Kerran kun oli ollut F01 niin nosti se riman sen verran korkealle ettei F10 oikein tuntunut sitten hyvältä vaikka voimaa oli (lastutus) tuossa M550.ssä ihan mukavasti. Paluu F01:seen tuli sitten samalla voimalinjalla 750:sen muodossa.
Pientä ja isompaa narina/pamahtelua tuli tässä yksilössä vasemmasta etunurkasta ja sieltä löytyi lopulta katkennut jousi.
BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Thmas: kaikki öljyt, akkukotelon tarkastus kosteudesta eikai siinä muuta ihmeellistä ole no reaktiotangon puslien kattominen niitä on menny tossa +150tkm jo.
Miksi sinne akkukoteloon muuten kertyy kosteutta, jos on kertyäkseen?
Rengasmelu 5-sarja vs 7-sarja. 7-sarjassa on toki paremmat äänieristykset ja painavammat ovet, mutta kumoaako ne isot ja leveät 18" tai 19" vanteet kaikki hyödyt sen suhteen?
Oliko 7-sarjassa hydraulinen vai sähköinen ohjaustehostin? Vai riippuuko xdrivesta kuten 5-sarjassa?
Dynamic drive vehkeessä hydraulinen tehostin. Melkein viikon on ollut 750i xdrive pihassa ja ainakin minun mielestäni tuo on huomattavasti hiljaisempi kuin aiempi F11. Tosin farmari aina hieman meluisampi, mutta kuitenkin ero on minusta suuri samoin kuin kyydeissä.
Dynamic drive vehkeessä hydraulinen tehostin. Melkein viikon on ollut 750i xdrive pihassa ja ainakin minun mielestäni tuo on huomattavasti hiljaisempi kuin aiempi F11. Tosin farmari aina hieman meluisampi, mutta kuitenkin ero on minusta suuri samoin kuin kyydeissä.
Kyllä 750:n on hiljaisempi kuin saman ikäinen F10:kin. Tämänkin tieto peräisin viikon 750:llä ajelleena.
BMW i5 M60, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50
Jos ei osaa päättää 3.0 bensan ja dieselin välillä niin kumpi noista olisi jälleenmyynnin helppouden kannalta se järkevämpii vaihtoehto? Ajattelen auton valinnassa asioita aina jo muutaman vuoden eteenpäin
Eiköhän tuo diesel kuitenkin ole parempi jos puhutaan noin pienistä moottoreista. Ei noita paljoa bensana taida olla myynnissä ja aika pitkään nekin roikkunut siellä jotka löytyy. Toki joku saattaa haluta just sen bensavehkeen ja valikoima onkin sitten aika kapea ainakin Suomessa.
Miksi sinne akkukoteloon muuten kertyy kosteutta, jos on kertyäkseen?
Sinne voi tulla polttoaineluukun takaa, peräkontin luukun allaolevien muovilistojen alta jotenki tai toistaseks tuntemattomasti kuten mulla autopesun jälkee tulee vettä 4-pyörä ohjaus eculle sen verran tiedän 6kk seuraamisen jälkee että takalasin ja luukun välistä se jotenki sinne menee siten että ei kastele mitää verhoiluja matkalla huomaat veden kun mittaristoo tulee vika ilmotus ohjauksesta ja sit tiedät että 800euron ecu ui vedessä. Toistaseks kuivattamalla selvitty näistä.
Pitäis purkaa koko kontti ja toinen sisää kattoo mistä vesi tulee kun toinen lorottelee päältä.
Voisi myös vaihtaa kaikki tiivisteet kontinluukkuu kun talvella kontti saattaa jäätyä tiivisteisii kiinni ja se repii ne irti auetessaa tai sitte kontinluukunpäälle kerääntyy jäätä sillee että on yhtä jäätä luukusta takalasii ja ne jäät kun menee palasiks onne sielä tiivisteen ja luukun välissä kun luukun laitat takas kiinni.
Sinne voi tulla polttoaineluukun takaa, peräkontin luukun allaolevien muovilistojen alta jotenki tai toistaseks tuntemattomasti kuten mulla autopesun jälkee tulee vettä 4-pyörä ohjaus eculle sen verran tiedän 6kk seuraamisen jälkee että takalasin ja luukun välistä se jotenki sinne menee siten että ei kastele mitää verhoiluja matkalla huomaat veden kun mittaristoo tulee vika ilmotus ohjauksesta ja sit tiedät että 800euron ecu ui vedessä. Toistaseks kuivattamalla selvitty näistä.
Pitäis purkaa koko kontti ja toinen sisää kattoo mistä vesi tulee kun toinen lorottelee päältä.
Voisi myös vaihtaa kaikki tiivisteet kontinluukkuu kun talvella kontti saattaa jäätyä tiivisteisii kiinni ja se repii ne irti auetessaa tai sitte kontinluukunpäälle kerääntyy jäätä sillee että on yhtä jäätä luukusta takalasii ja ne jäät kun menee palasiks onne sielä tiivisteen ja luukun välissä kun luukun laitat takas kiinni.
Ok, erikoista. Tsekkasin oman auton akkukaukalon ja kuiva on toistaiseksi.
Siebener oli tänään Autokeskus Airportissa "isossa" 90tkm huollossa. Hinta yhteensä 834Eur sisältäen sijaisauton ja pesun. Ei varmaan halvin eikä kallein mutta BPS takuun takia piti käyttää varmuudeksi valtuutetulla.
Toisaalta ei taida olla isoakaan eroa esim. 535D vastaavan huollon hintaan. Eikä saisikaan olla sillä käytettävät osathan ovat pitkälle samoja
Siebener oli tänään Autokeskus Airportissa "isossa" 90tkm huollossa. Hinta yhteensä 834Eur sisältäen sijaisauton ja pesun. Ei varmaan halvin eikä kallein mutta BPS takuun takia piti käyttää varmuudeksi valtuutetulla.
Toisaalta ei taida olla isoakaan eroa esim. 535D vastaavan huollon hintaan. Eikä saisikaan olla sillä käytettävät osathan ovat pitkälle samoja
Ei mahdoton, kysyitkö tarjouksia pk-seudun ulkopuolelta? Audilla oli aika merkittävät erot jo Airportin ja Hyvinkään välillä.
Navigaattorin päivityksestä: Vmatti ainakin on showroominsa perustella päivittänyt karttansa 2020-2 versioon - mistä hommasit päivityksen ja mitä maksoi? Ilmeisesti USB-tikku ja koodi tarvitaan. Itsellä on vielä alkuperäiset kartat vuodelta 2013.
Ei mahdoton, kysyitkö tarjouksia pk-seudun ulkopuolelta? Audilla oli aika merkittävät erot jo Airportin ja Hyvinkään välillä.
Lapeenrannasta ostaessani tuota kyselin ja siellä arvioivat huollon olevan luokkaa 750Eur.
Laakkosella Espoossa oli Oma Laakkonen alennuksella sama 830Eur (tosin ilman sijaisautoa)
Olisin muuten käyttänyt Helsinki Motor Companylla (HMC) mutta kun oli toi BPS takuu voimassa niin suosittelivat käyttämään vielä valtuutetulla tämän huollon.
Navigaattorin päivityksestä: Vmatti ainakin on showroominsa perustella päivittänyt karttansa 2-2020 versioon - mistä hommasit päivityksen ja mitä maksoi? Ilmeisesti USB-tikku ja koodi tarvitaan. Itsellä on vielä alkuperäiset kartat vuodelta 2013.
Totta, kartat päivitin ja ostin lisenssin BMW ConnectedDrive palvelun kautta tuolta: https://www.bmw-connecteddrive.fi/ap...x.html#/portal
Vuoden päivityslisenssi 69Eur. Itsellänikin oli edelliset kartat vuodelta 2014.
Sieltä sai paketin ladattua läppärin kautta USB:lle ja sitten vaan autoon.
PS. Edellisessä F10:ssä ostin 3v lisenssin marmorilta hintaan about 120Eur mutta päivitykset piti itse hakea tiskilta muistitikulla
Comment