Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 etujarrulevyjen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    E65 etujarrulevyjen vaihto

    eli auto 735i -02
    ja katsastus täti sanoi vaihda etulevyt onko moisessa operaatiossa mitään
    huomioitavaa :think
    satulat irti ja uudet levyt tilalle kun ei näistä bimmereistä tiedä
    ei mee mitkään asennukset kuin normi autoissa
    ps haluan välttää vikakoodit
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(
  • erese
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 478
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by hcaape View Post
    eli auto 735i -02
    ja katsastus täti sanoi vaihda etulevyt onko moisessa operaatiossa mitään
    huomioitavaa :think
    satulat irti ja uudet levyt tilalle kun ei näistä bimmereistä tiedä
    ei mee mitkään asennukset kuin normi autoissa
    ps haluan välttää vikakoodit
    Ei kait tuossa voi pahemmin sössiä jos vähänkin tietää mitä tekee.
    Tästä linkistä lisätietoa http://tis.spaghetticoder.org/e65/73.../Front_brakes/
    Last edited by erese; 30-06-2011, 05:55.
    F40 -20
    F20 -13
    E46 320D Touring -01
    E36 "nokivasara" Touring -99

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Originally posted by hcaape View Post
      eli auto 735i -02
      ja katsastus täti sanoi vaihda etulevyt onko moisessa operaatiossa mitään
      huomioitavaa :think
      satulat irti ja uudet levyt tilalle kun ei näistä bimmereistä tiedä
      ei mee mitkään asennukset kuin normi autoissa
      ps haluan välttää vikakoodit
      Kuin, näissähän menee just niinkuin normi autoissa Ranskalaisissa on sitten poikeeusmenetelmiä ja VAG on muutenvain hankala...

      Tarpeet : Jarrulevyt, mielellään palat ja tällöin mahdollisesti / todennäköisesti myös kulumisanturi. Myös levyjen kiinnitysruuvit voi varata jos kantit pyöristyvät.

      Pyörä pois, satula irti ja kannatukselle pukin päälle / roikkumaan narulla ettei jää jarruletkun varaan, jarrulevyn kiinnitysruuvi irti (voi vaatia muutaman napautuksen eli irtoaa paremmin jos kuusiokolohylsyn naputtaa vasaralla ruuviin). Jos kantit pyöristyvät sitten ruuviin lyödään pykälää isompi hylsymallinen torx niin kauan että se leikkaa urat ja uppoaa kunnolla kantaan, näin ovat tiukimmatkin aina auenneet.
      Sitten levy pois, navan kunnollinen puhdistus ja hieman (ohuelti) kuparisparayta / vast väliin, uusi levy paikoilleen ja satula takaisin jos sitä ei tarvitse remontoida - toki samalla on hyvä vaihtaa jarrupalatkin ja palojahan joutuu painamaan /kampeamaan (työkaluista riippuen) sisään että menevät uudelle levylle. Palojen vaihdossa joutuu sitten huomioimaan kulumisanturin kuljettajan puolella - vanhaakin voi käyttää jos se pysyy ehjänä. Jos levy on orkkis tai muuten maalattu sitähän ei tarvitse sen kummemmin puhdistella. Tarvikelevyistä joutuu suojarasvan poistamaan ennen asennusta.
      Muistakaamme kiristää myös pyöränpultit lopuksi.
      Last edited by WSE1; 30-06-2011, 20:53.

      Comment

      • hcaape
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 837
        • hyvinkää

        #4
        Originally posted by WSE1 View Post
        Kuin, näissähän menee just niinkuin normi autoissa Ranskalaisissa on sitten poikeeusmenetelmiä ja VAG on muutenvain hankala...

        Tarpeet : Jarrulevyt, mielellään palat ja tällöin mahdollisesti / todennäköisesti myös kulumisanturi. Myös levyjen kiinnitysruuvit voi varata jos kantit pyöristyvät.

        Pyörä pois, satula irti ja kannatukselle pukin päälle / roikkumaan narulla ettei jää jarruletkun varaan, jarrulevyn kiinnitysruuvi irti (voi vaatia muutaman napautuksen eli irtoaa paremmin jos kuusiokolohylsyn naputtaa vasaralla ruuviin). Jos kantit pyöristyvät sitten ruuviin lyödään pykälää isompi hylsymallinen torx niin kauan että se leikkaa urat ja uppoaa kunnolla kantaan, näin ovat tiukimmatkin aina auenneet.
        Sitten levy pois, navan kunnollinen puhdistus ja hieman (ohuelti) kuparisparayta / vast väliin, uusi levy paikoilleen ja satula takaisin jos sitä ei tarvitse remontoida - toki samalla on hyvä vaihtaa jarrupalatkin ja palojahan joutuu painamaan /kampeamaan (työkaluista riippuen) sisään että menevät uudelle levylle. Palojen vaihdossa joutuu sitten huomioimaan kulumisanturin kuljettajan puolella - vanhaakin voi käyttää jos se pysyy ehjänä. Jos levy on orkkis tai muuten maalattu sitähän ei tarvitse sen kummemmin puhdistella. Tarvikelevyistä joutuu suojarasvan poistamaan ennen asennusta.
        Muistakaamme kiristää myös pyöränpultit lopuksi.
        juu on noita tullut muihin merkkeihin vaihdeltua mutta kun siirryn bmw:hen
        joutuu aina tarkistamaan ennen tekemistä onko jotain typeriä pimpeli pom
        juttuja.ja kiitos hyvistä ohjeista.
        sDrive23i A E89 Roadster -10

        ex E92 325i -09

        ex E65 735i -02
        ex E38 730d -98 ;(

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎