e65 kylmäkäyntiongelma?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aapok
    replied
    Joo on nää aika henkimaailman vehkeitä, tainneet yrittää hieman liian hienoa tehdä kun eivät pyhätöntä viikkoa kestä läjässä kerrallaan...

    Leave a comment:


  • E38
    replied
    Korjaa nämä molemmille puolille = 3600€ ja/tai sitten korjaa N62:n toisen tyyppivian, eli moottorin vesivuodon = 4000€... aika kallis harrastus tollasen liikenteessä pitäminen.

    Leave a comment:


  • aapok
    replied
    No niinpä onkin, pitää vissiin ottaa tuokin käteen ja tarkastella tilannetta.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Bensatankin huohotinjärjestelmästä valittaa. En muista oliko tuossa seiskassa se sähköinen venttiili?

    The TEV is the Evaporative Purge Valve. This is the valve that controls the fuel vapor recovery system’s venting to the intake manifold. Your fault code could be pointing to the valve itself or to the control of the valve.

    Juu olihan siellä.
    Last edited by Rale; 24-10-2012, 08:28.

    Leave a comment:


  • aapok
    replied
    Luin tossa autosta koodit ja tuli vastaan normi missfiren jälkeen seuraava: 2772 TEV:Controller (no signal or value) Mikähän tuo voi olla kun ei itselle kerro mitään?

    Leave a comment:


  • aapok
    replied
    Remppaamaton puoli on vielä koskematta kun ei ollut huollossa silloin aikaa. Nyt pitää varata aika toisen puolen remonttiin. On mulla itselläkin tool32 mutta en kyllä osaa sitä vielä käyttää...

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Se synkkausjuttu lienee servomoottorien opetus, se onnistuu myös vaihtamalla moottorit ristiin ja käynnistämällä, tuli kokeiltua Lohkojen välisessä synkassa ei oo ongelmia ollut ainakaan täällä.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Sitte ainaki dississä oli joku valvetronic synkkausjuttu mikä kannattaa ajaa jos jotain remppaa tehty.
    Käsittääkseni koittaa johonki rajaan asti tasata lohkojen välistä "käyntinopeuseroa" mutta jos menee yli rajan niin ei osaa korjata vaan pitää nollata (tietty vika korjata eka).

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Noup, on laiskoteltu kun auto on toiminut niin pienin ongelmin ettei päivittäistä käyttöä haittaa. Säädettiinkö sulta remppaamattoman puolen ajoitusta?

    Jos viitsit, käy jollain jolla on Tool32 (inpa-paketin mukana asentuu) ja osaa katsoa sieltä nokkien referenssiasentoa. Voidaan vertailla

    Leave a comment:


  • aapok
    replied
    Jaahas, kyllä se vaan taitaa olla aika varata aikaa toisenkin puolen remonttiin, sen verran hyvin temppuileee kylmänä ja vikavalot palaa. Melko mukava on tuo rynkytys tuossa 1500rpm kohdalla! Pieni pelko on kyllä, että entä jos auto ei tulekkaa kuntoon tuon toisen remontin jälkeen...

    Joko Cell olet jatkanut em. remppaa?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Eli maksaa yhteensä about saman mitä oli merkkiliikkeen tarjous M62TU:n laahainrempasta aikanaan.

    Täällä on makuuteltu osia hyllyssä, ja odoteltu sopivaa aikaa aloittaa. Josko parin viikon päästä, omistaja on pärjäillyt ajoituksen jälkeen sopivalla ajotyylillä ilman vikatilaa.

    Leave a comment:


  • aapok
    replied
    Auto nipussa ja yhden puolen korjaushinta on 1819,71€, ei aivan saippuan hintaista tuon laitto... Kaiken lisäksi toinenkin puoli vaatii korjauksen, antaa jo koodia 3. sylinteriltä.... että näin.

    Leave a comment:


  • aapok
    replied
    Nyt on sitten osat tilattu... oli aikamoiset kulumat tuossa eccentric shaftissa vasemmalla puolella. Varmaan parin kymmenyksen kuopat 5. ja 8. pytyn kohdalla akselissa. Nyt tulee sitten vasemmalle puolelle akseli, leverit ja keinut uutta... Ai vittu miten ihanan halpaa... Ja parin kk päästä varmaan toinen puoli sitten leviää...

    On muuten todella karstainen tuo kansi vaikka pitäs olla ihan merkkihuollettu peli. Taitaa tuo 25-30tkm huoltoväli olla hiukka liian pitkä noille. Varmaankin voitelu on loppunut tuolta akselilta jossain vaiheessa kun noin kulunut km nähden.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Pelkät leverit vaihdetaan ensin, on noi valvetronicin kepit sen verran hintavia ettei vaihdeta "varmuuden vuoksi" täälläkään. Vikaa siinä ei näy eikä tunnu, joten oletus on että ehjä. Kiillottunut toki epäkeskon molemmin puolin.

    Leave a comment:


  • aapok
    replied
    Onko tarkoitus vaihtaa vain pelkät intermediate leverit eikä muuta? Katseltiin liikkeessä eräästä m43 koneesta irroitettuja valvetronicin osia, oli kyllä selvä kuluma siinäkin itse akselissa. Pitää vaan toivoa että itse selviää noiden väliakseleiden vaihdolla, pitää ilmoitella kuinka käy kun sinne asti eletään.

    Laitahan infoa kun kerkeät osat vaihtamaan, että paraniko ongelmat?

    Leave a comment:

Working...
X