Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihteisto-jupinaa, 6hp32 / 26

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hetfield
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 330
    • pirkkala

    #16
    Jos noi ylikokoventtiilit joutuu laittamaan, niin ajattelin päräyttää NC-jyrsimellä tai uppokipinällä noi reijät, ei ole tosiaan mitään järkee laittaa moisia rahoja pelkkiin kalvaimiin kun suomesta saa jo mittatilauksena moiset työkalut halvemmalla, eikä kalvaimella muutenkaan mitään kovin mahtavaa pintaa alumiiniin saa vaikka koneella ajaiskin.

    Taidan koittaa tolla Zip kitillä ensin ja mitata samalla venttiilien välykset, ja jos jotain hälyttävää löytyy niin tehdä vaikka samalla uuden venttiilin kun ei ole aikaa pitää autoa levällään kun korkeintaan viikonloppu.
    - E65 730d 2003

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1366
      • Lempäälä

      #17
      pientä updatea, vanha ohjain nostettu taas pöydälle.

      Laitanpa ylös huomioita :
      1. auto ilmaan
      2. virrat pois
      3. öljypropun aukaisu, sieltä ensalkuun joku 4-6l tulee öljyä
      4. joko vuorokausi - kaksi odottelua että on kunnolla valunut myös öljypumpusta öljyt pois tai kerralla pohja irti.
      5. lukitse mekaaninen vaihteiston vapautin nippusiteellä kuskin puolelta "vetoasentoon"
      6. noudata pohjan irroituksessa (jos käytät uudelleen) aukaisu-järjestystä
      7. irroita sähköliitin vaihteistosta, vipua ylöspäin koriliittimessä
      8. irroita korin sähköliittimen lukitus (harmaa/valkoinen lukitusosa), tulee painamalla kynnellä vapauslukkoa ja vetämällä klipsiä alaspäin
      9. irroita korin pään irtohylsy, voi olla että joudut ottamaan irti rikkomalla jos on tiiviste vulkanoitunut kunnolla jumiin
      10. irroita mekatriniikka/venttiilipöydän ruuvit esijännityksestä zf:n ohjeen mukaisessa avausjärjestyksessä
      11. keulan puolella venttilipöydän pohjaa on näkyvissä se 8-muotoinen tiivisteyhden öljypumpulta mekatroniikkaan - tästä valuu vielä 1-2l öljyä jos et jaksanut odottaa tuota 1-2pv ennen pohjan aukaisua
      12. eli muista astia alle.....
      13. sitten siinä ei olekaan muutakuin raakaa punnerrusta. Vaihdelaatikkonosturista olisi hyötyä, yksinkin kyllä saa pois mutta takaisinlaitto onkin hankalampaa yksin - toki tehtävissä kun laittaa pari pidempää M6-ruuvia "ohjureiksi"

        aikaa irroitukseen (toisella kertaa) meni alle 1h. Ensimmäisellä kerralla joku 3-4h yli-varovaisuudesta johtuen..


      takaisinpäin sitten päinvastaisessa järjestyksessä putsauksen jälkeen.

      Mutta toistakin asiaa : uskalsin kokeilla tuon firmiksen päivityksenkin - meni OK läpi.
      En muuttanut "update bootloader" kohtaa ollenkaan, mutta otin comfort + expert-modesta pois "update UIF" kohdan. -> meni läpi OK. Tämän jälkeen muutin UIF kohdan takaisin, kysyi erikseen VIN:n ja ilmoitti että 9krt vielä mahdollista päivittää. Tällöinkin meni OK läpi.

      Ilmeisesti nyt lienee normaalia että ottaessa INPA:lla UIF-listauksen niin näkyy edelleen sama ZB#-numero mikä aikaisemmin, eli se ei liene päivittyvän vaan päivittyneet kentät näkee inpalla suoraan ohjainlaitteesta ?
      Kuitenkin UIF-listauksessa päivämäärä ohjainlaitteen kohdalla muuttui kun oli tuo "write UIF data" päällä kun koodasin kfp:llä.

      Hauskana lisänä ilmestyi myös tuon koodauksen jälkeen uusia ohjainlaitteita tuonne UIF-listaukseen INPA:n puolelle, ilmeisesti pitäisi sitten myös uskaltaa päivittää nuo muut ohjainlaitteet samaan tasoon että ne osaisivat myös generoida vastaavanlaiset can-messut mitä uudella firmiksellä oleva EGS odottaa ?
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1366
        • Lempäälä

        #18
        tästähän tulee hauskan pitkä tarina kokonaisuudessaan, mutta lisätään nyt.

        Kun olet tilannut uuden/vaihto-osana venttiilipöydän siellä saattaa olla firmis, tai ei. Omassani ei ollut, oli vain bootloader --> kaikki valot vilkkuu ja pitäisi nitkuttaa korjaamolle vikatilassa. Inpalla ei yhteyttä. Ei functional-jobeissa UIF-dataa luettavana. Oli aika olo.

        No, siinä sitten kollasin nettiä ja luin vinkkiä tipsiä -> tool32 auki, muistaakseni functional job oli joku 19ekc32 tai vastaava, samantyylinen nimi kuin normaalisti inpalla lukiessa se näyttäisi avatun tiedoston kun käsitellään vaihteistoa.

        Sieltä pystyi lukemaan AIF-datasta että oli kaikki FFh, eli alustamatonta tietoaluetta.
        Seuraavaksi esille "steuergerat reset" vai mikä tämä olikaan, ohjainlaitteen "boottaus".

        Tämän jälkeen pystyikin ottamaan winkfp:llä yhteyden, ja tekemään koodauksen vanhan UIF-numeron perusteella, sillä se kaiketi hakee daten/ecu-filuistaan aina viimeisimmän. Tälläkertaa myös pitää olla "write UIF" päällä, muuten ei kirjoita tietenkään VIN:ä ekuun. Tässä oli 14krt mahdollista päivittää firmis, teki kirjoituksen 3krt (säikähdin jo aluksi) ja käytti kirjoitussessioita 2kpl samalla, eli tuplana kirjoitti jonkun osuuden jostain syystä.

        Seuraavaksi inpalla tsekkaan niin ei ole kun vikakoodeja can-väylästä (odotettavaa), muuten tulee kaikki ok. Sitten adaptaatio-arvojen nollaus ja enää olisi edessä ncsexpertillä peruskoodauksen/variantin kirjoittaminen.

        Huomenna ö-pohja paikalleen, öljyt tupaan ja kovaa kokeilua vieläkö tarvii raapia sikaariin tulitikkuja - vai pääseekö jo piippaan kumia.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #19
          Originally posted by repsa View Post
          tästähän tulee hauskan pitkä tarina kokonaisuudessaan, mutta lisätään nyt.

          Kun olet tilannut uuden/vaihto-osana venttiilipöydän siellä saattaa olla firmis, tai ei. Omassani ei ollut, oli vain bootloader --> kaikki valot vilkkuu ja pitäisi nitkuttaa korjaamolle vikatilassa. Inpalla ei yhteyttä. Ei functional-jobeissa UIF-dataa luettavana. Oli aika olo.

          No, siinä sitten kollasin nettiä ja luin vinkkiä tipsiä -> tool32 auki, muistaakseni functional job oli joku 19ekc32 tai vastaava, samantyylinen nimi kuin normaalisti inpalla lukiessa se näyttäisi avatun tiedoston kun käsitellään vaihteistoa.

          Sieltä pystyi lukemaan AIF-datasta että oli kaikki FFh, eli alustamatonta tietoaluetta.
          Seuraavaksi esille "steuergerat reset" vai mikä tämä olikaan, ohjainlaitteen "boottaus".

          Tämän jälkeen pystyikin ottamaan winkfp:llä yhteyden, ja tekemään koodauksen vanhan UIF-numeron perusteella, sillä se kaiketi hakee daten/ecu-filuistaan aina viimeisimmän. ÖTälläkertaa myös pitää olla "write UIF" päällä, muuten ei kirjoita tietenkään VIN:ä ekuun. Tässä oli 14krt mahdollista päivittää firmis, teki kirjoituksen 3krt (säikähdin jo aluksi) ja käytti kirjoitussessioita 2kpl samalla, eli tuplana kirjoitti jonkun osuuden jostain syystä.

          Seuraavaksi inpalla tsekkaan niin ei ole kun vikakoodeja can-väylästä (odotettavaa), muuten tulee kaikki ok. Sitten adaptaatio-arvojen nollaus ja enää olisi edessä ncsexpertillä peruskoodauksen/variantin kirjoittaminen.

          Huomenna ö-pohja paikalleen, öljyt tupaan ja kovaa kokeilua vieläkö tarvii raapia sikaariin tulitikkuja - vai pääseekö jo piippaan kumia.
          Hienoa työtä ja tekstiä. Oletko töissä autoalalla vaiko ihan "vaan" harrastaja?

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #20
            Originally posted by repsa View Post
            kokeilin NCS:llä koodata tuota NIC jo aikaisemmin pois, silloin oli ncs-dummystä sevverta vanha versio mikä ei osannut sanoa että kuvaustiedosto on vääränlainen. Eli en pääse sitä dummyn avulla koodaamaan..

            edit : tietysti myös koitin katsoa suoraan .trc:tä, siellä se NIC pysyy kokoajan Aktive, ja vaiks kuinka muuttaa sen Nicht_aktive niin ei, ei muutu tilanne -> aina lukiessa tulee tuo sama aktive.

            FA:n lisäsin +NNIC, mutta mennessä EGS:n ei siellä ole jobina ollenkaan FA-write. Kirjoittaessa CAS:sta haetun FA-listauksen perusteella EGS uudestaan ei arvo silti muutu, että liekö olla liian vanha eku vai mikä muu?

            lisää listoillesi että kolmas tapa on tehdä koodaus nettodatan kautta, sillä sai koodattua option pois päältä. Ensipuremalta tekisi sanoa että ei vaikutusta tuohon nykäisyyn, ehkäpä se vähän sitä pienenti mutta siltikin se on läsnä..
            Dummyhän on vain apuväline, kaikki ncs:llä tehtävät toimenpiteet on toki mahdollista tehdä ilman dummyä, esim itse en käytä dymmyä lainkaan.

            Jos muutat parametrejä esim nicht-aktiv -> aktiv täytyy käytössäsi olla ncsllla sellainen profiili jolla sg codieren job kirjoittaa juuri siitä tiedostosta mihin olet parametrin muuttanut. Muuten menee aina luetulla trclla ja mikään ei muutu.
            Käytännössä suoraviivaisin lienee esim expertmodella lukea ecu (read ecu) sen jälkeen basic funtions readsggetfswpsw -> tallennetaan fsw_psw.man nimellä ja vaihdetaan profiili fsw psw man profiiliksi (tai miten olet itse muokannut profiilisi) ja editoidaan fsw_psw.man work kansiosta halutunlaiseksi jolloin sg codieren job fsw psw man profiililla kirjoittaa tämän muokatun filun parametrit ohjainlaittelle ja kas, nyt luennan jälkeen huomataan että on muutos tapahtunut. Huom. fsw psw man profiilin valinta /vastaavilla optioilla olevan oman profiilin valinta ei onnistu, jollei fsw_psw.man tiedosto work kansiossa vastaa ohjainlaitteen tiedostoa, siksi luenta ensin esim expertmodella.
            FA kirjoitetaan niille yksiköille mitkä sitä kussakin automallissa tallentavat, siis lähinnä CAS ja LMA / FRM. Tämän jälkeen koodataan haluttu ohjainlaite ihan normaalisti uudelleen sg codieren komennolla jolloin ohjainlaite koodautuu tämän uuden FA:n mukaan. Näinhän olit toki tehnytkin ja on mahdollista ettei egs:llä tuolloin ollut softa tunne kyseistä optiota, jolloin luonnollisesti mitään muutosta ei tapahdu.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #21
              Originally posted by hetfield View Post
              Noita ylikokoventtiilejä näyttäs olevan 7kpl tarjolla: 95740-17k, -13k, -11k, -09k, -08k, -05k, -01k. Mitkä kaksi noista on yleisimmät?
              Ongelmat koskevat enimmäkseen turbiinin lukituksen ohjausta. "Oversized Bypass Clutch Control Valve Kit" ja Oversized Converter Release Regulator Valve Kit"

              Toki jos ongelmana on jokin muu kuin kierrosten heittely; esim ogelmia jonkin vaihteen kytkeytymisessä / luistamisessa ja ne eivät johdu kitkalevyjet tms kulumisista tai vaurioista mäntien tiivisteissä / rummuissa niin sonnaxin sivuilta löytyy hyvin infoa mikä korjaussarjoista vaikuttaa minkäkinlaisiin oireisiin.
              Esim. Oversized Solenoid Pressure Regulator Valve Kit -> Excessive solenoid feed pressure can flood the solenoids causing gear ratio codes, harsh up/down shifts and excessive line pressure

              Comment

              • repsa
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1366
                • Lempäälä

                #22
                Originally posted by WSE1 View Post
                Hienoa työtä ja tekstiä. Oletko töissä autoalalla vaiko ihan "vaan" harrastaja?
                perehtynyt harrastaja, muutaman vuoden tein vag-konsernilla töitä autosähköinsinöörinä.
                ehkäpä osa jutuista ei sovellu vaativuutensa takia kaikille, mutta niille ketkä haluavat itse tehdä niin tälläisiä ohjeita ei ollut missään olemassa -> nyt on jotain helpottavaa (voi ainakin arvioida riskit vs. säästetyn rahan + vaadittavat työkalut ja lehmän hermot)

                lisään myös taustatietoa koodaukseen :

                Öljymäärä 8l ei muuten riitä kun käyttää tuon mekatroniikan pois..

                kun saa valuttaa rauhassa viikonverta paikkoja kuivaksi -> tulee vikakoodeja ensitäytön (meni vain 2-3l) jälkeen -> auto sammuksiin -> lisää öljyä 2-3l -> käyntiin, ja sai jopa vaihteitakin kytkettyä -> tuli pakkia kytkiessä vikakoodi kytkeytymisestä kun hetken nosturilla vaihtelin vaihteita -> "vaihteiden kytkentä ei mahdollista kun moottori ei ole käynnissä" --> lisää öljyä taas, mutta nyt käydessä -> koodit pois.

                sain siis laitteen muuten rokkaamaan, mutta tulipa taas CAN-vikakoodeja.

                CAN-koodit tulkitsin ja mietin että mikä niissä nyt oikein on, kun viestikehys näytti olevan vääränlainen (=ei mittadataa) ja siitä jotenkin sitten päättelin että moottorinohjauksien viestikehyksen rakenne voimansiirron can-väylässä ei ollutkaan enää passeli vaan piti piti päivittää samalle sw-tasolle kuin EGS.

                Rohkea rokan syö, ja UIF-numerolla naputellen sainkin kertalaakista primääriohjaimeen (osoite 12) uuden sw:n tupaan. Vaihdoin päivitettävän ohjainlaitteen sekundääriekuun (osoite 13) -> päivitypalkki meni 100% mutta tuuttaskin aika isohkon "Error in programming" pop-upin.. tuli taas se klassinen "v*ttu ku tuli taas säästettyä rahaa itse tekemällä ".

                piuhat irti autosta, ovi kiinni ja kapulalla lukkoon -> can-liikennöinti pois ja ekut sleeppiin, tietokoneen buuttaus ja ohjelmointipiuhan irtikäyttö --> uusi yritys ja sitten onnistuikin ok. Tämän jälkeen CAN-liikennöinnistä tulleet vikakoodit loistavat poissaolollaan - ja nuo vikakoodit mitkä sain tuossa ö-lisäyksen yhteydessä noista kytkeytymistilanteistakin sai vähän järkevämpää mittadataa kehykseensä.

                Huomenna lisää öljyä hakien marmorilta, tai kl-varaosista jos sieltä saa.
                Last edited by repsa; 01-01-2014, 17:24.
                5c jetta 1.2TSI 140/220
                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                a4 cabi 220/300
                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1366
                  • Lempäälä

                  #23
                  tampereen öljytukusta löytyi 6hp öljyä.
                  kokonaismäärä öljylle mekatroniikan vaihdossa näyttäisi olleen 10l luokkaa.

                  Kävin tuossa äsken suorittamassa adaptaatio-ajoa, ja jesh, ei menny rahat ihan hukkaan - toimii paremmin kuin itseasiassa ajattelinkaan.

                  jälkikäteen sanoen siis kaiken vaivan arvoista, sekä oppina ja suorana rahansäästönäkin.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • raven82
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2003
                    • 378
                    • tampere

                    #24
                    Onko tuo Tampereen Öljytukun tarjoama öljy ZF omaa litkua? Kerrokko mikä tuote koodi/nimi.

                    Comment

                    • repsa
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1366
                      • Lempäälä

                      #25

                      (haisee ja näyttää 100% samalta nesteenä kuin ZF:n omakin, aistinvaraisena huomiona)


                      jänniä havaintoja - siis auto toimii ok - mutta ihmettelin että mikäs nyt kun paukauttaa kun tekee kickdownin motarilla. Että onko joku adaptaatioarvo vielä saavuttamatta vai mikä ny riivaa.

                      tiputtaa ESP:n kokonaan pois päältä niin pamahtaa reilusti. Jopa niin voimakkaasti että tuli ilmoitus epäonnistuneesta vaihdelaskennasta 5-vaihteella. :think

                      rupesin katselmaan vikakehystä ajatuksella, ja ympäristöolosuhteet oli sellaiset että oli tullut turbiinin nopeustieto OK, samaten kardaanin nopeustieto tuli OK ->> ei vikaa siis varmastikaan varsinaisesti antureissa.

                      Vähän enemmän vikakehyksen tulkintaa ja sieltä pystyi myös erottamaan että öljynlämpö oli ~84C, eli aika normi, mutta vääntömomentti oli muistaakseni 580Nm luokkaa.
                      >> ohjainlaitteen kiihtyvyyskertoimen laskenta ei varmaankaan riitä noin nopeisiin tapahtumiin mitä tuolla nykyisellä kitkakertoimella voi saavuttaa. kts alempana siitä tulkinta.

                      tein huomion että jos ajaa normaalisti (esp päällä) niin samoissa olosuhteissa ei tule mitään ihmeellisyyttä. Ei koodeja eikä muutakaan (=nykäisyä), mutta ihan kokoajan palaa luistoneston valo. Ei edes viitsi varsinaisesti vilkkua, vaan enemmänkin jatkuvaa.. toki auto kyllä kiihtyykin kokoajan.

                      Ilman luistonestoa paikaltaan lähtiessä motarille reiluun 100kmh vauhtiin siellä ropisi kokoajan nastaa pyöränkaariin ja perä muljusi sivuluisussa, että aistihavainto tukee järkeilyä liian pienestä kitkasta = suti koko matkan.

                      Taitaa tulla hauska kesä, mutta pitää hommata lisää renkaita ?

                      edit : Soittelin automaattikorjaamoihin, ja vaikuttaa että ensipurasuni (ajatus liian nopeasta kiihtyvyydestä) piti paikkansa. Ainoa että ajattelun lähtökohta oli väärä, ilmeisesti proportionaaliventtiileiden adaptaatio-arvot isoille kuormille eivät ihan heti tulekaan hyväksi, vaan vaatii ko. alueen kuormittamista muutamankin kerran. Nyt toimii kuin junan vessa, ilman että jää kakkaa raiteille.
                      Last edited by repsa; 13-01-2014, 18:50.
                      5c jetta 1.2TSI 140/220
                      530e m-sport alpinweiss3 vakio
                      a4 cabi 220/300
                      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5018
                        • Paimio

                        #26
                        Originally posted by repsa View Post
                        http://www.tampereenoljytukku.com/ca...ails.php?p=481
                        (haisee ja näyttää 100% samalta nesteenä kuin ZF:n omakin, aistinvaraisena huomiona)
                        Kiitoksia tästä kun ajattelin itsekin vaihteistoöljyn tuossa keväällä vaihdattaa. Mitäs tuo muuten kustantaa kun ei näytä hintaa tuolla sivulla olevan? Voiko sieltä myös tavallinen pulliainen ostaa vai tarvitaanko y-tunnusta?

                        Näyttäisi sopivan myös Bensiinin 6hp26 tuo öljy...

                        Marmoritiskiltä eivät suostuneet edes öljyä myymään kun sieltä viime kesänä tiedustelin...
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • repsa
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1366
                          • Lempäälä

                          #27
                          alvillinen hinta tais olla jotain 10e/l, pidin ihan kohtuullisena.
                          Pankkikorttikone siellä oli.
                          5c jetta 1.2TSI 140/220
                          530e m-sport alpinweiss3 vakio
                          a4 cabi 220/300
                          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 5018
                            • Paimio

                            #28
                            No onhan tuo kohtuullisen kallista...ei nyt ryöstöhintakaan toki.

                            Millaistakohan tämä Mannol'n vastaava mahtaa olla:



                            Oletettavasti tuo 20l pänikkä mukana tarvitsee sinne huuhteluvaihtoon mennä jos kerta 9.5l on tilavuus...
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • hetfield
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2013
                              • 330
                              • pirkkala

                              #29
                              Originally posted by TheRipper View Post
                              No onhan tuo kohtuullisen kallista...ei nyt ryöstöhintakaan toki.

                              Millaistakohan tämä Mannol'n vastaava mahtaa olla:



                              Oletettavasti tuo 20l pänikkä mukana tarvitsee sinne huuhteluvaihtoon mennä jos kerta 9.5l on tilavuus...
                              Laita vaan ne Ravenolit jos meinaat huuhdella, Ebay:sta saat alle 7e/litra ja on ainakin toimivaksi todettu litku. Suosittelen lukemaan aiheesta enemmän vaikka tuolta 5-sarja puolelta/search.
                              - E65 730d 2003

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5018
                                • Paimio

                                #30
                                Originally posted by hetfield View Post
                                Laita vaan ne Ravenolit jos meinaat huuhdella, Ebay:sta saat alle 7e/litra ja on ainakin toimivaksi todettu litku. Suosittelen lukemaan aiheesta enemmän vaikka tuolta 5-sarja puolelta/search.
                                Täytyykin kaivaa topiikkia esiin sitten..kun molempiin pitäisi öljyt vaihtaa...Kyllähän vissiin eri öljymerkit voivat käyttäytyä vaihteistoissa eritavalla vaikka olisivatkin samoilla standardeilla.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎