F01 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1187
    • lahti

    Originally posted by E39Fin View Post
    Täälläkin tuo 220tkm ajettu 6hp pelaa asiallisesti, mutta on tuo 8hp vaan valovuoden edellä kuitenkin. Käytännössä säästää polttoainetta sen litran/100km kun löytyy maantielle vähän pidempi viimeinen välitys, tällä 6-lovisella on kierrokset motarilla korkeammat kuin 530xdA:ssa, joista itsellä paljon myös kokemusta.
    Toisaalta näissä alkupään F01 ei taas ole start-stopia aiheuttamassa ennenaikaista kulumista mm. kampiakselin dampperille tai koneen laakereille.
    Ps. On tuo mahtava peli ajella, vaikka 8hp laatikko puuttuukin

    Tässä olis omaan makuun kaikki tarvittava ja hyvät värit. Hintaa toki on kilsoihin nähden vähän optimistisesti ehkä. https://www.nettiauto.com/bmw/740/12105208
    Joo näin on mutta, jos hyvä f01 yksilö löytyy 6hp laatikolla niin en jättäis laatikontakia ostamatta, kukaan ei ole sanonut mulle joka on ajanut 8hp:lla et olispa tässä seiskassakin 8hp.

    Talvella täydellä kuormalla lahdesta leville vei 6,4l/100km
    Pienin maantie kulutus muistaaksee 5,3l/100km ja tässä nurkka-ajossa jolloin keskinopeus alle 40km/h niin ollu sitä 9-9,3l/100km kulutukset.
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1762
      • HKI/Orimattila

      Jep, samaa mieltä itsekin. Nelikkoon vaihtaminen houkuttais, mutta se houkutus loppuu kun tajuaa, että kympin välirahalla sais enemmän ajetun nelikon alle Ja nelikon ostaminen lienee halvin tapa saada 8hp...
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1576

        Kannattaa olla myös tarkkana näiden seiskojen kanssa jos perheessä on 3 takana istujaa, aika monessa seiskassa ei ole keskipaikalla vöitä. Trafin tiedoissakin monesti oli että 5 hengelle, mutta kun kävin paikan päällä katsomassa niin vyöt oli vain reunapaikoilla.

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5115
          • Paimio

          Originally posted by ptikkala View Post
          Kannattaa olla myös tarkkana näiden seiskojen kanssa jos perheessä on 3 takana istujaa, aika monessa seiskassa ei ole keskipaikalla vöitä. Trafin tiedoissakin monesti oli että 5 hengelle, mutta kun kävin paikan päällä katsomassa niin vyöt oli vain reunapaikoilla.
          Jos on comfortit takana niin ei ole keskellä vöitä kun ei oikeastaan ole virallista paikkaa keskellä muutenkaan.

          Muissa on vyöt ihan normaalisti.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1576

            Jääkaappi varustellussa ei ole vyötä keskellä myöskään.

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5115
              • Paimio

              Originally posted by ptikkala View Post
              Jääkaappi varustellussa ei ole vyötä keskellä myöskään.
              Onkos jääkaappia saanut ilman comforttejakin? Sitä en tiedä itse...Mutta jos siinä on jääkaappi niin eihän siinä sitten istumapaikkaakaan tietenkään ole.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • rikuh1
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 520
                • Hämeenlinna

                Niin, F korin seiskan takapenkki jos on comfort mallinen niin siellä on tosiaan vain kaksi penkkiä takana. Autot on rekisteröinnissä merkattu väärin jos ne on merkattu 5 paikkaiseksi tällöin. Jääkaappi on saatavilla ollut ilmeisesti vain comfort takapenkin kanssa. Takapenkin keskikyynärnoja ylhäällä nuo näyttää toki äkkiseltään kuvista ihan normi 5 paikkaisilta, mutta keskipaikalla on vain paneeli jossa on luukku tavaroille.
                E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                RikunAutofix.fi

                Comment

                • MayheM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 521
                  • Oulu

                  Eli jos edessä on comfortit, niin ei automaattisesti tarkoita etteikö takana olisi kolmea paikkaa vöillä? Harvoin kolmelle paikalle tarvetta takana, mutta hyvä huomioida. Pääosinhan tuolla yksin ajelee ja perheen päälukukin "vain" 4.
                  BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                  BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                  BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                  BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                  VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                  BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                  Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                  Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                  Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5115
                    • Paimio

                    Originally posted by MayheM View Post
                    Eli jos edessä on comfortit, niin ei automaattisesti tarkoita etteikö takana olisi kolmea paikkaa vöillä? Harvoin kolmelle paikalle tarvetta takana, mutta hyvä huomioida. Pääosinhan tuolla yksin ajelee ja perheen päälukukin "vain" 4.
                    Ei etupenkeillä ole mitään tekemistä takapenkkien kanssa...muistaakseni olen joskus nähnyt myynnissä yksilön missä oli peruslättänät edessä ja comfortit takana.

                    Mutta jos takana on Comfortit niin sitten aina on 4-paikkainen auto kyseessä.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • RRR77
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2016
                      • 232
                      • Tuusula

                      Originally posted by MayheM View Post
                      Eli jos edessä on comfortit, niin ei automaattisesti tarkoita etteikö takana olisi kolmea paikkaa vöillä? Harvoin kolmelle paikalle tarvetta takana, mutta hyvä huomioida. Pääosinhan tuolla yksin ajelee ja perheen päälukukin "vain" 4.
                      3kk painellut menemään 740xd:n kanssa. Valittamista en oo vielä keksinyt, oon ollu tosi tyytyväinen.

                      Tosiaan nelikossa on 8hp ja kyllä se on aika paljon 6hp:ta mukavampi. Toi 40d+8hp on jopa ihan suorituskykyne yhdistelmä vaikka kyseessä on iso auto. Tehdas ilmottaa muistaakseni 0-100 6,2sek. Ei mikään tykinammus mutta ei sillä kyllä jalkoihinkaan jää. Ohituskiihtyvyyttä löytyy ihan reilulla kädellä.

                      Todellista kulutusta en ole mitannut, mutta 245+275 rengasyhdistelmällä oon ajanut tietokoneen näyttämää 6,3L satkulle, ajo oli aikalailla 80kmh aluetta (200km matka) ja ajelin manuaalipuolella M7 koska D-puoli käyttää 8.vaihdetta etenkin vakkarilla ajaessa ja kierrokset on silloin niin alhaalla että koriin välittyy jo pieni värinä läpi. Jos tuon matkan olis ajanut D:llä ja mäkiset maastot ilman vakkkaria niin kulutuslukema olisi luultavasti ollut viellä vähän pienempi.

                      Jotakin huoltoa on tullut tehtyä, mitään varsinaisia vikoja ei ole ollut muutoin kuin reaktiotangon puslat ja seisontajarrun johtosarja.

                      Tuossa on lyhyt video suorituskyvystä, ei mitään kikkailuja vaan jalka pois jarrulta ja kaasu pohjaan mutta ilman kickdown switchin aktivoimista kuitenkin.



                      Teknisesti nämä ei eroa paljoakaa f10/f11 530d/535d:stä, eli etuvetarit/jakolaatikko/moottori/vaihteisto on samaa kamaa. Itellä oli tätä ennen samanvuotinen f11 530d xdrive msport ja ite oon sitä mieltä että seiskan kanssa saa rahalle selvästi enemmän vastinetta. Makuasioita toki. Erot tulee enemmänkin varustepuolella.

                      Myin f11 pois ja ostin f01, hinta oli sama, kilsoja oli seiskassa nyt 30tkm enemmän. Sinällään huvittava yhtälö, kun kyseessä oli 530d ja seiska on 40d eli 535d "vastaava". Vaihto oli siis aika kivuton.

                      Jos mun mielipiteellä on merkitystä niin osta seiska, katso ostaessa vaan että miten se on varusteltu ja laske sen mukaan että kuinka kalliita osia siitä voi hajota

                      Omaani tein I-Level updaten hiljattain, ja mukavana yllätyksenä selvisi että surround view vaihtui 360 kameraksi.
                      Last edited by RRR77; 06-06-2021, 16:49.
                      535d F07
                      120d M-Sport F20

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1576

                        Hmm surround view 360 kameraksi... kerrotko lisää? Voitko laittaa kuvan tuosta 360 kuvasta? Omassa 2013vm ei ollut trsvchen uutta tarjolla kun ennen nbt evon asennusta tarkistin.

                        Comment

                        • MayheM
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 521
                          • Oulu

                          Originally posted by RRR77 View Post
                          3kk painellut menemään 740xd:n kanssa. Valittamista en oo vielä keksinyt, oon ollu tosi tyytyväinen.

                          Tosiaan nelikossa on 8hp ja kyllä se on aika paljon 6hp:ta mukavampi. Toi 40d+8hp on jopa ihan suorituskykyne yhdistelmä vaikka kyseessä on iso auto. Tehdas ilmottaa muistaakseni 0-100 6,2sek. Ei mikään tykinammus mutta ei sillä kyllä jalkoihinkaan jää. Ohituskiihtyvyyttä löytyy ihan reilulla kädellä.

                          Todellista kulutusta en ole mitannut, mutta 245+275 rengasyhdistelmällä oon ajanut tietokoneen näyttämää 6,3L satkulle, ajo oli aikalailla 80kmh aluetta (200km matka) ja ajelin manuaalipuolella M7 koska D-puoli käyttää 8.vaihdetta etenkin vakkarilla ajaessa ja kierrokset on silloin niin alhaalla että koriin välittyy jo pieni värinä läpi. Jos tuon matkan olis ajanut D:llä ja mäkiset maastot ilman vakkkaria niin kulutuslukema olisi luultavasti ollut viellä vähän pienempi.

                          Jotakin huoltoa on tullut tehtyä, mitään varsinaisia vikoja ei ole ollut muutoin kuin reaktiotangon puslat ja seisontajarrun johtosarja.

                          Tuossa on lyhyt video suorituskyvystä, ei mitään kikkailuja vaan jalka pois jarrulta ja kaasu pohjaan mutta ilman kickdown switchin aktivoimista kuitenkin.



                          Teknisesti nämä ei eroa paljoakaa f10/f11 530d/535d:stä, eli etuvetarit/jakolaatikko/moottori/vaihteisto on samaa kamaa. Itellä oli tätä ennen samanvuotinen f11 530d xdrive msport ja ite oon sitä mieltä että seiskan kanssa saa rahalle selvästi enemmän vastinetta. Makuasioita toki. Erot tulee enemmänkin varustepuolella.

                          Myin f11 pois ja ostin f01, hinta oli sama, kilsoja oli seiskassa nyt 30tkm enemmän. Sinällään huvittava yhtälö, kun kyseessä oli 530d ja seiska on 40d eli 535d "vastaava". Vaihto oli siis aika kivuton.

                          Jos mun mielipiteellä on merkitystä niin osta seiska, katso ostaessa vaan että miten se on varusteltu ja laske sen mukaan että kuinka kalliita osia siitä voi hajota

                          Omaani tein I-Level updaten hiljattain, ja mukavana yllätyksenä selvisi että surround view vaihtui 360 kameraksi.
                          Kiitos tästä! Itsekin miettinyt, että hinnat ei paljon femmoista enää heitä tuon ikäisinä, mutta auto ei varmasti ainakaan huonompi ole. Toki varmaan ylläpitokulutkaan ei ainakaan halvemmat.

                          Mites muuten onko seiskoissa kattokaiteita ollenkaan saatavilla, esim. jälkiasnenuksena? Onko tietoa mitä kustantais jälkikäteen laitettuna jos niitä ylipäätään saa? Pyörät JA/TAI suksiboksi kulkee usein auton mukana farkussakin, joten olis tosi hyvä saada tuohonkin katolle boksia, kun tavaratila ei mitenkään jäätävä liene ja kyseessä lapsiperhe, joka harrastaa "riittävästi".
                          BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                          BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                          BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                          BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                          VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                          BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                          Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                          Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                          Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1576

                            Tavaratila on yllättävän iso. Minulla on ainakin siinä kattolistassa vai mikä onkaan niin läpät joiden alla olettaisin olevan kattokaiteden paikat...

                            Comment

                            • MayheM
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2008
                              • 521
                              • Oulu

                              Saikos noihin "tuoreempiin" (puhutaan siis F01:stä!) bemareihin upotettua kattotelineet ilman että siinä on se näkyvä kattokaide? Onko jollain tästä tietoa? Muistelin että appiukolla ei olisi näkyviä kaiteita F11ssä, mutta silti telineet ja boksi olleet katolla. En viitsi soittaa ilman painavaa asiaa - ja eipä taida F01:n osalta tietää varmuudella asiasta.
                              BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                              BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                              BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                              BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                              VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                              BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                              Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                              Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                              Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1187
                                • lahti

                                2018 päädyin itsekkin seiskoja katselemaan kun e61 535deestä päätin luopua, katoin tietysti alkuu f11 530/35 malleja mutta kun halusin 150-200tkm ajetun max ja comfort penkkiä,hifipakettia,aktiivi cruisea,aktiivi-ohjaus ja 5 sarja olis pitäny olla vielä m-sport niin ton seiskan jolla oli ajettu 167tkm ja kaikki tarvittavat+ "ylimääräsetki" varusteet hinnalla ei saanutku 300tkm ajettuja f10/11 autoja niin valinta oli aika selvä+ f1x autoja näky ja näkyy joka kulmalla f01:siä ei näy
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X