Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 735i pölläyttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    E65 735i pölläyttää

    eli auto 735i -02 230 000 ajettu.
    kun seisoo vaikka liikennevaloissa 5min,kun lähtee liikkeelle pölläyttää sinistä.
    öljynkulutus n2l/10 000km.
    vika vai ominaisuus
    normaali ajossa ei tupruttele:think
    eikä vikakoodeja ja toimii normaalisti
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    #2
    Originally posted by hcaape View Post
    eli auto 735i -02 230 000 ajettu.
    kun seisoo vaikka liikennevaloissa 5min,kun lähtee liikkeelle pölläyttää sinistä.
    öljynkulutus n2l/10 000km.
    vika vai ominaisuus
    normaali ajossa ei tupruttele:think
    eikä vikakoodeja ja toimii normaalisti
    Kokeile ottaa toi anturi irti ja kokeile onko sillä vaikutusta sun sauhutteluun?
    Oliko varma ettei antanut vanoksesta olikohan pakopuolelta(bank2) vika koodia? Kokeile meneekö vanostesti läpi.
    Last edited by Rale; 24-10-2012, 08:28.

    Comment

    • hcaape
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 837
      • hyvinkää

      #3
      Originally posted by Rale View Post
      Kokeile ottaa toi anturi irti ja kokeile onko sillä vaikutusta sun sauhutteluun?
      Oliko varma ettei antanut vanoksesta olikohan pakopuolelta(bank2) vika koodia? Kokeile meneekö vanostesti läpi.
      siis mikä vanostesti ja miten se tehdään.
      ja täytyy kattoa vikakoodit uudestaan jos tulee mikä mättää
      ja onko vaarallista
      sDrive23i A E89 Roadster -10

      ex E92 325i -09

      ex E65 735i -02
      ex E38 730d -98 ;(

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Jos koneesta kuuluis vielä pieni vihellys, niin vaihda suosiolla huohottimen kalvot, imee sitä kautta öljyä.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • hcaape
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 837
          • hyvinkää

          #5
          Originally posted by Morkai View Post
          Jos koneesta kuuluis vielä pieni vihellys, niin vaihda suosiolla huohottimen kalvot, imee sitä kautta öljyä.
          siis mitkä kalvot ja mistä oon ihan pihalla auttakaa tyhmää
          muita vaihtoehtoja
          sDrive23i A E89 Roadster -10

          ex E92 325i -09

          ex E65 735i -02
          ex E38 730d -98 ;(

          Comment

          • Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1482
            • Porvoo

            #6
            Originally posted by hcaape View Post
            siis mikä vanostesti ja miten se tehdään.
            ja täytyy kattoa vikakoodit uudestaan jos tulee mikä mättää
            ja onko vaarallista
            Joku jolla on DIS voi sen vanostestin tehdä sulle. Ei toi vaarralista ole, mutta ihanan kallista. Näihin ei ole tarjolla tuota beisanin tiiviste settiä tarjolla, joten menee vanoksien uusintaan. Tolla anturin irroituksella menee säätyvän imupuolen venat muistaakseni täysin auki ja pölläyttely ei varsinaisesti enää näy vaikka öljynkulutus samassa pysyykin. Tais olla pakopulen vanos jumissa omassa ja teki juuri tuolla kuvailemallasi tavalla eli tyhjäkäynniltä kaasulle ja savun saattelemana liikkeelle.

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              #7
              Osat 13 voi mennä näistä rikki ja seurauksena pölläyttely ja toisinaan vinkuva ääni konehuoneesta.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • hcaape
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 837
                • hyvinkää

                #8
                Originally posted by Rale View Post
                Joku jolla on DIS voi sen vanostestin tehdä sulle. Ei toi vaarralista ole, mutta ihanan kallista. Näihin ei ole tarjolla tuota beisanin tiiviste settiä tarjolla, joten menee vanoksien uusintaan. Tolla anturin irroituksella menee säätyvän imupuolen venat muistaakseni täysin auki ja pölläyttely ei varsinaisesti enää näy vaikka öljynkulutus samassa pysyykin. Tais olla pakopulen vanos jumissa omassa ja teki juuri tuolla kuvailemallasi tavalla eli tyhjäkäynniltä kaasulle ja savun saattelemana liikkeelle.
                siis ei vaarallista mutta kallista jos jatkaa ajelua ja pitää huolen että öljyä koneessa no hätä vai kuinka
                jo vuoden ajellut eikä ongelmia
                sDrive23i A E89 Roadster -10

                ex E92 325i -09

                ex E65 735i -02
                ex E38 730d -98 ;(

                Comment

                • Throttle
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 793
                  • -

                  #9
                  Klassiset kuluneet venttiilivarren kumit?

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3844
                    • Nokia

                    #10
                    Originally posted by Throttle View Post
                    Klassiset kuluneet venttiilivarren kumit?
                    Ei tämä mikään museolaite ole kuitenkaan.
                    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • Rale
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 1482
                      • Porvoo

                      #11
                      Originally posted by hcaape View Post
                      siis ei vaarallista mutta kallista jos jatkaa ajelua ja pitää huolen että öljyä koneessa no hätä vai kuinka
                      jo vuoden ajellut eikä ongelmia
                      Niin tarkoitin tuolla kalliilla, noiden vanosten vaihtoa. Käyhän toi öljyn lisääminenkin pidemmän päälle kalliiksi. Kyllä sillä ajaa voi, en kyllä itse mitään maratooni suoritusta yllytä tekemään viallisella vanoksella, mikäli se vika sulla siinä edes on. Itse luulen jos vika olisi venttiilinvarren kumeissa pölläytäisi se joka tilanteessa, ei vain kuvatulla tavalla.

                      Comment

                      • hcaape
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 837
                        • hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by Rale View Post
                        Niin tarkoitin tuolla kalliilla, noiden vanosten vaihtoa. Käyhän toi öljyn lisääminenkin pidemmän päälle kalliiksi. Kyllä sillä ajaa voi, en kyllä itse mitään maratooni suoritusta yllytä tekemään viallisella vanoksella, mikäli se vika sulla siinä edes on. Itse luulen jos vika olisi venttiilinvarren kumeissa pölläytäisi se joka tilanteessa, ei vain kuvatulla tavalla.
                        no jos 2l/10 000 km lisää ei vie konkurssiin
                        ellei pahempaa ilmene
                        ei muuta kuin kovaa ajoa
                        sDrive23i A E89 Roadster -10

                        ex E92 325i -09

                        ex E65 735i -02
                        ex E38 730d -98 ;(

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by hcaape View Post
                          ei muuta kuin kovaa ajoa
                          Mitä jos kuitenkin vaihtaisit ne huohottimet tai edes tarkastaisit?

                          Miten vanos vaikuttaa öljynkulutukseen?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • hcaape
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 837
                            • hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Mitä jos kuitenkin vaihtaisit ne huohottimet tai edes tarkastaisit?

                            Miten vanos vaikuttaa öljynkulutukseen?
                            saisko ohjeita moiseen hommaan sekä mitä osia pitää ostaa
                            ja millainen homma eli miten tehdään
                            kiitos etukäteen
                            sDrive23i A E89 Roadster -10

                            ex E92 325i -09

                            ex E65 735i -02
                            ex E38 730d -98 ;(

                            Comment

                            • Rale
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1482
                              • Porvoo

                              #15
                              Originally posted by hcaape View Post
                              no jos 2l/10 000 km lisää ei vie konkurssiin
                              ellei pahempaa ilmene
                              ei muuta kuin kovaa ajoa
                              Käy tai pyydä nyt kuitenkin joku tekemään sulle toi vanostesti. Se ei maksa maltaita ja saat kuitenkin hyvää tietoa samalla. Onko sulla vetoja miten hyvin tossa tyhjäkäynniltä-> 2500-3000rpm välillä (voi olla eroa tossa kierrosluku alueella entiseen b44:een verrattuna). Vai tuleeko sellainen todella selkeä repäisy kun kierroset ylittää noita lukemia. Vai onko sulla ollut toi pöläyttely vika alusta ettet osaa verrata yhtään.

                              Mulla on nyt toi oma E61:en samalla koneella kun toi entinen 745i, niin toi kyllä menee koko kierrosalueen erittäin tasaisesti ilman kuvailemaani selkeää tehon lisäys "tunnetta"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎