Announcement

Collapse
No announcement yet.

IMM vai Laatikko sekoilee vai mikä? 735ial

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    #16
    Originally posted by Suksipoika View Post
    Jahas löi se uudestaan battery rechargea 30min uuden akun laiton jälkeen juuri samoihin aikoihin kun vanhallakin virrat päällä, mutta toi lataus on nyt pysynyt tuossa 14.7-14.9V. En tiedä onko sitten koodausta vailla vaikko sähköt sekaisin, kaikki tuntuu toki toimivan ja tuo akku ei varmasti ole tyhjä vaikka niin auto väittääkin.

    Kyllähän tuossa taitaa turbiini hiukan luistaa, taitaa vaihtua sittenkin ne öljyt huuhtelumenetelmällä vai onko enää mahdollista pelastaa pelkillä uusilla öljyillä jos turbiini luistaa? Olishan tuossa valmiina katsottu toinen loota+turbiini suht koht. asialliseen hintaan. Eikös näissä tuo 6HP-26 laatikko ole?
    eipä ole yleensä vialliset askit tullut öljyn vaihdolla kuntoon
    toki "halpa"kokeilu vrt. looran vaihtoon oma valinta
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(

    Comment

    • Suksipoika
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 80
      • sjk

      #17
      No sitä nyt tässä haen takaa että onko mitään järkeä edes koittaa vaihtaa öljyjä jos ei mitään mahdollisuutta että laatikko rupeaa toimimaan täydellisesti vaan säästää nekin osat ja rahat "uuteen" vaihtolaatikkoon. Luulis vaan nottei noilla väännöillä saisi tuota paskaksi ajettua mutta tiedä sitten.
      Muutama bmw ollut

      Comment

      • patari
        Bimmer Rookie
        • Jul 2003
        • 46

        #18
        Originally posted by Suksipoika View Post
        No sitä nyt tässä haen takaa että onko mitään järkeä edes koittaa vaihtaa öljyjä jos ei mitään mahdollisuutta että laatikko rupeaa toimimaan täydellisesti vaan säästää nekin osat ja rahat "uuteen" vaihtolaatikkoon. Luulis vaan nottei noilla väännöillä saisi tuota paskaksi ajettua mutta tiedä sitten.
        kaikenhan rikki saa mutta noilla kilsoilla aika outoa..millaisellahan käytöllä lienee ollut??
        noi ei yleisesti mitään nakkikioskin kuminpoltto vehkeitä ole...mulla alkoi yhdestä kulkineesta vaihteet sakkaamaan ja vaihdoin öljyt pariin kertaan niin alkoi toimimaan...
        melkoista kuraa tuli ulos ekalla kerralla..tosin auto olikin 500 000 km ajettu volvo
        patari

        Comment

        • Suksipoika
          Bimmer Rookie
          • Feb 2009
          • 80
          • sjk

          #19
          niin, ei sen kummempaa tietoa, mutta epäilisin ettei kuitenkaan minään renkaanpolttokoneena tosiaankaan ole ollut.. Turbiini ei kuitenkaan luista yhtään jos esim. manuaali toiminnolla 6:sella lähtee 100km/h -> kaasu pohjassa. Ja yleensä ottaen kaasu pohjassa kiihdytyksessä laatikko vaihtaa moitteettomasti jne. Mutta muuten alemmissa nopeuksissa kierrokset humppaa sekä vaihtaa välillä töksäyttelemällä(Tuntuu että vaihtaa 2 kertaa saman pykälän). En tiedä sit vaihtaako ne öljyt nyt kokeeksi ja ajaa sitten vaikka laatikolla siihen asti ettei pääse enää edes eteenpäin, ei osaa päättää. Tiedän että jos se on samanlainen niin asia vaivaa ja vituttaa kokoajan itteä mutta mutta.
          Muutama bmw ollut

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Suksipoika View Post
            Öljyt vaihtuu suodattimen kanssa mutta ei kuitenkaan "huuhtelumenetelmällä".
            Nyt kyllä meni persiilleen.. Ainoa oikea tapa on huuhtelumenetelmällä tai ei ollenkaan. Ethän sinä moottoriöljyjäkään laske 3l pois ja laita 3l tuoretta tilalle suodattimen kanssa.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • hcaape
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2009
              • 837
              • hyvinkää

              #21
              Originally posted by BreeZi View Post
              Nyt kyllä meni persiilleen.. Ainoa oikea tapa on huuhtelumenetelmällä tai ei ollenkaan. Ethän sinä moottoriöljyjäkään laske 3l pois ja laita 3l tuoretta tilalle suodattimen kanssa.
              eiköhän tossa ole jo peli muutenkin menetetty
              sDrive23i A E89 Roadster -10

              ex E92 325i -09

              ex E65 735i -02
              ex E38 730d -98 ;(

              Comment

              • Suksipoika
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 80
                • sjk

                #22
                Kai se pitää hakia heti maanantaiaamuna se vaihtoaski ja iskeä se kiinni!
                Muutama bmw ollut

                Comment

                • patari
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2003
                  • 46

                  #23
                  Originally posted by Suksipoika View Post
                  Kai se pitää hakia heti maanantaiaamuna se vaihtoaski ja iskeä se kiinni!
                  saattaa piru olla kallis laatikko...vai oliko sulla jo hinta tiedossa.
                  vituttaa alkaa ekana korjaamaan vikoja autosta kun just ostanut sen..tuleeko myyjä yhtään vastaan korjauksissa??
                  mie onneksi olen päässyt aika helpolla ainoo puute on toi lokilämppärin puute ja paskat alikokoiset talvirenkaat...pitää koputtaa puuta että asia pysyykin tällä tolalla..
                  patari

                  Comment

                  • Suksipoika
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 80
                    • sjk

                    #24
                    Kyllähän se paljon rahaa maksaa mutta silti aika suht. ok hintainen muihin vastaaviin verrattuna. Pitää nyt vielä korjaamolla ensin kattoa että laatikossa ei ole öljyvajautta josta tälläinen toiminta vois johtua. Sitten jos kaikki ok, ei vuotoja ja öljyt niinkuin pitää niin hakemaan uutta laatikkoa. Kun säästää sitten nämäkin osat= öljyt ja suodattimen tuohon "uuteen" laatikkoon. Tai toinen vaihtoehto on että öljyt vaihtuu lootaan ja ajetaan sitten niin kauan kuin se kestää. 2 vaiheilla täs ollaan kokoajan. Sitten vasta pattiin ottaakin mikäli uus laatikko paikallaan ja sama "vika" jatkuu eli ei olekaan laatikosta. Omasta mielestä luiston pitäisi myös tapahtua tolla lukko 6:sella ajaessa jne.

                    Olisko jollain sanottavaa noista vikakoodeista jota tuli tolla yleistesterillä unknown fault code

                    Eli:

                    4F4B18
                    4F5600
                    4F4C08

                    Kaikkien selitys siis Unknown fault code ja vaihteiston vikakoodeja ovat.
                    Last edited by Suksipoika; 10-03-2013, 15:14.
                    Muutama bmw ollut

                    Comment

                    • patari
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2003
                      • 46

                      #25
                      Originally posted by Suksipoika View Post
                      Kyllähän se paljon rahaa maksaa mutta silti aika suht. ok hintainen muihin vastaaviin verrattuna. Pitää nyt vielä korjaamolla ensin kattoa että laatikossa ei ole öljyvajautta josta tälläinen toiminta vois johtua. Sitten jos kaikki ok, ei vuotoja ja öljyt niinkuin pitää niin hakemaan uutta laatikkoa. Kun säästää sitten nämäkin osat= öljyt ja suodattimen tuohon "uuteen" laatikkoon. Tai toinen vaihtoehto on että öljyt vaihtuu lootaan ja ajetaan sitten niin kauan kuin se kestää. 2 vaiheilla täs ollaan kokoajan. Sitten vasta pattiin ottaakin mikäli uus laatikko paikallaan ja sama "vika" jatkuu eli ei olekaan laatikosta. Omasta mielestä luiston pitäisi myös tapahtua tolla lukko 6:sella ajaessa jne.

                      Olisko jollain sanottavaa noista vikakoodeista jota tuli tolla yleistesterillä unknown fault code

                      Eli:

                      4F4B18
                      4F5600
                      4F4C08

                      Kaikkien selitys siis Unknown fault code ja vaihteiston vikakoodeja ovat.
                      noista ei mitään tietoa koko koodeista mutta piruuttani tänään ajelin liki kolmesataa kilsaa ja rääkkäsin siinä laatikkoa ihan tosissaan kaikilla modeilla niin ei mitään ongelmaa..toimii kuin junan vessa...käyn kyllä ensitilassa öljyt vaihtamassa siihen ihan varmuuden maksimoimiseksi pengoin papereita ja 100tkm oli öljyt ja suodatin siihen vaihdettu...vakkarilla ajellessa ei mitään nykimisiä ihan sama mikä nopeus..ottaisin yhteyttä myyjään jos mahdollista..
                      patari

                      Comment

                      • Suksipoika
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 80
                        • sjk

                        #26
                        Originally posted by patari View Post
                        ottaisin yhteyttä myyjään jos mahdollista..

                        Nojoo soittelin tuossa lauantaina myyjälle ja kyselin vaan onko mitään tietoa öljynvaihdoista, ei ainakaan yli kahteen vuoteen oo lootaan vaihdettu ja sitä ennen tullut saksasta joten onko nyt ikinä sitten vaihdettu, saksan maalla tuskin on jos ei ole huolto-ohjelmassakaan. Pari tuttua nyt autoa kokeillut jotka ajanut myös lootavikaisia värkkejä ja näillä näkymin nyt huomenna heti aamusta vaihdetaan vaan öljyt lootaan huuhtelemalla ja toimii tai ei sen jälkeen, toivottavasti toimii tai ainakin parantuu.
                        Last edited by Suksipoika; 10-03-2013, 23:55.
                        Muutama bmw ollut

                        Comment

                        • patari
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2003
                          • 46

                          #27
                          jeps toivotaan että auttaa
                          patari

                          Comment

                          • Suksipoika
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 80
                            • sjk

                            #28
                            Jees nyt ainakin toistaiseksi pelaa laatikko kuin ajatus, vielä toiminta kylmänä ei tiedossa mutta luulis senkin olevan poissa. Roppu ja öljypohja/suodatin pois -> öljyä tuli maximissaan 2 litraa ulos(joten todella vähän? öljypohja oli hiukan märkä, joten pientä vuotoa havaittavissa) laatikko imaisi n.5 litraa uutta öljyä sisäänsä. Toivottavasti tästä selvittiin säikähdyksellä.

                            Niin ja huuhtelumenetelmää ei käytetty kun vanha öljy oli suht. koht. hyvän näköistä.
                            Muutama bmw ollut

                            Comment

                            • casino
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 663
                              • Keski-Suomi

                              #29
                              Originally posted by Suksipoika View Post
                              Jees nyt ainakin toistaiseksi pelaa laatikko kuin ajatus, vielä toiminta kylmänä ei tiedossa mutta luulis senkin olevan poissa. Roppu ja öljypohja/suodatin pois -> öljyä tuli maximissaan 2 litraa ulos(joten todella vähän? öljypohja oli hiukan märkä, joten pientä vuotoa havaittavissa) laatikko imaisi n.5 litraa uutta öljyä sisäänsä. Toivottavasti tästä selvittiin säikähdyksellä.

                              Niin ja huuhtelumenetelmää ei käytetty kun vanha öljy oli suht. koht. hyvän näköistä.
                              No sehän kuulostaa ihan hyvältä jos rupesi toimimaan. Liekö sekoilu ollut vaan vähäisestä öljymäärästä johtuvaa. Muistitteko laittaa öljyn oikeassa täyttölämpötilassa ja auto käynnissä jotta on varmasti oikea määrä nyt sitä öljyä siellä:think
                              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                              e39 -530d touring 11/1999
                              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                              Comment

                              • patari
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2003
                                • 46

                                #30
                                Originally posted by Suksipoika View Post
                                Jees nyt ainakin toistaiseksi pelaa laatikko kuin ajatus, vielä toiminta kylmänä ei tiedossa mutta luulis senkin olevan poissa. Roppu ja öljypohja/suodatin pois -> öljyä tuli maximissaan 2 litraa ulos(joten todella vähän? öljypohja oli hiukan märkä, joten pientä vuotoa havaittavissa) laatikko imaisi n.5 litraa uutta öljyä sisäänsä. Toivottavasti tästä selvittiin säikähdyksellä.

                                Niin ja huuhtelumenetelmää ei käytetty kun vanha öljy oli suht. koht. hyvän näköistä.
                                no hemmetti kuulostaa tosi hienolta suosittelen toista vaihtoa parin tuhannen jälkeen niin saa kaikki sonnat pois ja tarkkaile tosiaan ettei tihku mihinkään pakko satsata kyllä itsekin tohon juttuun..tulpat tilasin ja moottorin öljynvaihdon säästää kun huoltaa vaikka visu olenkin...joku engine failure valo mullakin palanut nyt mutta veikkaan tosiaan vanhoja tulppia kun selkeä bensanhaju tullut sisään kylmänä..
                                joku venäläinen hupakko viimeksi omistanut tuon auton niin huollot on tekemättä viimeiseltä 60tkm..no ei onneksi paha
                                patari

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎