Announcement

Collapse
No announcement yet.

735 kiikarissa. mitä mieltä olette seuraavasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martosh79
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 16
    • HeLLsinki

    735 kiikarissa. mitä mieltä olette seuraavasta

    Hyvää päivää,
    tämä onkin minun ensimmäinen poustakseni BTCF forumissa.
    Olen juuri myynyt oman kesäleluni (porsche boxster S) ja tämän lisäksi yrityksessä jossa olen alkoi YT ja lähtö on varmaan tiedossa tiistaina ja silloin menee myös firman auto.
    Joten olen etsinyt itselleni hyvää turvallista, mukavaa ja varusteltua Bemaria.
    Löysin seuraavan 735 version nettiautosta ja ajattelin kysellä täältä, ensin että onko se foorumille tuttu auto (siis juuri kyseinen) ?
    Onko mahdollisesti foorumin jäsenen?
    Mitä mieltä olette siitä?
    Mitä tarkistaisitte paitsi huollot ym?
    Onko mallissa jotain erikoista joka kannattaa huomioida?
    Ostaisitteko itse tuon auton?
    http://www.nettiauto.com/bmw/735/6005154

    Terv,
    Martosh
    MV Agusta F4 1000R 2009 MYYNNISSÄ, Kawasaki Z750 1983 caferacer, Porsche Cayenne Hybrid S 2015, BMW 435 M Performance coupe 2014, Caterham 1991 Ford 2,0 Zetec
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1366
    • Lempäälä

    #2
    Vähän hölmöä tietenkin toisten autoja arvioida autoforumeilla, mutta menkööt kun ei ole oikeastaan kuin positiivista sanomista :

    Tuosta ja nykyisestä pitkään mietin että kumpaan käännyn, ja tuo olikin pitkään ykkösvaihtoehtona. Soittelin omistajalle ja selvittelin taustoja, vaikutti todella hyvältä mutta silti kääntyi kuppi pikkuvikaiseen nykyautoon. Ehkä eniten kiireen takia.

    Jälkikäteen ajateltuna tuo olisi varmasti ollut helpompi ratkaisu, kuin nykyinen harraste, varustetaso ok ja perushyvää moottoritekniikkaa.

    Iän puolesta voi olla oikeastaan 3 juttua noissa ;

    moottorin vesiputki (kaiketi lohkojen välissä oleva yhdysputki) voi ruveta vuotamaan

    automaattiin öljynvaihto, suodattimen vaihto ja adaptaatio-arvojen nollaus

    dynamic-drivessä on kait ollut aika monessa venttiilipöydän vuodon kanssa ongelmia, tai jossain pumpussa. Onneksi kyseinen remppa oli omaani tehtynä, mutta syy-seuraussuhteet on kysymysmerkkejä itselle.

    toisinsanoen : olisin ostanut jos olisi myyjällä ollut aikaa näyttää koeajolle sitä siihen hetkeen kun ei ollut autoa alla.

    vaikka tuo 3.5 on kohtuullisen taloudellinen polttoainekulutukseltaan kokoluokassaan, niin verrokkina dieseliin niin onhan tuo aika jyrä kuluttamaan. Suosittelen vain lyhyeen vuosiajoon, netissä voi laskureilla katsoa mikä on diesel-bensa-käännepiste, ja noilla kulutuslukemilla se tulee aika nopeasti täyteen.
    Last edited by repsa; 14-12-2013, 07:57.
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • jussi_r
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1655
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by repsa View Post
      Suosittelen vain lyhyeen vuosiajoon, netissä voi laskureilla katsoa mikä on diesel-bensa-käännepiste, ja noilla kulutuslukemilla se tulee aika nopeasti täyteen.
      Haluaisin nähdä sellaisen laskurin joka osaa huomioida myös nykyaikaisen dieseltekniikan vaurioherkkyyden. Polttoaine- ja verokustannusten lisäksi kun ei-takuunalaisella dieselillä ajavan on hyvä olla koko ajan valmis silmää räpäyttämättä maksamaan nelinumeroisia summia milloin minkäkin kriittisen komponentin petettyä.
      M3 Cabrio Individual
      530d GT xDrive
      GL420 CDI
      ZX-12R

      Comment

      • hcaape
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 837
        • hyvinkää

        #4
        Originally posted by jussi_r View Post
        Haluaisin nähdä sellaisen laskurin joka osaa huomioida myös nykyaikaisen dieseltekniikan vaurioherkkyyden. Polttoaine- ja verokustannusten lisäksi kun ei-takuunalaisella dieselillä ajavan on hyvä olla koko ajan valmis silmää räpäyttämättä maksamaan nelinumeroisia summia milloin minkäkin kriittisen komponentin petettyä.
        samaa mieltä tänne ei tule ikinä riisseliä
        sDrive23i A E89 Roadster -10

        ex E92 325i -09

        ex E65 735i -02
        ex E38 730d -98 ;(

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by repsa View Post
          Vähän hölmöä tietenkin toisten autoja arvioida autoforumeilla, mutta menkööt kun ei ole oikeastaan kuin positiivista sanomista :

          Tuosta ja nykyisestä pitkään mietin että kumpaan käännyn, ja tuo olikin pitkään ykkösvaihtoehtona. Soittelin omistajalle ja selvittelin taustoja, vaikutti todella hyvältä mutta silti kääntyi kuppi pikkuvikaiseen nykyautoon. Ehkä eniten kiireen takia.

          Jälkikäteen ajateltuna tuo olisi varmasti ollut helpompi ratkaisu, kuin nykyinen harraste, varustetaso ok ja perushyvää moottoritekniikkaa.

          Iän puolesta voi olla oikeastaan 3 juttua noissa ;

          moottorin vesiputki (kaiketi lohkojen välissä oleva yhdysputki) voi ruveta vuotamaan

          automaattiin öljynvaihto, suodattimen vaihto ja adaptaatio-arvojen nollaus

          dynamic-drivessä on kait ollut aika monessa venttiilipöydän vuodon kanssa ongelmia, tai jossain pumpussa. Onneksi kyseinen remppa oli omaani tehtynä, mutta syy-seuraussuhteet on kysymysmerkkejä itselle.

          toisinsanoen : olisin ostanut jos olisi myyjällä ollut aikaa näyttää koeajolle sitä siihen hetkeen kun ei ollut autoa alla.

          vaikka tuo 3.5 on kohtuullisen taloudellinen polttoainekulutukseltaan kokoluokassaan, niin verrokkina dieseliin niin onhan tuo aika jyrä kuluttamaan. Suosittelen vain lyhyeen vuosiajoon, netissä voi laskureilla katsoa mikä on diesel-bensa-käännepiste, ja noilla kulutuslukemilla se tulee aika nopeasti täyteen.
          Näiden ongelmien rinnalla dieselin ongelmat on verrattain pieniä. Parin kympin termostaatteja, ja huonoimmalla säkällä voi johtua ahtimen joskus vaihtamaan. Itse en taas näihin valvetronicceihin sekaantuisi pitkällä tikullakaan, mikäli kilometrien puolesta diesel on edes jollain tapaa järkevä.

          Loput viathan onkin sitten moottorityypistä riippumattomia ja samoja kaikissa, mutta eipä niitä sitten alustan nivelten ja puslien lisäksi muita oikein olekkaan. Laadukkaampia nämä on kun 5-sarjalaiset.

          Kerroppa jussi_r mikä 730d E65:ssa maksaa noiden vesiputki/valvetronic ongelmien verran?
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • jussi_r
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1655
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Gonzalez View Post
            Kerroppa jussi_r mikä 730d E65:ssa maksaa noiden vesiputki/valvetronic ongelmien verran?
            Ei varmaan mikään, varsinkaan jos osaa itse dieselinsä korjata. Minulta voi ostaa vaikka tuollaisen kilahtaneen M57N2-moottorinkin valmiiksi varaosiksi palasteltuna.
            M3 Cabrio Individual
            530d GT xDrive
            GL420 CDI
            ZX-12R

            Comment

            • peeämwee
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1823
              • I sink hell

              #7
              Jatketaan OT:ta. Diesel haisee pahalle ja kuullostaa helvetin hirveältä. Omasta mielestäni edustusautoon ei koskaan edes olisi pitänyt laittaa dieseliä.

              Tsemppiä ja täällä pidetään peukut pystyssä että saat pitää työpaikan!
              Last edited by peeämwee; 15-12-2013, 09:21. Reason: jotain järkevääkin
              Käyttis 2022 330e xDrive M sport
              Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
              A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
              http://velkakello.fi/

              Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by peeämwee View Post
                Jatketaan OT:ta. Diesel haisee pahalle ja kuullostaa helvetin hirveältä. Omasta mielestäni edustusautoon ei koskaan edes olisi pitänyt laittaa dieseliä.

                Hyi saatana.
                Höpöhöpö, nyt puhutaan 2000 luvun autoista.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • martosh79
                  Newbiemmer
                  • Dec 2013
                  • 16
                  • HeLLsinki

                  #9
                  allright, pitää siis käydä vähän nuuskimassa sitä ehkä.

                  En ole viel lyönyt lukkoon mallia minkä hankin tai edes merkkiä vaikka Bemari olisi mukava olla alla seuraavaksi. Neidillä on x6 4,0D ja en voi kun kehua.

                  mutta se onkin jo 4 litralla ja ei kuullosta dieseliltä vaan bensalta.

                  Jos tulen työttömäksi tiistaina niin sitten ei aluksi ainakaan tule kilsoja kun ei minnekkään mentävä ja firman citikka ds5 pitäisi viel olla mulla kuitenkin seuraavat 3kk vaikka ne mut irtisanoo.

                  Mutta kiitos alustavista tiedoista.

                  Täytyy tutkia noita vikoja mitä mainitsitte ja selventää että onko myyjä niitä korjauttanut tai onko edes ollut tarvetta korjauttaa.

                  Ei ollut siis kyse että joku haukkuu kyseistä autoa vaan arvoida mallin ja vuoden ongelmia ja samalla että ostaisitteko itse sen jos tarvetta?

                  Katselin ulkomailta noita myös ja vaikka hankkisi saksasta 735 bensan noilla kilsoilla niin verojen jälkeen oltaisiin aika samoissa luvuissa luulisin.

                  onko muuten joku teistä tuonut niitä ulkomailta ja jos olette niin mistä ja kuinka paljolla KM? Pitää sitten itse mennä tullin sivuille ja etsiä veromäärät
                  MV Agusta F4 1000R 2009 MYYNNISSÄ, Kawasaki Z750 1983 caferacer, Porsche Cayenne Hybrid S 2015, BMW 435 M Performance coupe 2014, Caterham 1991 Ford 2,0 Zetec

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by martosh79 View Post
                    Neidillä on x6 4,0D ja en voi kun kehua.

                    mutta se onkin jo 4 litralla ja ei kuullosta dieseliltä vaan bensalta.
                    Tarkoitat varmasti xDrive40d mallia mutta se ei ole 4 litranen vaa 3 litranen...
                    Samasta moottorisukupolvesta lähtösin kun muutkin kutoskoneiset. Toki uudemmassa on korkeampi ruiskutuspaine joka muuttaa hieman käyntiääntä.
                    V8 dieseleitä tarjotaan lähinnä 7 sarjaan.
                    Last edited by Supa; 14-12-2013, 19:25.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • martosh79
                      Newbiemmer
                      • Dec 2013
                      • 16
                      • HeLLsinki

                      #11
                      tuota en tiennykkään.

                      vaikka normaalisti mua sanotaan automieheksi. Ompas hyvin ne mua huijannut Laakkosella kun hankittiin.

                      Pitää varmaan mennä vaihtaan toiseen sitten

                      Viime huollossa saatiin lainaksi se uusi x6 M 5.0d
                      https://www.facebook.com/martosh/med...4690166&type=3

                      mahtava kyllä mutta ei me ihan semmoista tarvita.

                      Olisi mukava testata 735 versiota jotta tietää edes minkälainen olisi semmoisella ajaa

                      itse ajoin aina boxsterilla joten tehoihin totuttu kyllä mutta en panisi pahaksi omista jossain vaiheessa "limusiinia"
                      MV Agusta F4 1000R 2009 MYYNNISSÄ, Kawasaki Z750 1983 caferacer, Porsche Cayenne Hybrid S 2015, BMW 435 M Performance coupe 2014, Caterham 1991 Ford 2,0 Zetec

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎