Announcement

Collapse
No announcement yet.

e65 kylmäkäyntiongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    e65 kylmäkäyntiongelma?

    Elikkä e65 735ia -02 käy kylmänä vajailla pytyillä, kun ajaa n.30km alkaa aina toimia aivan normaalisti. Selvä puputus kylmänä.

    Vikakoodeina on:

    Pysyvä vika: HVAC Coil chopping? mitä lie tarkoittaa tuo?

    Ajoittaiset koodit:

    Misfire detection, cumulative error?,
    K-CAN line fault,
    Misfire detection cyl. 5,
    misfire detection syl 8,
    Speedometer in instrument cluster faulty,
    tank ventilation valve output stage

    Ainakin nuo misfiret on päällä vaan kylmänä, kun nollaa lämpimänä niin eivät tule takaisin ennen seuraavaa yön jälkeistä kylmää starttia.

    5- sylinteriin vaihdoin kokeilumielessä puolan muttei vaikutusta, vika jossain muualla mutta missä?
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    #2
    Onko nämä kunnossa

    Onko osa nrot 13 vaihdettu koskaan/milloin viimeksi?


    Tuleeko vika aina samoista sylintereistä? Jos nuo kalvot on ok, niin minkä näköinen/kuntoinen on apukuskin puoleinen venakopan tiiviste? Myös tulppien kolot kannatta katsoa ettei ole öljyiset.

    Noista on hyvä aloittaa

    Comment

    • jopeh
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 694
      • Tampere

      #3
      Rikkinäiset kalvot aiheuttavat epätasaista tyhjäkäyntiä, sammumisia ja vinkumista. Ei kustanna paljoa vaihtaa niitä.

      Onhan myös tulpat vaihdettu?
      "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Pysyvä vika viittaa valomoduulin puolelle korkeudensäätömoottorin umpiossa todennäkösesti.

        Jos tosiaan huohottimen kalvot on ehjät niin tervetuloa valvetronic viallisten kerhoon
        Tuosta on service bulletin olemassa. Löytynee googlella.


        Väliakseli (intermediate lever) kulunut joka aiheuttaa kylmäkäynistyksessä valvetronicin ollessa määrätyssä asennossa epätasaisen täytön sylintereihin joka taas selittää misfiret, yleensä tulee sattumanvaraisesti eri sylintereihin.
        Kokeile pitää kylmällä koneella hetki kierroksia jossain 1500 (parikyt sekkaa), jos auttaa niin todennäkösesti tuosta kiinni.
        Muuten tosiaan imuvuotoa. Imuvuodon vaikutus vähenee tuossa koneessa kun valvetronic tulee täysin käyttöön, tällöin imusarjassa ei juurikaan ole alipainetta kun kaasuläppä on auki ja "kaasua" säädetään venttiilien avautumaa säätämällä.
        Last edited by Supa; 14-01-2012, 00:19.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • aapok
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 807
          • Liperi

          #5
          Nuo kalvot vaihdoin heti kun ostin auton lokakuussa. Tulpat on kans jo ostettuna ja vaihto lähipäivinä, katotaan onko vaikutusta. Mikähän näissä on tulpille vaihtoväli, auto kun on 140tkm ajettu ja merkkihuollettu?

          Kyllä nuo misfiret on koko ajan samoista sylintereistä.

          Pitää testata myös tuo ilmanmassamittari, onko piuhan irroituksella vaikutusta. Vika on kyllä ruvennut nopeasti pahenemaan eli joku komponentti on kyllä finaalissa. Ei tänään käynyt normaalisti edes yli 30km ajon jälkeen...

          Vikakoodien luvun yhteydessä katsottiin myös suutinten korjausarvot ja ne oli ihan hyvin kohdallaan.
          -Aapo-

          520da touring Lci M-sport -07
          1600-2 -68 (kaveriprojekti)
          Chevrolet Avalanche LTZ -09
          Sea Ray 230 sundancer -94

          Comment

          • jopeh
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 694
            • Tampere

            #6
            Originally posted by aapok View Post
            Nuo kalvot vaihdoin heti kun ostin auton lokakuussa. Tulpat on kans jo ostettuna ja vaihto lähipäivinä, katotaan onko vaikutusta. Mikähän näissä on tulpille vaihtoväli, auto kun on 140tkm ajettu ja merkkihuollettu?
            Vaihtoväli pitäis olla muistaakseni 100tkm.
            "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

            Comment

            • aapok
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 807
              • Liperi

              #7
              Nyt on uudet tulpat vaihdettu ja arvatenkin ei sillä käyntiin juuri ollut vaikutusta, edelleen osalämpösenä "humputtaa"
              -Aapo-

              520da touring Lci M-sport -07
              1600-2 -68 (kaveriprojekti)
              Chevrolet Avalanche LTZ -09
              Sea Ray 230 sundancer -94

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Ajoitusten tarkastus ei ole pahasta sekään, tuntuu ketju venyvän ihan kivasti.

                Osuuko auton valmistusajankohta tuohon bemarin ilmoittamaan väliakseli-vikahaarukkaan? Googlella löytyy jenkkifoorumeilta, ei tainnut olla euroopassa julkaistu lainkaan. Bulletinissa ei tietenkään vannota etteikö sen ulkopuolisiin autoihin voisi tulla vikaa (ja tuleekin), mutta sen sisäpuolella oleviin se tulee aikalailla varmasti.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • aapok
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 807
                  • Liperi

                  #9
                  Tilasin vielä viimeisenä epätoivoisena yrityksenä ennen merkkiliikettä uuden Maffin Boschilta.. Tuskin auttaa mutta tietääpähän ainakin...

                  Onko kenelläkään tietoa mitä härmässä maksaa yhden puolen valvetronicin remontti, itse akseli ja intermediate leverit?
                  -Aapo-

                  520da touring Lci M-sport -07
                  1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                  Chevrolet Avalanche LTZ -09
                  Sea Ray 230 sundancer -94

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Yhden puolen?
                    Toki se kannattaa varmistaa enne remonttia että vika on siinä oikeesti, katsoa näkyykö väliakselissa kulumaa ja samalla vaivalla tehdä kumpaankin kanteen, vai mitä Cell on mieltä?
                    Etelässä puhuvat jostain 3000-3500e remontista merkkiliikkeessä...
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Muumipeikko
                      Newbiemmer
                      • Sep 2010
                      • 25
                      • Muumimaailma

                      #11
                      Saakohan näissäkin koneissa testerillä testattua välivipujen kulumisen? Koska ainakin n42/46- koneissa muistaakseni löytyy testipolku, jolla saa kulumisen testattua. WDS:ssä http://wds.spaghetticoder.org/en/zin...1214_NGVVT.htm on jonkinlainen viitaus, että testi löytyisi.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Löytyy testi mutta on vähän kömpelö. Muistaakseni vaikka sen testin käynisti kylmänä niin se halus pitää autossa kierroksia päällä lämmittääkseen konetta jolloin ongelma ehtii mennä ohi jo.
                        Tuolla tavoin tuli tulokseksi OK kun kerran ajoin n62 koneiseen x5:seen missä varmasti kyseinen ongelma.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Se on vähän siinä ja tässä kannattaako tehdä samalla kertaa molemmin puolin, ei joudu juurikaan purkamaan samoja asioita pois vaikka tekis erikseenkin. Luultavasti se remontti on edessä toisellekin puolelle, mutta aikavälistä on tietty vaikea sanoa.

                          Väliakselin (on kyllä enemmänkin vipu :think ) kulumaa on aika vaikea nähdä, ellei sitä sitten pysty päättelemään jostain, en suoraan sanoen tiedä pystyykö. Itse palikasta ei kyllä näe just mitään pelkällä venakopan irroituksella.

                          Kohta on ehkä enemmän jaettavaa tästäkin, lauantaina aukeaa taas venakoppa ja sitten pitäis tehdä päätös napataanko laitos osiksi vaihtoa varten.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • aapok
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 807
                            • Liperi

                            #14
                            Informoi Cell ihmeessä asiasta, minulla on ensi tiistaina aika merkkiliikkeeseen missä alkavat arpomaan mahdollista vikakohtaa...
                            -Aapo-

                            520da touring Lci M-sport -07
                            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                            Chevrolet Avalanche LTZ -09
                            Sea Ray 230 sundancer -94

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Tutkailtiin lisää tänään, ja nyt etsitään sitten uusia vipuja. Eipä keksitty mistä näkisi onko kulumaa vai ei, mutta kylmänä saa edelleen vikatilaan (lämpimänä korjaantui ajoituksella). Perinteiset roughness-valuen tutkailut ei auta kuluman varmistamisessa, ne kun on ihan normaalit...

                              Työkalujen hankinta ja valmistus edessä myös, montaa erikoista ei ton ajoitussarjan lisäksi tarvita.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎