Announcement

Collapse
No announcement yet.

IMM vai Laatikko sekoilee vai mikä? 735ial

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suksipoika
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 80
    • sjk

    IMM vai Laatikko sekoilee vai mikä? 735ial

    Auto tekee sellaista kun ajelee tasaista n. 60km/h D:llä kierrosten ollessa noin +1000rpm kierrokset seilaa siinä noin 400rpm alueella 1000-1400rpm vaikka ajo on tasaista. Vakkari päällä ajaessa esim. 100km/h muutaman kilometrin välein auto heittää niinkuin pienempää pykälää kaappiin (kierrokset alle 2trpm 100 ajaessa ja yhtäkkiä n. 3trpm ja takaisin) ja heti takaisin pikkuisen "töksähtämällä".

    Alkaako laatikossa olemaan oireilua vai esim. Ilmamassamittari sekoittaa vaihtoa.
    Onko ehdotuksia? Moottorin vikavalo paloi ja oli joku toisioilmajärjestelmä ryhmä 2 - katkonainen. Ei tullut mitään takaisin nollaamalla ainakaan heti, nyt ajettu 200km eikä vikavalo ainakaan vielä pala mutta auton käytös ei ole muuttunut miksikään.

    Auto menossa maanantaina huoltoon jossa vaihdetaan mm. lootaöljyt. Ajattelin että tilaanko suosiolla ton maffin ja pitääkö se uusi ohjelmoida testerillä?. Onko kukaan tilannut tuolta maf-shopista ikinä, kun oli 130e boschin uusi maffi, miten toimitus yms kokemuksia paikasta?

    Kilometrejä mittarin mukaan karvan alta 200tkm
    Muutama bmw ollut
  • Suksipoika
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 80
    • sjk

    #2
    Tulipa sellanen laitettua tuolta tilaukseen, pitikö se mittari ohjelmoida näissä jossain merkkiliikkeessä vai?
    Muutama bmw ollut

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Suksipoika View Post
      Auto tekee sellaista kun ajelee tasaista n. 60km/h D:llä kierrosten ollessa noin +1000rpm kierrokset seilaa siinä noin 400rpm alueella 1000-1400rpm vaikka ajo on tasaista. Vakkari päällä ajaessa esim. 100km/h muutaman kilometrin välein auto heittää niinkuin pienempää pykälää kaappiin (kierrokset alle 2trpm 100 ajaessa ja yhtäkkiä n. 3trpm ja takaisin) ja heti takaisin pikkuisen "töksähtämällä".

      Alkaako laatikossa olemaan oireilua vai esim. Ilmamassamittari sekoittaa vaihtoa.
      Onko ehdotuksia? Moottorin vikavalo paloi ja oli joku toisioilmajärjestelmä ryhmä 2 - katkonainen. Ei tullut mitään takaisin nollaamalla ainakaan heti, nyt ajettu 200km eikä vikavalo ainakaan vielä pala mutta auton käytös ei ole muuttunut miksikään.

      Auto menossa maanantaina huoltoon jossa vaihdetaan mm. lootaöljyt. Ajattelin että tilaanko suosiolla ton maffin ja pitääkö se uusi ohjelmoida testerillä?. Onko kukaan tilannut tuolta maf-shopista ikinä, kun oli 130e boschin uusi maffi, miten toimitus yms kokemuksia paikasta?

      Kilometrejä mittarin mukaan karvan alta 200tkm
      Ainakin vanhemmissa malleissa vastaavanlaisia oireita on aiheuttanut viallinen ABS-anturi.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • Suksipoika
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 80
        • sjk

        #4
        Ok. Pitääpä ottaa tuokin huomioon, ei tosin pala abs valot ja toimivat kyllä..

        Vaihdelaatikko takkus aamusta oikeen kunnolla kun kylmä kone: Laittoi vaihteen päälle ja yritti lähteä niin kaikenmaailman laatikon vikatilaa iski päälle (Failsafe, jotain että N-asento vaan kun moottori käynnissä(kun tuli tämä n asentohomma niin kierroksia nostamalla auto hytkyi aika reippaasti??)) Hetken lämmettyä (n.5-10min) sai vaihteen kytkettyä päälle ja ajamaan ilman vikailmoituksia. Eli kylmällä koneella ei saa vaihdetta kytkettyä päälle ennenkuin kone hiukan lämpeää? Voiko öljyt olla niin surkeat laatikossa ettei kylmänä toimi ollenkaan..?

        Maanantaina vaihtuu öljyt laatikkoon jne. mutta onko turhaa jos laatikossa joku selvä vika? Suodatinpaketti oli vähän törkeen hintanen eli laatikonsuod. + muut hilppeet, EI sisällä öljyjä = 250 euroa. Saako ton suodattimen erikseen jostain kenties?

        Jos joku osaisi noiden perusteella sanoa jonkun mihin voisi liittyä niin kiitoksia jo etukäteen, tai mistä lähetään poissulkemaan vikoja.

        Vikakoodit oli laatikossa jotain 2 x unknown fault, P-asennon väärinkytkeminen tai joku vastaava ja jotain vaihteen valitsimen väärinkytkentä tms.

        Niin ja sitten auto lataa n. 15.3V, latasin tänä aamuna akun varmuuden vuoksi, ennen tätä ei katsottu latausjännitettä mutta nyt oli kuitenkin 15.3v, laturi "paskana" vai jostain muusta, eikö toi nyt vähän "yliteholla" lataa?
        Last edited by Suksipoika; 07-03-2013, 15:50.
        Muutama bmw ollut

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Suksipoika View Post
          Ok. Pitääpä ottaa tuokin huomioon, ei tosin pala abs valot ja toimivat kyllä..

          Vaihdelaatikko takkus aamusta oikeen kunnolla kun kylmä kone: Laittoi vaihteen päälle ja yritti lähteä niin kaikenmaailman laatikon vikatilaa iski päälle (Failsafe, jotain että N-asento vaan kun moottori käynnissä(kun tuli tämä n asentohomma niin kierroksia nostamalla auto hytkyi aika reippaasti??)) Hetken lämmettyä (n.5-10min) sai vaihteen kytkettyä päälle ja ajamaan ilman vikailmoituksia. Eli kylmällä koneella ei saa vaihdetta kytkettyä päälle ennenkuin kone hiukan lämpeää? Voiko öljyt olla niin surkeat laatikossa ettei kylmänä toimi ollenkaan..?

          Maanantaina vaihtuu öljyt laatikkoon jne. mutta onko turhaa jos laatikossa joku selvä vika? Suodatinpaketti oli vähän törkeen hintanen eli laatikonsuod. + muut hilppeet, EI sisällä öljyjä = 250 euroa. Saako ton suodattimen erikseen jostain kenties?

          Jos joku osaisi noiden perusteella sanoa jonkun mihin voisi liittyä niin kiitoksia jo etukäteen, tai mistä lähetään poissulkemaan vikoja.

          Vikakoodit oli laatikossa jotain 2 x unknown fault, P-asennon väärinkytkeminen tai joku vastaava ja jotain vaihteen valitsimen väärinkytkentä tms.

          Niin ja sitten auto lataa n. 15.3V, latasin tänä aamuna akun varmuuden vuoksi, ennen tätä ei katsottu latausjännitettä mutta nyt oli kuitenkin 15.3v, laturi "paskana" vai jostain muusta, eikö toi nyt vähän "yliteholla" lataa?
          Taitaapi tuo öljynsuodatin olla integroituna tuohon öljypohjaan->koko öljypohja vaihtuu uuteen.

          Näköjään kun tuota vikakoodia pukkaa tuolta laatikolta noin paljon, voi varmaan ABS-anturivian jättää pois(Tämähän on toki nopea tutkia livedatalla jonkin foorumilaisen toimesta). ABS-anturin viat eivät aina sytytä vikavaloa mittaristoon.

          Kyllä tuo nyt vaikuttaa valitettasti olevan vaihdelaatikon tai läheisesti siihen liittyvän laitteen vika.
          Ehkä jokin mekatroniikassa olevista solenoideista/antureista voisi olla viallinen/tiivisteet vuotaa läpi. Parempi kun en rupea sen syvällisempiä arviointeja tekemään, sillä ei nuo automaattilaatikot ole niin tuttua kauraa minulle.Onko öljyjä vaihdettu/tarkastettu koskaan?
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • casino
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 663
            • Keski-Suomi

            #6
            Originally posted by Suksipoika View Post
            Ok. Pitääpä ottaa tuokin huomioon, ei tosin pala abs valot ja toimivat kyllä..

            Vaihdelaatikko takkus aamusta oikeen kunnolla kun kylmä kone: Laittoi vaihteen päälle ja yritti lähteä niin kaikenmaailman laatikon vikatilaa iski päälle (Failsafe, jotain että N-asento vaan kun moottori käynnissä(kun tuli tämä n asentohomma niin kierroksia nostamalla auto hytkyi aika reippaasti??)) Hetken lämmettyä (n.5-10min) sai vaihteen kytkettyä päälle ja ajamaan ilman vikailmoituksia. Eli kylmällä koneella ei saa vaihdetta kytkettyä päälle ennenkuin kone hiukan lämpeää? Voiko öljyt olla niin surkeat laatikossa ettei kylmänä toimi ollenkaan..?

            Maanantaina vaihtuu öljyt laatikkoon jne. mutta onko turhaa jos laatikossa joku selvä vika? Suodatinpaketti oli vähän törkeen hintanen eli laatikonsuod. + muut hilppeet, EI sisällä öljyjä = 250 euroa. Saako ton suodattimen erikseen jostain kenties?

            Jos joku osaisi noiden perusteella sanoa jonkun mihin voisi liittyä niin kiitoksia jo etukäteen, tai mistä lähetään poissulkemaan vikoja.

            Vikakoodit oli laatikossa jotain 2 x unknown fault, P-asennon väärinkytkeminen tai joku vastaava ja jotain vaihteen valitsimen väärinkytkentä tms.

            Niin ja sitten auto lataa n. 15.3V, latasin tänä aamuna akun varmuuden vuoksi, ennen tätä ei katsottu latausjännitettä mutta nyt oli kuitenkin 15.3v, laturi "paskana" vai jostain muusta, eikö toi nyt vähän "yliteholla" lataa?
            Millä ohjelmalla nuo vikakoodit on luettu?
            -onko moottorinohjauksessa mitään herjaa "laturista" jos siellä sattuisi olemaan latauksen säädin rikki ja päästäisi välillä ylijännitteelle niin se aiheuttaa kanssa kaikenlaisia sekoiluja.

            -tuo vaihteisto kannattaa sitten huuhdella kunnolla joten öljyä menee 13-16litraa kun kunnolla ne vaihtelee. Vaihteistohan taitaa olla zf 6hp.
            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

            e39 -530d touring 11/1999
            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

            Comment

            • Suksipoika
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 80
              • sjk

              #7
              Katottu jollain korjaamon yleistesterillä, yritettiin myös etsiä sieltä tuota akun koodausta mutta ei löytynyt. Pitäs hakia uusi akku myös kun herjasi pitkän ajomatkan jälkeen itselle uutta autoa sisältä tutkiessa (n. 15min), recharge battery.

              Pitäs varmaan hommata tuo "inpa" itellekkin, sillä vissiin saa koodattua tuon akunkin? Jos joku haluaa koodata tääläpäin akun jos ja kun haen uuden niin pienen korvauksen siitä kyllä maksan ilman muuta.
              Muutama bmw ollut

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Suksipoika View Post
                Katottu jollain korjaamon yleistesterillä, yritettiin myös etsiä sieltä tuota akun koodausta mutta ei löytynyt. Pitäs hakia uusi akku myös kun herjasi pitkän ajomatkan jälkeen itselle uutta autoa sisältä tutkiessa (n. 15min), recharge battery.

                Pitäs varmaan hommata tuo "inpa" itellekkin, sillä vissiin saa koodattua tuon akunkin? Jos joku haluaa koodata tääläpäin akun jos ja kun haen uuden niin pienen korvauksen siitä kyllä maksan ilman muuta.
                Inpalla ei saa koodattua akkua. Sillä saa vain kerrottua auton järjestelmälle, kun akku on vaihdettu. Mikäli autossa on koodattu esim 95Ah akku, tällöin myös uuden akun pitää olla 95Ah, että saadaan paras hyöty irti. Mikäli haluaa laittaa tehokkaamman, pitää akku koodata esim DIS/Progmanilla.
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • Suksipoika
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 80
                  • sjk

                  #9
                  Nojoo akkua taas valitti eikä ollut kuin pari minuuttia virrat päällä ajon jälkeen, eikä kerinnyt akkukaupoille tänään kun meni herääminen taas niin myöhälle(yövuoro).

                  Tuo kierrosten "seilaus" tasakaasulla parani huomattavasti lähes loppui kokonaan, kun nollattiin testerillä laatikon sopeutus yms. Maanantaina vaihtuu öljyt laatikkoon ja moottoriin. Sitten selviää vaihtaako hienommin ja loppuuko kylmänä vikailmoituksien tulo.

                  Voiko tää ylijännite olla mahdollista mikäli autossa "liian pieni" akku ja lataa sen takia liikaa vai onko vaan yksinkertaisesti laturi paskana(kivan hintainen varmaan tuo vesijäähdytetty(kö) laturi?), vikakoodit selviää maanantaina.

                  Onko tuossa 7:ssa akku takapenkin alla(ko)?

                  Tarkoitan siis että voiko olla mahdollisuus tuohon 15.3v latausjännitteeseen mikäli on käynyt esim. näin että vanha akku sökö ja haettu vain pikaisesti joku halvin mahdollinen harakiri akku paikallisesta motonetistä ja asennettu paikalleen ja koodaukset jätetty tekemättä.

                  Auto siis ollut mulla vasta muutaman päivän ja historiasta ei isompaa tietoa.. Auto olisi kuitenkin mahtava saada ns. tiptop kuntoon kun ajattelin pitää hiukan kauemman aikaa, eikä viitsisi merkkiliikkeen töpselin päässä kokoajan olla = halpaa..
                  Muutama bmw ollut

                  Comment

                  • patari
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2003
                    • 46

                    #10
                    Auto siis ollut mulla vasta muutaman päivän ja historiasta ei isompaa tietoa.. Auto olisi kuitenkin mahtava saada ns. tiptop kuntoon kun ajattelin pitää hiukan kauemman aikaa, eikä viitsisi merkkiliikkeen töpselin päässä kokoajan olla = halpaa..[/QUOTE]

                    samaisen vermeen itsekin laitoin joku päivä sitten en ole oikein ehtinyt vielä tutustua ominaisuuksiin..öljyt ajattelin ihan ekana vaihtaa jokapaikkaan muuten tuntuu toimivan kaikki virheettömästi paitti parkkitutka..vika saatta olla tosin käyttäjässäkin .
                    eiköhän tuo tutuksi tule kun ehtii tovin istusia ja miettiä
                    alusta ja kaikki muut asiat on toimineet ei mitään ylimääräisiä kolinoita tai narinoita...
                    patari

                    Comment

                    • heiskate
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 424
                      • Tammela

                      #11
                      Nimenomaan sen akun kanssa saattaa olla kuten uumoilit. Yllättävän monen sellaisenkin seikan takana, jota ei ensimmäisenä edes ajattelisi. Vaihtoon vaan, varsinkin, jollei historiasta parempaa tietoa ja nimenomaan autoosi tarkoitettu akku ja koodaus päälle.

                      Edit. Akku takakontissa oikealla puolella, ainakin jos samalla lailla kuin 730da.
                      Last edited by heiskate; 09-03-2013, 04:11.

                      Comment

                      • Suksipoika
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 80
                        • sjk

                        #12
                        Ok kiitoksia, lähen nyt akkuliikkeeseen ja katotaan sielä mikä akku löytyy ja tilalle joku hyvä akku ei välttämättä kuitenkaan agm mutta saas nähdä. Ohjelmointi aikaa oli torstaiksi merkkiliikkeessä, ei luulisi siihen asti haittaavan jos ajaa "ylijännitteellä"?
                        Muutama bmw ollut

                        Comment

                        • Suksipoika
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 80
                          • sjk

                          #13
                          Noniin nyt paikalla 90Ah AGM akku, siellä oli joku 760A akku (ei mitään merkintää ah:sta) 7 vuotta vanha joten ei kai tuo turha tikki ainakaan ollut. Heti akun vaihdon jälkeen yleismittarilla latauspistokkeesta mitattuna 15.1v ja rupesi laskemaan hitaasti -> 10km ajon jälkeen lataus oli noin 14.7-14.9v joten alkaa olla aika normaali?

                          Maanantaita odotellessa josko laatikkokin rupeisi "toimimaan" moitteetta. Öljyt vaihtuu suodattimen kanssa mutta ei kuitenkaan "huuhtelumenetelmällä". Epäilen suuresti myös ton ilmamassa-anturin toimintaa tuota 100km/h vakkari päällä ajaessa, kun yhtäkkiä heittää pienemmän ja heti takaisin, että imm takkuaa sen verran että kierrokset hiukan "seilahtaa" ja samassa laatikko on heti mukana pienemmän pykälän merkeissä? No kaippa se IMM:nkin ens viikon aikana tulee niin saa nähdä!

                          Patari: se p-tutkahan pitää laittaa päälle sieltä settingseistä (kai?) ! Eli i-driven kautta. Vasenalaviistovalikon kautta jne. Mutta jos on jo päällä niin sit ei näin tuoreella kaima-auton omistajalla muita vinkkejä
                          Last edited by Suksipoika; 09-03-2013, 11:07.
                          Muutama bmw ollut

                          Comment

                          • patari
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2003
                            • 46

                            #14
                            Patari: se p-tutkahan pitää laittaa päälle sieltä settingseistä (kai?) ! Eli i-driven kautta. Vasenalaviistovalikon kautta jne. Mutta jos on jo päällä niin sit ei näin tuoreella kaima-auton omistajalla muita vinkkejä [/QUOTE]

                            Juu kyllä mie sitä rämppsin ja välillä aina toimiikin....siinä on joku hemmetin parkkiavustinkin alkoi itekseen peruutteleen en kyllä naapurin autoa vasten uskalla peruutta perhana 5 sentin päähän pysäytti lumipenkasta
                            patari

                            Comment

                            • Suksipoika
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 80
                              • sjk

                              #15
                              Jahas löi se uudestaan battery rechargea 30min uuden akun laiton jälkeen juuri samoihin aikoihin kun vanhallakin virrat päällä, mutta toi lataus on nyt pysynyt tuossa 14.7-14.9V. En tiedä onko sitten koodausta vailla vaikko sähköt sekaisin, kaikki tuntuu toki toimivan ja tuo akku ei varmasti ole tyhjä vaikka niin auto väittääkin.

                              Kyllähän tuossa taitaa turbiini hiukan luistaa, taitaa vaihtua sittenkin ne öljyt huuhtelumenetelmällä vai onko enää mahdollista pelastaa pelkillä uusilla öljyillä jos turbiini luistaa? Olishan tuossa valmiina katsottu toinen loota+turbiini suht koht. asialliseen hintaan. Eikös näissä tuo 6HP-26 laatikko ole?
                              Muutama bmw ollut

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎