ja korjaaminen maksaa n 4 tonttua. Tämän pääpalkinnon hoitaminen hoituu vain marmorilla...
          Niin vain marmorilla se noin kalliiksi voi tulla. Sen sijaan että käyttäisi noin 60 tuntia koneen purkuun ja kasaukseen putken vaihdon vuoksi kannattaa varmasti teettää siihen videon kaltainen ratkaisu, ja useampikin samalla myyntiä varten. Helpoin lienee ostaa alkuperäinen vesiputki, ottaa keskeltä pari senttiä pois ja sorvauttaa päihin vastakkaissuuntaiset kierteet sekä päälle sopiva putki johon myös vastaavat kierteet, kierteisiin liimatiivistys juuri ennen asennusta. Toki tuon voi ideoida monella tapaa.

          Mukavaa että näitä pikkuvikaisia seiskoja alkanee kohta tulla halvalla myyntiin. Ehkä tässä joutuu siirtymään sitten E6xllä käyttöautoilemaan

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Originally posted by hcaape View Post
            http://www.nettiauto.com/bmw/745/4004772

            mikähän moisessa vikana :think
            Eihän tuota tutkimatta tiedä.

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #7
              Originally posted by WSE1 View Post
              Mukavaa että näitä pikkuvikaisia seiskoja alkanee kohta tulla halvalla myyntiin. Ehkä tässä joutuu siirtymään sitten E6xllä käyttöautoilemaan
              Yllättävän kauanhan nää on kestäneet ennenkuin omistajilta on mennyt hermot.. voi olla että joutuu tälläsen mahdollisimman vikaisen hankkimaan ihan vaan räpellettäväks. Ulkonäköhän näissä on vähän sellanen, että ei kehtaa ajella kun on pyöreelamppusella tottunu edustamaan.

              Ja vikahan voi olla mitä vaan.. lähtisin kuitenkin siitä että käy kokonaisuutena huonosti ja joku pytty vaan oireilee ekana.
              Last edited by Morkai; 29-05-2011, 12:07.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • junkkri
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 679
                • Järvenpää

                #8
                Mitenköhän

                Originally posted by WSE1 View Post
                Niin vain marmorilla se noin kalliiksi voi tulla. Sen sijaan että käyttäisi noin 60 tuntia koneen purkuun ja kasaukseen putken vaihdon vuoksi kannattaa varmasti teettää siihen videon kaltainen ratkaisu, ja useampikin samalla myyntiä varten. Helpoin lienee ostaa alkuperäinen vesiputki, ottaa keskeltä pari senttiä pois ja sorvauttaa päihin vastakkaissuuntaiset kierteet sekä päälle sopiva putki johon myös vastaavat kierteet, kierteisiin liimatiivistys juuri ennen asennusta. Toki tuon voi ideoida monella tapaa.

                Mukavaa että näitä pikkuvikaisia seiskoja alkanee kohta tulla halvalla myyntiin. Ehkä tässä joutuu siirtymään sitten E6xllä käyttöautoilemaan
                tuo ilmenee/oireilee tuo vuoto? Minulla 745iA 2003/2 aj. 144tkm onko syytä huoleen ja millaisilla km:llä. Onko kukaan teettänyt ko korjausta missään eli onko tosiaan noin hankala/kallis?

                Comment

                • Madfexx
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3646
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by junkkri View Post
                  tuo ilmenee/oireilee tuo vuoto? Minulla 745iA 2003/2 aj. 144tkm onko syytä huoleen ja millaisilla km:llä. Onko kukaan teettänyt ko korjausta missään eli onko tosiaan noin hankala/kallis?
                  Kannattaa katsoa tuo E38:n linkittämä video, siitä selviää hyvin ongelman laita. Kyllähän tuohon hommaan ainakin työtunteja menee pirusti, jos alkuperäisellä osalla korvaa.
                  Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                  Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                  Comment

                  • MakeH
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1170
                    • Vantaa

                    #10
                    Joo tuon voi korvata tarvikeosalla, myydään ainakin jenkeissä. Vaihto on huomattavasti helpompi.

                    Comment

                    • E38
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 269
                      • HKI,TKU

                      #11
                      Originally posted by junkkri View Post
                      tuo ilmenee/oireilee tuo vuoto? Minulla 745iA 2003/2 aj. 144tkm onko syytä huoleen ja millaisilla km:llä. Onko kukaan teettänyt ko korjausta missään eli onko tosiaan noin hankala/kallis?
                      Vuoto oireilee niin, että kun kuuma kone jäähtyy parkissa niin koneen edestä keskeltä alkaa valua jäähdytinnestettä alle lammikoksi asti. Vuoto loppuu kun myllyn ajaa kuumaksi. Neste tulee koneen edestä pienestä reijästä.

                      Näin se alkoi mullakin ja eksääni tehtiin tollanen putken vaihto Espoon Laakkosella 2009, (autolla oli ajetettu jotain 120tkm siinä vaiheessa). Siellä oli tasan yksi mies joka osasi putken vaihtaa. Kiitokset vielä hänelle hyvästä työstä. Ilman tota All Germanin putkea, eli alkuperäisellä osalla vaihtotyö on helvetillinen duuni = mylly irti laatikosta ja pöydälle, sitten se avataan levälleen ja vaihdetaan etukautta tämä suunnittelun kukkanen.

                      En usko, että Lakkonen lähtisi korjaamaan N62:n moottoria tolla All Germanin osalla ja taas tavallisella nyrkkipajalla ei varmaan ole tarvittavia osia että pannun saan tarpeeksi levälleen putkeen esiin saamiseksi? Korjatkaan jos jostain pajalta löytyy työkaluja. Ainakin vuonna 2009 tilanne oli vielä tämä.

                      Te jotka haaveilette siirtymisestä E65:lla "käyttöautoilemaan" niin älkää nyt hyvät ystävät ampuko itseänne jalkaan. Lukekaan noita jenkkifoorumeita niin pääsette mukaan mitä kaikkea noista helmistä löytyy. Ei se hankintahinta vaan ne käyttökustannukset...
                      Autotalli:
                      -07 Lexus GS300
                      -96 Mercedes-Benz SL320
                      -79 Wartburg 353W Tourist
                      -66 Cadillac Coupe De Ville


                      Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎