Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65:n huollattaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlliumPorrum
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 316
    • Suomi

    E65:n huollattaminen?

    Ihan mielenkiinnosta; kuinkas olette suorittaneet perushuollot ja korjaukset omaan seiskaanne:
    - Itse
    - Yleiskorjaamolla
    - Merkkikorjaamolla

    Sitä lähinnä mietin että onko tämä E65 jollain tapaa niin eksoottinen/hankala, että sitä kannattaisi jostain syystä huollattaa ihan "oikealla" merkkikorjaamolla eikä jollain ehkä hieman edullisemmalla pikkupajalla?
  • heiskate
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 424
    • Tammela

    #2
    On se sen verran eksoottinen, että monet "perusasiat" ei olekaan välttämättä ihan yksinkertaisia. Kyllä kannattaa etsiä paikka, jossa on jo vähän etukäteistietoa/kokemusta BMW merkistä.

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #3
      Originally posted by heiskate View Post
      On se sen verran eksoottinen, että monet "perusasiat" ei olekaan välttämättä ihan yksinkertaisia. Kyllä kannattaa etsiä paikka, jossa on jo vähän etukäteistietoa/kokemusta BMW merkistä.
      Höpö höpö. Ihan normi bemarin tekniikkaa. Tosin vaikka ilman huoltasivat,niin en luovuttais omaa autoa kenenkään muun käsiin
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • heiskate
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 424
        • Tammela

        #4
        Originally posted by exautisti View Post
        Höpö höpö. Ihan normi bemarin tekniikkaa. Tosin vaikka ilman huoltasivat,niin en luovuttais omaa autoa kenenkään muun käsiin
        Nimenomaan normi bemarin tekniikkaa, ei tietämättömien käsiin.

        Comment

        • walde
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 947
          • Melkein Espoo

          #5
          Originally posted by heiskate View Post
          Nimenomaan normi bemarin tekniikkaa, ei tietämättömien käsiin.
          Mikäs siinä normi bemarin tekniikassa sitten on niin ihmeellistä, voisitko hieman valottaa kun tunnut tietävän? Sellaista, joka tekee selkeän pesäeron muihin peruskikkareisiin kuten Audi, Volkswagen, Volvo.
          Ihan perusmiinahan tuo E65 on nykypäivän mittapuulla.
          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

          Comment

          • heiskate
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 424
            • Tammela

            #6
            No en nyt tiedä tekeekö varsinaisesti mitään pesäeroa muihin, kaikissa autoissa on omanlaisiansa juttuja. Mulla nyt on sen verran kokemuksia eri huoltopaikoista, että jos pitäisi valita esim. jonkun ihan perushuoltamon tai tiettyjen foorumilaisten välillä, kummalle annan bemarin huoltoon, niin ei ole epäilystäkään, etteikö mene foorumilaisen hoidettavaksi. Ja kyllä mitä siinä sivussa on tullut aina juttua, niin tuntuu tosiaan, että jopa bemarin kanssa tekemisissä olleet huoltajat ei tunnu aina kaikkia juttuja tietävän. En nyt muista näistä keskusteluista mitään suoranaisia yksityiskohtaisia juttuja, mutta sen, että sellaisia kyllä on.

            Olihan tuokin jo yksi sellainen tuo enkeleiden vaihto näihin E65:iin, ainakin faceliftiin. En nyt muista kuka huoltotoimintaa harjoittava kaveri täällä foorumilla kommentoi aikanaan tuohon yhteen tiettyyn episodiin, että oli melkein ehtinyt luvata asiakkaalleen, että nopea ja helppo homma, kunnes kävikin sen topicin yhteydessä ilmi, että ei ihan niin yksinkertainen ollutkaan. Tämän tyylisiä löytyy muitakin. Mutta kuten sanoin, kaikilla merkeillä varmaan löytyy omanlaisiansa juttuja, että ei tässä nyt siinä mielessä mitään pesäeroja olekaan eri merkkien väliilä, enkä kai niin ole väittänytkään.

            Jokainen saa huollattaa autonsa missä lystää, mutta itse haluan kyllä käyttää sellaisessa paikassa, jossa bemaria on aiemminkin joku ropannut, mielellään vielä vähän enemmänkin. Onhan siinä toisaalta ihan sellaisia perusjuttujakin, joita voi tehdä ihan jopa itsekin, mutta näitäkin juttuja löytyy ihan muistakin merkeistä, että ei sen kummempaa eroa siinäkään.

            Se nyt on vielä selvä, että monissa perushuoltamoissa ei ole edes kaikkia tarvittavia ohjelmia, joilla pääsee tarpeeksi syvälle bemarin sielunelämään.



            Originally posted by walde View Post
            Mikäs siinä normi bemarin tekniikassa sitten on niin ihmeellistä, voisitko hieman valottaa kun tunnut tietävän? Sellaista, joka tekee selkeän pesäeron muihin peruskikkareisiin kuten Audi, Volkswagen, Volvo.
            Ihan perusmiinahan tuo E65 on nykypäivän mittapuulla.

            Comment

            • walde
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 947
              • Melkein Espoo

              #7
              Originally posted by heiskate View Post
              Se nyt on vielä selvä, että monissa perushuoltamoissa ei ole edes kaikkia tarvittavia ohjelmia, joilla pääsee tarpeeksi syvälle bemarin sielunelämään.
              Mitä tarkoitat "perushuoltamolla"? Kerrotko omien kokemustesi perusteella jotain otantaa tällaisen huoltamon keskiverrosta laitekannasta, ja perusteluja miksei tällaisilla laitteilla "pääse tarpeeksi syvälle BMW:n sielunelämään" normaalin vikadiagnostiikan ja huoltoon liittyvien toimenpiteiden puitteissa, kun se kerta sinulle noin selvää on? Millä tavalla BMW:n "sielunelämä" poikkeaa esim Volvon vastaavasta, onko siinä jotain mustaa magiaa? Ihan vain noppitietona, esimerkiksi omasta autostasi löytyviä ajonvakaudenhallinta ja moottorinohjausjärjestelmiä käytetään lukuisissa muissakin ajoneuvoissa aina Ford Focuksesta lähtien, mutta senhän varmasti tiesitkin.

              E65 on yli kymmenen vuotta vanha auto, ja mikäli sen huoltaminen / diagnosointi tuottaa korjaamolle ylitsepääsemättömiä ponnisteluja, siinä tapauksessa tällaisen korjaamon ammattitaito ei riitä käytännössä minkään 2005-> valmistetun ajoneuvon vastaaviin töihin. Valitettavasti tällaisia pajoja löytyy Suomesta pilvin pimein, tiedän sen jo oman työnikin puolesta erittäin hyvin. Pointti oli siinä, että mikäli korjaamo herättää sen verran luottamusta, että veisit sinne minkä tahansa tuoreehkon auton, voit ihan yhtä hyvin viedä sinne E65 korimallin BMW:nkin. Sähköjärjestelmien ratkaisut ja muut järjestelmät ovat karkeasti ottaen olleet arkipäivää jo useamman vuoden lähes kaikissa keskiluokankan ajoneuvoissa.
              Last edited by walde; 14-09-2013, 16:29.
              E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
              F20 LCI2 118dA M-Sport '19

              Comment

              • heiskate
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 424
                • Tammela

                #8
                Tarkotan samaa varmaan kun sinä perusmiinalla. Ihan miten vaan, enpä jaksa väitellä tyhjänpäiväsestä aiheesta enempää.

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #9
                  No kyllä heiskate asiaa puhuu. Ei noilla yleismallisilla,kunnollisillakaan,testereillä saa tehtyä kaikkea tarvittavaa. "Perusautoissa" ei tarvii usein esim. kääntökulman tunnistimen vaihtoon testeriä lainkaan, e65:seen tarvitsee BMWn omat vehkeet tai ei hommasta tule mitään, yhden esimerkin kertoakseni.

                  Originally posted by walde View Post
                  Mitä tarkoitat "perushuoltamolla"? Kerrotko omien kokemustesi perusteella jotain otantaa tällaisen huoltamon keskiverrosta laitekannasta, ja perusteluja miksei tällaisilla laitteilla "pääse tarpeeksi syvälle BMW:n sielunelämään" normaalin vikadiagnostiikan ja huoltoon liittyvien toimenpiteiden puitteissa, kun se kerta sinulle noin selvää on? Millä tavalla BMW:n "sielunelämä" poikkeaa esim Volvon vastaavasta, onko siinä jotain mustaa magiaa? Ihan vain noppitietona, esimerkiksi omasta autostasi löytyviä ajonvakaudenhallinta ja moottorinohjausjärjestelmiä käytetään lukuisissa muissakin ajoneuvoissa aina Ford Focuksesta lähtien, mutta senhän varmasti tiesitkin.

                  E65 on yli kymmenen vuotta vanha auto, ja mikäli sen huoltaminen / diagnosointi tuottaa korjaamolle ylitsepääsemättömiä ponnisteluja, siinä tapauksessa tällaisen korjaamon ammattitaito ei riitä käytännössä minkään 2005-> valmistetun ajoneuvon vastaaviin töihin. Valitettavasti tällaisia pajoja löytyy Suomesta pilvin pimein, tiedän sen jo oman työnikin puolesta erittäin hyvin. Pointti oli siinä, että mikäli korjaamo herättää sen verran luottamusta, että veisit sinne minkä tahansa tuoreehkon auton, voit ihan yhtä hyvin viedä sinne E65 korimallin BMW:nkin. Sähköjärjestelmien ratkaisut ja muut järjestelmät ovat karkeasti ottaen olleet arkipäivää jo useamman vuoden lähes kaikissa keskiluokankan ajoneuvoissa.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    Nyt kun oli kyse perus huolloista, niin kyllähän ne öljyt, suodattimet, nesteet ym. vaihtuu ihan missä vaan pajalla myös E65:een. Jotkin sähköviat ja isompaa purkamista vaativat remontit voi olla sitten parempi teettää jossain pajalla, missä ymmärtävät vähän enemmän noitten päälle...
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Gonzalez
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 2632
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Perushuollot tekee kuka vaan itse jos lenkkiavain ja räikkä kädessä pysyy (ainakin 730d:hen), eikä tarvitse edes testereitä eri huoltovälien nollaukseen vaan sekin onnistuu mittaristosta.

                      Kaksi E61 530d:tä omistaneena yhdyn täysin aiempaan kommenttiin, vikaherkempiä ne on kuin nämä E65 730d:t, tai toki kaikki riippuu myös paljonko vikaherkkiä varusteita autosta löytyy ja ne ovat aivan samanlaisia sekä yhtä vikaherkkiä mallisarjasta riippumatta.
                      Omasta E65:sta löytyy kaikki herkut paitsi aktiivicruise ja alustan kaikki sähköheebelit loistavat poissaolollaan eli dd-vakaajat, edc- ja ilmaperä. Alusta on aivan perus iskareilla+sport-jousilla ilman mitään erikoisuuksia enkä osaa kyllä tuonne mitään noista kaivatakkaan---> Ei mitään "pomminpaikkoja" koko sillä sektorilla tai kalliita remontteja voi edes tulla. Kattoluukun kanssa näissä ongelmia ei ole kuten erityisesti panorama e61:ssä ja eri ohjausmodulit eivät sijaitse korin alimmassa paikassa keräämässä kosteutta kuten 5-sarjalaisissa (varapyörän alla styroxlevyjen välissä), vaan ovat kontin sivustassa apukuskin puolella kuten kuuluukin. Jo tämän vuoksi sähköissä ei ropleemia niin helposti tulekkaan.
                      Kone on perus M57N diesel, läpät pois niin mikä sen päälle käy muuten kuin termarien osalta joita kaikista muistakin aika-ajoin menee. Teknikkapaketti (kone+laatikko) on täysin samat kuin 530d:ssäkin. Myös osat ovat saman hintaisi ja löytyy tarvikkeenakin aivan yhtälailla kuin muihinkin.

                      Turhaa näitä ihmiset jännittää vain "harvinaisuuden" vuoksi, enemmän autoa ja rahalle vastinetta seiskassa on 20te hintaluokassa kuin 5-sarjalaisissa.
                      530d GT F07 2010
                      325i E30 Cabriolet 1987

                      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                      Comment

                      • AlliumPorrum
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 316
                        • Suomi

                        #12
                        Onkos Jyväskylän seudulla jotain Bemuihin erikoistunutta pajaa, joka tuntisi myös E65:n sielunelämää..?

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by AlliumPorrum View Post
                          Onkos Jyväskylän seudulla jotain Bemuihin erikoistunutta pajaa, joka tuntisi myös E65:n sielunelämää..?

                          Laakkonen?
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • VonSinner
                            Banned
                            • Apr 2012
                            • 818
                            • Estonia - Таллин

                            #14
                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Laakkonen?
                            Taisi etsiä halvempaa

                            Comment

                            • AlliumPorrum
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 316
                              • Suomi

                              #15
                              No en itse asiassa halvempaa, vaan ehkä enemmänkin hinta-laatusuhteeltaan parempaa Tuosta kun on vähän huonoja kokemuksia molempien kriteerien osalta...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎