e65 kylmäkäyntiongelma?
Collapse
X
-
Kerro sitten mitä maksoi, keinut tuli kuulemma tänne tänään 1-4 sylintereihin
Nopeaa toimintaa. Nyt pitäis vielä löytää jostain aika tehdä tuo :think
-
Autoa tukailivat liikkeessä ja eihän siinä muu auta kun aika varattu 6.2. vasemman puolen valvetronicin aukaisuun ja tarvittavat osat vaihtoon. En taida kuitenkaan vielä toista puolta laittaa jos ei pakko ole, eipähän maksa niin paljoa kerralla.
Leave a comment:
-
Tutkailtiin lisää tänään, ja nyt etsitään sitten uusia vipuja. Eipä keksitty mistä näkisi onko kulumaa vai ei, mutta kylmänä saa edelleen vikatilaan (lämpimänä korjaantui ajoituksella). Perinteiset roughness-valuen tutkailut ei auta kuluman varmistamisessa, ne kun on ihan normaalit...
Työkalujen hankinta ja valmistus edessä myös, montaa erikoista ei ton ajoitussarjan lisäksi tarvita.
Leave a comment:
-
Informoi Cell ihmeessä asiasta, minulla on ensi tiistaina aika merkkiliikkeeseen missä alkavat arpomaan mahdollista vikakohtaa...
Leave a comment:
-
Se on vähän siinä ja tässä kannattaako tehdä samalla kertaa molemmin puolin, ei joudu juurikaan purkamaan samoja asioita pois vaikka tekis erikseenkin. Luultavasti se remontti on edessä toisellekin puolelle, mutta aikavälistä on tietty vaikea sanoa.
Väliakselin (on kyllä enemmänkin vipu :think ) kulumaa on aika vaikea nähdä, ellei sitä sitten pysty päättelemään jostain, en suoraan sanoen tiedä pystyykö. Itse palikasta ei kyllä näe just mitään pelkällä venakopan irroituksella.
Kohta on ehkä enemmän jaettavaa tästäkin, lauantaina aukeaa taas venakoppa ja sitten pitäis tehdä päätös napataanko laitos osiksi vaihtoa varten.
Leave a comment:
-
Löytyy testi mutta on vähän kömpelö. Muistaakseni vaikka sen testin käynisti kylmänä niin se halus pitää autossa kierroksia päällä lämmittääkseen konetta jolloin ongelma ehtii mennä ohi jo.
Tuolla tavoin tuli tulokseksi OK kun kerran ajoin n62 koneiseen x5:seen missä varmasti kyseinen ongelma.
Leave a comment:
-
Saakohan näissäkin koneissa testerillä testattua välivipujen kulumisen? Koska ainakin n42/46- koneissa muistaakseni löytyy testipolku, jolla saa kulumisen testattua. WDS:ssä http://wds.spaghetticoder.org/en/zin...1214_NGVVT.htm on jonkinlainen viitaus, että testi löytyisi.
Leave a comment:
-
Yhden puolen?
Toki se kannattaa varmistaa enne remonttia että vika on siinä oikeesti, katsoa näkyykö väliakselissa kulumaa ja samalla vaivalla tehdä kumpaankin kanteen, vai mitä Cell on mieltä?
Etelässä puhuvat jostain 3000-3500e remontista merkkiliikkeessä...
Leave a comment:
-
Tilasin vielä viimeisenä epätoivoisena yrityksenä ennen merkkiliikettä uuden Maffin Boschilta.. Tuskin auttaa mutta tietääpähän ainakin...
Onko kenelläkään tietoa mitä härmässä maksaa yhden puolen valvetronicin remontti, itse akseli ja intermediate leverit?
Leave a comment:
-
Ajoitusten tarkastus ei ole pahasta sekään, tuntuu ketju venyvän ihan kivasti.
Osuuko auton valmistusajankohta tuohon bemarin ilmoittamaan väliakseli-vikahaarukkaan? Googlella löytyy jenkkifoorumeilta, ei tainnut olla euroopassa julkaistu lainkaan. Bulletinissa ei tietenkään vannota etteikö sen ulkopuolisiin autoihin voisi tulla vikaa (ja tuleekin), mutta sen sisäpuolella oleviin se tulee aikalailla varmasti.
Leave a comment:
-
Nyt on uudet tulpat vaihdettu ja arvatenkin ei sillä käyntiin juuri ollut vaikutusta, edelleen osalämpösenä "humputtaa"
Leave a comment:
-
Vaihtoväli pitäis olla muistaakseni 100tkm.Originally posted by aapok View PostNuo kalvot vaihdoin heti kun ostin auton lokakuussa. Tulpat on kans jo ostettuna ja vaihto lähipäivinä, katotaan onko vaikutusta. Mikähän näissä on tulpille vaihtoväli, auto kun on 140tkm ajettu ja merkkihuollettu?
Leave a comment:
-
Nuo kalvot vaihdoin heti kun ostin auton lokakuussa. Tulpat on kans jo ostettuna ja vaihto lähipäivinä, katotaan onko vaikutusta. Mikähän näissä on tulpille vaihtoväli, auto kun on 140tkm ajettu ja merkkihuollettu?
Kyllä nuo misfiret on koko ajan samoista sylintereistä.
Pitää testata myös tuo ilmanmassamittari, onko piuhan irroituksella vaikutusta. Vika on kyllä ruvennut nopeasti pahenemaan eli joku komponentti on kyllä finaalissa. Ei tänään käynyt normaalisti edes yli 30km ajon jälkeen...
Vikakoodien luvun yhteydessä katsottiin myös suutinten korjausarvot ja ne oli ihan hyvin kohdallaan.
Leave a comment:
-
Pysyvä vika viittaa valomoduulin puolelle korkeudensäätömoottorin umpiossa todennäkösesti.
Jos tosiaan huohottimen kalvot on ehjät niin tervetuloa valvetronic viallisten kerhoon
Tuosta on service bulletin olemassa. Löytynee googlella.
Väliakseli (intermediate lever) kulunut joka aiheuttaa kylmäkäynistyksessä valvetronicin ollessa määrätyssä asennossa epätasaisen täytön sylintereihin joka taas selittää misfiret, yleensä tulee sattumanvaraisesti eri sylintereihin.
Kokeile pitää kylmällä koneella hetki kierroksia jossain 1500 (parikyt sekkaa), jos auttaa niin todennäkösesti tuosta kiinni.
Muuten tosiaan imuvuotoa. Imuvuodon vaikutus vähenee tuossa koneessa kun valvetronic tulee täysin käyttöön, tällöin imusarjassa ei juurikaan ole alipainetta kun kaasuläppä on auki ja "kaasua" säädetään venttiilien avautumaa säätämällä.Last edited by Supa; 14-01-2012, 00:19.
Leave a comment:
-
Rikkinäiset kalvot aiheuttavat epätasaista tyhjäkäyntiä, sammumisia ja vinkumista. Ei kustanna paljoa vaihtaa niitä.
Onhan myös tulpat vaihdettu?
Leave a comment:
Leave a comment: